Αρχική Ειδήσεις Γ.Ξιφαράς: Σε τροχιά επανεκκίνησης ο σιδηρόδρομος-Ριζικές αλλαγές υπόσχεται το ΥΜΕ

Γ.Ξιφαράς: Σε τροχιά επανεκκίνησης ο σιδηρόδρομος-Ριζικές αλλαγές υπόσχεται το ΥΜΕ

Σε τροχιά επανεκκίνησης τίθεται ο σιδηρόδρομος, μετά από την πολύμηνη παύση λειτουργίας του που προκάλεσε το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, αλλά και οι εκτεταμένες καταστροφές στο δίκτυο από την κακοκαιρία Daniel και Elias. Τις επόμενες ημέρες αναμένεται να ξεκινήσουν δειλά τα πρώτα δρομολόγια, που θα αφορούν στη μεταφορά εμπορευμάτων, ενώ στόχος είναι στη διάρκεια της εορταστικής περιόδου να καλυφθεί ένα μέρος των αναγκών των επιβατικών δρομολογίων.

0
ΟΣΕ ΤΡΕΝΑ
Διαφήμιση
Το “στίγμα” των επόμενων κινήσεων και των αλλαγών που θα δεχτεί ο ελληνικός σιδηρόδρομος έδωσε ο Γενικός Γραμματέας Μεταφορών, Γιάννης Ξιφαράς, τονίζοντας χαρακτηριστικά: «Η στρατηγική μας δίνει έμφαση στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου αλλά και στην βελτίωση των υποδομών», ξεδιπλώνοντας το πλάνο της κυβέρνησης για την «αναγέννηση» των υποδομών.

Σύμφωνα με τα όσα είπε ο ίδιος μιλώντας στο πάνελ με τον τίτλο “Ο «κρυμμένος θησαυρός» των ελληνικών logistics” στο πλαίσιο του 1ου Growthfund Summit, στη διάρκεια του οποίου παρουσιάστηκαν οι ευκαιρίες και οι προκλήσεις του κλάδου των logistics, τα εμπορευματικά δρομολόγια θα ξεκινήσουν πρώτα και τα επιβατικά θα ακολουθούν, ενώ αποκάλυψε ότι το υπουργείο Υποδομών εκπονεί σχέδιο για την συνολική αναμόρφωση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, προχωρώντας σε ριζικές αλλαγές. 

«Γίνεται μεγάλη προσπάθεια ώστε τις επόμενες ημέρες να επανεκκινήσει η σιδηροδρομική σύνδεση Αθήνας – Θεσσαλονίκης έστω με μία μόνο γραμμή για τις εμπορευματικές μεταφορές για τις πρώτες 10 ημέρες, ενώ στόχος μας είναι ο ελληνικός σιδηρόδρομος να καλύψει την επιβατική κίνηση την εορταστική περίοδο» είπε χαρακτηριστικά ο Γ.Ξιφαράς.

τρένα ηλιακή ενέργεια

ΥΜΕ: Το σχέδιο ριζικών αλλαγών στον ελληνικό σιδηρόδρομο 

Από τις αρχές του 2024, το υπουργείο Μεταφορών και ο ΟΣΕ θα προχωρήσουν στις μόνιμες αποκαταστάσεις, προκειμένου ο ελληνικός σιδηρόδρομος να πάρει τη μορφή που του αξίζει. Το κόστος για τις εργασίες αυτές εκτιμάται περίπου στα 200 εκατ. ευρώ και θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Εάν τηρηθούν τα αρχικά χρονοδιαγράμματα, ενδέχεται η πλήρης αποκατάσταση της κυκλοφορίας (διπλή γραμμή, με συστήματα σηματοδότησης – τηλεδιοίκησης) να πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2025.

Αναφερόμενος στα επόμενα βήματα για τις σιδηροδρομικές υποδομές τόνισε πως αναμένονται 530 νέες προσλήψεις, υπογραμμίζοντας πως υπάρχει μεγάλη ανάγκη για μεταφορά τεχνογνωσίας σε νέα στελέχη, μία διαδικασία που «πάγωσε» κατά τη διάρκεια της κρίσης. Υπογράμμισε τη σημασία της διασύνδεσης των λιμανιών με τον σιδηρόδρομο, ενώ ανέφερε πως η ελληνική κυβέρνηση βρίσκεται σε μία διαδικασία συζητήσεων με το ιταλικό κράτος για ενδεχόμενες τροποποιήσεις στη σύμβαση παραχώρησης του δικτύου προκειμένου να είναι πιο επωφελής για το ελληνικό επιβατικό κοινό καθώς και για τον επενδυτή.

Τέλος, αναφέρθηκε στη σημαντική πρόοδο που υπάρχει στην αύξηση των δημοσίων σημείων φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων από 58 το 2019 σε σχεδόν 5.000 σήμερα, ενώ προανήγγειλε νέα νομοθετική πρωτοβουλία για την αλλαγή της κατηγοριοποίησης του επαγγελματικού διπλώματος για τα ηλεκτρικά οχήματα προκειμένου να αυξηθεί η κίνηση με τον υφιστάμενο προσωπικό για τις επιχειρήσεις.

ξιφαρας logistics

Η επέλαση των Logistics

Την ίδια στιγμή, νέο τοπίο φέρνει το 2024 στην αγορά των μεγάλων αποθηκευτικών χώρων με τους διαγωνισμούς για τα νέα κέντρα Logistics στη Φυλή και στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη να τρέχουν το νέο έτος.

Στη Φυλή, το μεγαλεπήβολο εγχείρημα θα επιτρέψει τη μετεγκατάσταση 391 μεταφορικών επιχειρήσεων που λειτουργούν σήμερα στον Ελαιώνα και διακινούν εμπορεύματα με περίπου 4.000 φορτηγά, ανακουφίζοντας τον Κηφισό και πολλές κομβικές οδικές αρτηρίες της Αττικής

«Στη Φυλή φέρνουμε επιχειρηματική δραστηριότητα με 391 εταιρείες, υπάρχει και σιδηροδρομική υποδομή. Το 2024 θα δημοπρατηθεί το έργο και θα βρούμε επενδυτή, 20 εκατ. ευρώ δίνει το Ταμείο Ανάκαμψης για την μετεγκατάσταση των επιχειρήσεων. Το συνολικό ύψος της επένδυσης θα ξεπεράσει τα 250 εκατ. ευρώ με τον επενδυτή να εισφέρει τα περισσότερα. Το 2024 θα δημοπρατήσουμε και το έργο για τη δημιουργία κέντρου Logistics στο πρώην στρατόπεδο Γκόνου στη Θεσσαλονίκη», επεσήμανε o Αθανάσιος Ζηλιασκόπουλος, Πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ.

Ο κ. Ζηλιασκόπουλος στάθηκε στην σημασία της επένδυσης σε καλύτερες υποδομές που θα καταστήσει την χώρα μας πιο ελκυστική σε επενδυτικά κεφάλαια ενώ έκανε ιδιαίτερη μνεία στην δημιουργία ενός αξιόπιστου σιδηροδρομικού δικτύου για την μεταφορά εμπορευμάτων.

Ο Γρηγόρης Σκλήκας, Διευθύνων Σύμβουλος στα ΕΛΤΑ, έθεσε σαν στόχο τα Ελληνικά Ταχυδρομεία να καταστούν mega χρήστης στα Logistics.

Στην διασφάλιση της επάρκειας και της ποιότητας των τροφίμων που καταναλώνουν οι πολίτες στάθηκε ο Απόστολος Αποστολάκος, Διευθύνων Σύμβουλος στον Οργανισμό Κεντρικών Αγορών και Αλιείας, δίνοντας έμφαση και στην ψηφιοποίηση των διαδικασιών που ακολουθεί ο Οργανισμός.

Την εξωστρέφεια, με στόχευση πέραν των ελληνικών συνόρων, επιδιώκει για την εταιρεία του ο Κωνσταντίνος Μπήτρος, Γενικός Διευθυντής της Inventio Consulting, προδιαγράφοντας παράλληλα καλύτερες μέρες για την πολλά υποσχόμενη αγορά των Logistics στη χώρα μας.

Διαφήμιση