Παραδόθηκαν από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ κρίσιμα έργα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών του σιδηροδρόμου, η σηματοδότηση στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ και η τηλεδιοίκηση στο Δομοκός – Λάρισα.
Σύμφωνα με ανακοίνωση του ΟΣΕ: «Πραγματοποιήθηκε σήμερα η διοικητική παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ της σηματοδότησης του τμήματος της διπλής γραμμής από Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χλμ. Με την ολοκλήρωση και του μέρους αυτού, λειτουργεί πλέον πλήρης σηματοδότηση στα τμήματα Αγ. Ανάργυροι – Οινόη, και η Τηλεδιοίκηση από την Τιθορέα έως την Θεσσαλονίκη, καθώς και από Θεσσαλονίκη μέχρι και τον Προμαχώνα. Παράλληλα, παραδόθηκε το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) της Λάρισας, το οποίο ελέγχει την κυκλοφορία των συρμών σε μήκος 200 χιλιόμετρων διπλής σιδηροδρομικής γραμμής, στο τμήμα από τον Δομοκό έως το Πλατύ.
Το ΚΕΚ Λάρισας είναι ένα υπερσύγχρονο κέντρο τηλεδιοίκησης το οποίο διαθέτει όλα τα απαραίτητα μέσα για τον έλεγχο και τη λειτουργία διαχείρισης της κυκλοφορίας. Τέλος, μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου θα αποδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το οποίο θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα.
Με την παράδοση και του ανωτέρου τμήματος σηματοδότησης και την ένταξή του στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ ο άξονας από την έξοδο της Αθήνας μέχρι και την Θεσσαλονίκη θα τηλεδιοικείται πλήρως, ενώ θα λειτουργεί και το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής (επιτρόχιο), μέχρι τα τέλη Νοεμβρίου. Ο σιδηρόδρομος εξελίσσεται με γνώμονα την ασφάλεια τον σεβασμό και την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού» καταλήγει η ανακοίνωση.
Χρ.Σταϊκούρας:Αναβάθμιση λειτουργιών και δυνατοτήτων για την καλύτερη διαχείριση, έλεγχο και ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Προχωρά, με μεθοδικότητα και συνεργασία, παρά τα διαχρονικά προβλήματα και τις μεγάλες δυσκολίες, τόσο ο εκσυγχρονισμός της σηματοδότησης και της τηλεδιοίκησης όσο και της εγκατάστασης του συστήματος ETCS (European Train Control System – Ευρωπαϊκό Σύστημα Ελέγχου Συρμών) επί της σιδηροδρομικής γραμμής ΣΚΑ – Προμαχώνας, του βασικού σιδηροδρομικού άξονα της χώρας μας.
Όπως τονίζει σε ανακοίνωσή του ο υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, μετά την διεξαγωγή των αναγκαίων δοκιμών, πραγματοποιήθηκε η διοικητική παραλαβή προς χρήση από την ΕΡΓΟΣΕ στον ΟΣΕ της σηματοδότησης του τμήματος της διπλής γραμμής από τη Λάρισα μέχρι το Πλατύ, μήκους 130 χιλιομέτρων.
Όπως είπε, εκτιμάται ότι μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου, θα αποδοθεί στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα σηματοδότησης, δηλαδή αυτό από Οινόη μέχρι Τιθορέα, το οποίο θα ελέγχεται από το Κέντρο Ελέγχου Κυκλοφορίας του τμήματος ΣΚΑ – Τιθορέα.
Με την παράδοση και του ανωτέρου τμήματος σηματοδότησης και την ένταξή του στο Κέντρο Τηλεδιοίκησης του ΣΚΑ, ο άξονας από την έξοδο της Αθήνας μέχρι και την Θεσσαλονίκη θα τηλεδιοικείται πλήρως.
Συνεπώς, θα υπάρχει αναβάθμιση λειτουργιών και δυνατοτήτων για την καλύτερη διαχείριση, έλεγχο και ασφάλεια της κυκλοφορίας.
Με αυτό τον τρόπο, ολοκληρώνεται η υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 717, δηλαδή της σύμβασης εγκατάστασης σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης.
Παράλληλα, υπάρχει σημαντική πρόοδος εργασιών για την υλοποίηση της σύμβασης ΑΣ 10005/07, δηλαδή της εγκατάστασης του συστήματος αυτόματης προστασίας συρμών ETCS.
Ειδικότερα, ολοκληρώθηκαν, τέλος Ιουνίου, οι δοκιμές του ETCS στο τμήμα ΣΚΑ – Οινόη ενώ κατατέθηκαν, στο τέλος Ιουλίου, οι απαραίτητες πιστοποιήσεις ώστε να υποβληθούν στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), προκειμένου να τεθεί σε λειτουργία και το τμήμα αυτό.
Επίσης εκδόθηκε από τη ΡΑΣ, εντός Ιουλίου, η απόφαση της θέσης σε λειτουργία του ETCS στο τμήμα Δομοκός – Λάρισα.
Ολοκληρώνονται, την τρέχουσα εβδομάδα, και οι δοκιμές ETCS στο τμήμα Λάρισα – Πλατύ, καθώς και στην διασύνδεση στον Δομοκό, ώστε και αυτά να πιστοποιηθούν και να τεθούν σε λειτουργία.
Εκτιμάται ότι μέχρι τέλος Νοεμβρίου, δηλαδή λίγο νωρίτερα από τις αρχικές εκτιμήσεις, θα λειτουργεί σε όλο το μήκος από ΣΚΑ μέχρι την Θεσσαλονίκη το σύστημα επιτήρησης και ελέγχου συρμών ETCS επί γραμμής.
“Σε συνεργασία με τις διοικήσεις ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ, με σχέδιο και πολιτική βούληση, αντιμετωπίζουμε διαχρονικές αδυναμίες και εκκρεμότητες, ενισχύουμε την ασφάλεια του επιβατικού κοινού και δημιουργούμε τις προϋποθέσεις για καλύτερες, ποιοτικότερες και σύγχρονες σιδηροδρομικές υποδομές και υπηρεσίες” καταλήγει η ανακοίνωση.