Αρχική Βίντεο Τριήμερο πένθος κήρυξαν οι Ένοπλες Δυνάμεις για το θάνατο των ηρωικών πιλότων-Βίντεο

Τριήμερο πένθος κήρυξαν οι Ένοπλες Δυνάμεις για το θάνατο των ηρωικών πιλότων-Βίντεο

Πανελλήνιος θρήνος επικρατεί για τους νεκρούς πιλότους του καναντέρ (Canadair) την ώρα που οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν κηρύξει τριήμερο πένθος για τον τραγικό χαμό τους, στο πλαίσιο επικίνδυνης επιχείρησης κατάσβεσης φωτιάς στην Κάρυστο.

0
καναντερ1
Διαφήμιση

Πανελλήνιος θρήνος επικρατεί για τους νεκρούς πιλότους του καναντέρ (Canadair) την ώρα που οι Ένοπλες Δυνάμεις έχουν κηρύξει τριήμερο πένθος για τον τραγικό χαμό τους, στο πλαίσιο επικίνδυνης επιχείρησης κατάσβεσης φωτιάς στην Κάρυστο.

Η ηρωική και άνιση μάχη που έδωσαν οι δύο πιλότοι οδήγησαν τις Ένοπλες Δυνάμεις να κηρύξουν τριήμερο πένθος, ενώ τα φώτα τώρα είναι στραμμένα στις έρευνες που θα δώσουν τις απαντήσεις για τον άδικο χαμό αυτών των ανθρώπων. 

Σε βίντεο που κατέγραψε η ΕΡΤ με τη στιγμή της πτώσης, διακρίνεται το αεροπλάνο να κάνει ρίψη νερού, να παίρνει δεξιά στροφή, και να χτυπά σε κλαδί δέντρου, χάνοντας τον πλωτήρα από το δεξί φτερό του με αποτέλεσμα τον ακαριαίο θάνατο του Σμηναγού Χρήστου Μπουλά, 34 ετών και του Ανθυποσμηναγού Περικλή Στεφανίδη, 27 ετών, με τις Ένοπλες δυνάμεις να κηρύσσουν τριήμερο πένθος.

Τα ακριβή αίτια της πτώσης αναζητούν εμπειρογνώμονες της Πολεμικής Αεροπορίας, οι οποίοι εξετάζουν το οπτικό υλικό κατέγραψε ο εικονολήπτης της ΕΡΤ, Γιώργο Αγνίδης μαζί με τον ηχολήπτη Κώστα Αδάμ και τη δημοσιογράφο Ελένη Μπουγά. Ηταν 2:52 το απόγευμα της Τρίτης 25 Ιουλίου. Μπροστά στα μάτια τους το αεροσκάφος βυθίστηκε σε χαμηλό ύψος πάνω από τις πύρινες γλώσσες για να τις δαμάσει με τόνους νερού. Μετά τη ρίψη του νερού το αεροσκάφος παίρνει απότομα ύψος, λόγω της ξαφνικής απώλειας βάρους και αυξάνεται η ροπή στρέψης.

Aπό τη στιγμή που το Canadair CL-215 χτύπησε σε δέντρο και έχασε τον ένα πλωτήρα, οι δύο ιπτάμενοι είχαν μόλις εννέα δευτερόλεπτα για να αντιδράσουν.

Στο βίντεο ντοκουμέντο της ΕΡΤ φαίνεται το καναντέρ να κάνει δύσκολους ελιγμούς, στη προσπάθεια να σβήσει τη φωτιά στη χαράδρα. Όταν παίρνει δεξιά στροφή και χαμηλώνει, στη φάση της ρίψης του νερού, φαίνεται στα πλάνα, να προσκρούει με το δεξί φτερό σε δέντρο και να χάνει τον δεξιό πλωτήρα που έχει στο κάτω μέρος του δεξιού φτερού, γεγονός που αύξησε τη δεξιά κλίση του αεροσκάφους. Από κει και ύστερα δεν υπήρχε ούτε χρόνος αλλά κυρίως ούτε χώρος ελιγμών.

καναντερ

Η μοιραία ρίψη νερού στη χαράδρα

H κάμερα της ΕΡΤ εντόπισε σε ένα σημείο, κοντά στη συντριβή του αεροπλάνου, με σπασμένο ένα κλαδί που ενδέχεται σε αυτό να προσέκρουσε το Canadair CL-215 και στάθηκε αιτία για να χάσει τον πλωτήρα και πιθανώς να υποστεί και άλλες ζημιές, που συνετέλεσαν στην πτώση.

Το πυροσβεστικό αεροσκάφος που συνετρίβη έκανε ρίψεις μαζί με ακόμη ένα Canadair στη συγκεκριμένη εστία φωτιάς (καθώς επιχειρούν πάντα σε ζεύγη). Είχαν απογειωθεί από τη Νέα Αγχίαλο, πέρασαν πάνω από τη Χαλκίδα και έφτασαν στην Κάρυστο για να επιχειρήσουν στο συγκεκριμένο σημείο.

Εκτός από τον πλωτήρα μάλλον έπαθε ζημιά και στο πηδάλιο

Για τα αίτια της πτώσης του αεροσκάφους μίλησε στην ΕΡΤ ο αεροναυπηγός Φαίδων Καραϊωσηφίδης ο οποίος δήλωσε ότι «το βίντεο αυτό θα μας στοιχειώνει για πάντα».

Όπως είπε ο ίδιος έχει κάποια ερωτήματα αναλύοντας το επίμαχο βίντεο εκφράζοντας την απορία εάν ο πλωτήρας ήταν το μόνο σύστημα που υπέστη ζημιά. «Για όσους βλέπουν και ξαναβλέπουν αυτό το βίντεο να επισημάνουμε να προσέξουν εκείνο το κόκκινο κομμάτι του πτερυγίου που αμέσως μετά, πηγαίνοντας προς το εσωτερικό της πτέρυγας, βρίσκεται το πηδάλιο. Στο πίσω μέρος της πτέρυγας (του αεροσκάφους) είναι ένα από τα πηδάλια ελέγχου. Είναι το πηδάλιο κλίσης» είπε εκτιμώντας ότι το πιθανότερο είναι να είχε χαθεί ο έλεγχος του αεροσκάφους εξαιτίας της βλάβης του.

«Έχουμε ξαναδεί αεροπλάνα να χάνουν τον πλωτήρα (το βοηθητικό εξάρτημα του καναντέρ το οποίο τον βοηθάει στην προσθαλάσσωση για να μην ακουμπήσει το φτερό κάτω). Έχει συμβεί σε υδροληψία. Δεν ήμασταν μέσα στο αεροπλάνο. Δεν έχουμε τα στοιχεία, αλλά το ερώτημα που υπάρχει είναι αν το εκείνο το πτερύγιο που υπάρχει σε εκείνο το σημείο παρέμεινε ακέραιο στη συνέχεια. Διότι αν δεν παρέμεινε, τότε το αεροπλάνο θα είχε ένα σοβαρό πρόβλημα ελέγχου» σημείωσε.

Διαφήμιση