Αρχική Special Topics Μητσοτάκης-Σταϊκούρας:Κλείνουμε τις πληγές στην ασφάλεια των μετακινήσεων-Τα νέα μεγάλα έργα

Μητσοτάκης-Σταϊκούρας:Κλείνουμε τις πληγές στην ασφάλεια των μετακινήσεων-Τα νέα μεγάλα έργα

Να κλείσει τις πληγές στην ασφάλεια του σιδηροδρόμου εντός των επόμενων μηνών αλλά και να προχωρήσει η ηλεκτροκίνηση στις μαζικές μεταφορές –με τα πρώτα ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να έρχονται σε Αθηνα και Θεσσαλονίκη στις αρχές του 2024- δεσμεύτηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης και η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών κατά την διάρκεια διευρυμένης σύσκεψης για τα νέα μεγάλα έργα στο κρίσιμο για τον αναπτυξιακό σχεδιασμό της χώρας υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

0
Σύσκεψη Μητσοτακης Σταικουρας 210723
Διαφήμιση

Σύνταξη: Αγγελική Γυπάκη

Οι ασφαλείς μεταφορές και οι σύγχρονες υποδομές προς όφελος των πολιτών και της εθνικής οικονομίας αποτελούν τον πυρήνα των προτεραιοτήτων που τέθηκαν κατά την επίσκεψη (21/07/23) του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στο Υπουργείο, από τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο  Σταϊκούρα.

“Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων μας θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει” είπε ο πρωθυπουργός.

Ο αρμόδιος υπουργός Χρηστος Σταικούρας που τον υποδέχθηκε, δεσμέυτηκε γι αυτό αλλά και για πλήθος μεγάλων έργων με έμφαση στην “ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών, καθώς και στην ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».

Μητσοτάκης Σταικουρας 210723

Στη διευρυμένη σύσκεψη με τον Πρωθυπουργό και τον Υπουργό, συμμετείχαν επίσης ο Υπουργός Επικρατείας Άκης Σκέρτσος, ο Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ Θανάσης Κοντογεώργης, η Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδια για τις Μεταφορές, Χριστίνα Αλεξοπούλου και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, κ. Νίκος Ταχιάος.

Η δήλωση του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών

«Κύριε Πρόεδρε, γνωρίζετε πάρα πολύ καλά τον δυνητικό ρόλο των υποδομών και των μεταφορών στη μεγέθυνση και την βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας, καθώς και την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής.

Είναι αλήθεια ότι στη χώρα τα προηγούμενα χρόνια έγιναν πολλά. Θα κρατήσουμε τα πολλά θετικά και θα οικοδομήσουμε πάνω σε αυτά. Ταυτόχρονα όμως, υπάρχουν πάντα νέες προκλήσεις τις οποίες θα επιδιώξουμε να αντιμετωπίσουμε κατά τον καλύτερο εφικτό τρόπο. 

Στον πυρήνα της στρατηγικής μας στόχευσης είναι η αποτελεσματική προώθηση των εν εξελίξει μεγάλων έργων και o σχεδιασμός μιας νέας δέσμης έργων. Η ενίσχυση της ασφάλειας των υποδομών και των μεταφορών, η βελτίωση της ποιότητας των έργων και των υπηρεσιών, η βελτίωση της αποδοτικότητας των χρησιμοποιούμενων πόρων, εθνικών και ευρωπαϊκών. Επίσης, στον ίδιο πυρήνα βρίσκονται η προώθηση της παραγωγικότητας και της αποτελεσματικότητας όλων των δομών του τομέα, η ενίσχυση των ‘‘πράσινων’’ υποδομών και μεταφορών, καθώς και η ορθολογική αξιοποίηση των πολύτιμων υδάτινων πόρων».

 

Η δηλωση του πρωθυπουργού

“Πράγματι, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών είναι ένα απολύτως κρίσιμο υπουργείο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της πατρίδας μας, αλλά ένα υπουργείο το οποίο, όπως είπατε κ. υπουργέ, προωθεί και ζητήματα κοινωνικής συνοχής, ειδικά στα ζητήματα που αφορούν τις μαζικές μεταφορές – ένα ζήτημα στο οποίο έχουμε συμφωνήσει από κοινού ότι θέλουμε να το προτεραιοποιήσουμε ως προς τις δράσεις τις οποίες δρομολογούμε τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια».

Ολοκλήρωση των σημαντικών έργων υποδομής

«Δεν μιλάμε, λοιπόν, μόνο για την υλοποίηση, την ολοκλήρωση σημαντικών έργων υποδομής τα οποία έχουν ήδη δρομολογηθεί, όπως οι εναπομείναντες μεγάλοι οδικοί άξονες: το Πάτρα-Πύργος, το οποίο προχωράει με γρήγορους ρυθμούς, τον Ε65, ο οποίος κι αυτός αναμένεται, το νότιο τμήμα του, να έχει ολοκληρωθεί εντός των επόμενων μηνών. Φυσικά, ο εμβληματικός Βόρειος Οδικός Άξονας της Κρήτης, όπου η προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου έκανε μια πολύ σημαντική δουλειά προετοιμασίας και τώρα εναπόκειται στη νέα ηγεσία να τρέξει, ουσιαστικά, το έργο».

Μετρό Θεσσαλονίκης

Οι υποδομές στις μαζικές μεταφορές

«Αλλά φυσικά και υποδομές που έχουν να κάνουν με τις μαζικές μεταφορές: το Μετρό της Θεσσαλονίκης, το οποίο, όπως είπαμε, θα λειτουργήσει εντός του 2024, και η νέα Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, το μεγαλύτερο δημόσιο έργο το οποίο αυτή τη στιγμή υλοποιείται στη χώρα, ένα μεγάλο ανοιχτό εργοτάξιο στην Αθήνα, το οποίο όμως, όταν ολοκληρωθεί, θα αλλάξει πλήρως τον χάρτη των μεταφορών στην πρωτεύουσα».

«Μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου τα πρώτα 250 καινούργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία»

«Όμως, θέλω να σταθώ ιδιαίτερα στις άμεσες παρεμβάσεις τις οποίες κάνουμε στα λεωφορεία μας. Εκεί πιστεύουμε ότι μέχρι τις αρχές του επόμενου χρόνου θα έχουμε απτά αποτελέσματα να δείξουμε, με τα πρώτα 250 καινούργια ηλεκτροκίνητα λεωφορεία να παραδίδονται και να δρομολογούνται σε γραμμές της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, σε πρώτη φάση αντικαθιστώντας παλαιότερα λεωφορεία. Νομίζω ότι οι πολίτες θα εκτιμήσουν αμέσως τη διαφορά στην ποιότητα της παρεχόμενης υπηρεσίας.

Και, βέβαια, η προώθηση της βιώσιμης κινητικότητας, της ηλεκτροκίνησης, μιας μετακίνησης πιο φιλικής προς το περιβάλλον, είναι μια δράση όπου το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, συνεργαζόμενο με το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας, μπορούμε να κάνουμε στον τομέα αυτόν πολύ σημαντικά πράγματα».

«Ασφάλεια στις μετακινήσεις -Επενδύουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος»

«Τέλος, να σταθούμε ιδιαίτερα και στην ασφάλεια των μετακινήσεων. Μεγάλα έργα τα οποία έρχονται από το παρελθόν που αφορούν την ασφάλεια των τρένων μας θα ολοκληρωθούν, όπως είχαμε δεσμευθεί, εντός των επόμενων μηνών, προκειμένου να κλείσει και αυτή η πληγή η οποία τόσο πολύ μας έχει πονέσει.

Και, βέβαια, η ανάγκη να επενδύσουμε στον σιδηρόδρομο του μέλλοντος, έχοντας μια αίσθηση της γεωγραφικής ιδιαιτερότητας της χώρας, πάντα με έμφαση στη βασική μας γραμμή: από την Πάτρα στην Αθήνα και από την Αθήνα στη Θεσσαλονίκη και μέχρι τα σύνορα.

Όλα αυτά, κύριε υπουργέ, κυρία και κύριε υφυπουργέ, συνιστούν ένα πολύ ευρύ πεδίο παρεμβάσεων. Να προσθέσω και σε αυτά τα πολύ σημαντικά αρδευτικά έργα, τα οποία τόσο μεγάλη σημασία έχουν για τη βιωσιμότητα του πρωτογενούς μας τομέα.

Οπότε, θα έχουμε πάρα πολλή δουλειά τους επόμενους μήνες και τα επόμενα χρόνια, αλλά έχω απόλυτη εμπιστοσύνη στην ηγεσία του υπουργείου, ότι αυτό το απολύτως κρίσιμο πεδίο πολιτικής για τη χώρα μας θα το φέρετε εις πέρας όπως ακριβώς το έχουμε σχεδιάσει».

Δείτε εδώ όλη την παρουσίαση :

 

 

Διαφήμιση