Αρχική Ειδήσεις Νέοι κανόνες στην πρόσβαση οχημάτων στο “Ελευθ. Βενιζέλος-Τι ισχύει

Νέοι κανόνες στην πρόσβαση οχημάτων στο “Ελευθ. Βενιζέλος-Τι ισχύει

Στη βελτίωση της εξυπηρέτησης της οδικής κυκλοφορίας στις προσβάσεις του αεροδρομίου της Αθήνας στοχεύουν τα νέα μέτρα, που τέθηκαν ήδη σε εφαρμογή. 

0
αεροδρομιο
Διαφήμιση

Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν την ολιγόλεπτη στάση οχημάτων, με σκοπό την αποβίβαση/επιβίβαση επιβατών, στις Αφίξεις και στις Αναχωρήσεις έξω από τον χώρο του αεροδρομίου “Ελ.Βενιζέλος”, έχοντας γνώμονα την ασφάλεια, την εύρυθμη και την περιβαλλοντικά και κοινωνικά υπεύθυνη χρήση των οδικών τμημάτων. 

Με στόχο να αποφεύγεται η συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση, το έργο πραγματοποιήθηκε ώστε να διασφαλίζει το επίπεδο εξυπηρέτησης ταξιδιωτών και οδηγών και την καλή εικόνα που αρμόζει στη βασική πύλη άφιξης στην Αθήνα και αναχώρησης από την πόλη και τη χώρα μας. Οι παρεμβάσεις αποτελούν μια σημαντική και επιβεβλημένη βελτίωση από φέτος το καλοκαίρι και λαμβάνουν υπόψη τις ανάγκες χωρητικότητας και την αύξηση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου, η οποία ήδη ξεπερνά τα επίπεδα του 2019.

Η αναγκαιότητα του έργου

Στόχος του έργου είναι να τηρείται ο ΚΟΚ, να αποφεύγεται η κυκλοφοριακή συμφόρηση και η παράνομη στάθμευση των οχημάτων και να διασφαλίζεται η δίκαιη μεταχείριση όλων των οδηγών αλλά και το επίπεδο εξυπηρέτησης και η καλή εικόνα που αρμόζει στη βασική πύλη άφιξης και αναχώρησης της Αθήνας.

Οι παρεμβάσεις αυτές είναι απαραίτητες λαμβάνοντας υπόψη τόσο την κακή χρήση του χώρου στο παρελθόν από μερίδα οδηγών, όσο και τις ανάγκες χωρητικότητας και την αύξηση της επιβατικής κίνησης του αεροδρομίου, η οποία ήδη ξεπερνά τα επίπεδα του 2019.

αεροδρομιο3

Τι αλλάζει για τους οδηγούς IX

Το αεροδρόμιο διαθέτει πλέον νέα διαμόρφωση εισόδων/εξόδων στα οδικά τμήματα πρόσβασης των αναχωρήσεων & των αφίξεων στις οποίες έχουν τοποθετηθεί αυτόματες ανακλινόμενες μπάρες.

Ο οδηγός θα παραλαμβάνει κατά την είσοδό του εισιτήριο, το οποίο θα ακυρώνει κατά την έξοδο.

Ο κάθε οδηγός θα έχει στη διάθεσή του 10 λεπτά δωρεάν παραμονής στο χώρο για να αποβιβάσει / επιβιβάσει τον ταξιδιώτη.

Μετά τα 10 λεπτά η χρέωση θα ανέρχεται σε:

  • 5 ευρώ για τα επόμενα 10 λεπτά ( 10-20 λεπτά )
  • Μετά τα 20 λεπτά η χρέωση θα είναι 1 ευρώ / λεπτό.
  • Ο μέγιστος χρόνος παραμονής στο χώρο ανέρχεται στη 1 ώρα.
  • Μετά τα 60 λεπτά το όχημα θα απομακρύνεται.
  • Η πληρωμή σε περίπτωση παραμονής μεγαλύτερης των 10 λεπτών θα γίνεται κατά την ακύρωση του εισιτηρίου στα μηχανήματα εξόδου.
  • Η δωρεάν δεκάλεπτη παραμονή ισχύει για 2 διελεύσεις ανά όχημα την ημέρα.
  • Τα 20 λεπτά δωρεάν στάθμευσης στους χώρους Μικρής Διάρκειας P1 & P2 εξακολουθούν να ισχύουν για όλους.

ταξι αεροδρομιο

Τι αλλάζει για τα ταξί πιάτσας

Τα ταξί παραμένουν στην εσωτερική λωρίδα των αφίξεων, έχοντας πλέον στη διάθεσή τους διπλάσιο αριθμό θέσεων σε σχέση με το παρελθόν, ενώ έχει διαμορφωθεί νέος σύγχρονος χώρος αναμονής των ταξί στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου.

Για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, η διευθέτηση της ροής των ταξί από το χώρο αναμονής στο κτίριο του κεντρικού αεροσταθμού γίνεται μέσω e-system που παρέχεται από το αεροδρόμιο.

Τι αλλάζει για τα προμισθωμένα ταξί/βαν

Για τα προμισθωμένα οχήματα έχει δημιουργηθεί νέος χώρος παραλαβής δίπλα από χώρο στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P1 (100 θέσεις) και εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2 (50 θέσεις).

Επιπλέον έχει δημιουργηθεί ειδικά διαμορφωμένος χώρος αναμονής 100 θέσεων, στο Εμπορικό Πάρκο του αεροδρομίου.

Με τη νέα διευθέτηση του χώρου, διατίθενται συνολικά 250 θέσεις στάθμευσης για προμισθωμένα οχήματα έναντι 66 μέχρι σήμερα

Για τις 100 θέσεις στο χώρο παραλαβής δίπλα στο P1 ισχύει:

  • 1 ώρα δωρεάν παραμονής
  • Για την επόμενη μισή ώρα (60΄- 90΄) 2 ευρώ
  • Για την επόμενη μισή ώρα (90’ – 120’) 5 ευρώ
  • Από τις 2 ώρες και μετά η χρέωση ανέρχεται σε 5 ευρώ / ώρα.

Για τις 50 θέσεις εντός του χώρου στάθμευσης Μικρής Διάρκειας P2 ισχύει:

  • 20 λεπτά δωρεάν παραμονής
  • 5 ευρώ για 1 ώρα
  • Μετά τη 1 ώρα και έως 4 ώρες το κόστος θα είναι 10 ευρώ.

Οι χώροι αναμονής των προμισθωμένων ταξί είναι σε απόσταση ίδια ή σημαντικά μικρότερη από αυτή στην πλειονότητα των ευρωπαϊκών αεροδρομίων αντίστοιχου μεγέθους με το αεροδρόμιο της Αθήνας.

αεροδρομιο1

Χρεώσεις

Ποσά που ενδεχομένως θα προέλθουν από μη συμμόρφωση των οδηγών και υπέρβαση του χρόνου, θα διατεθούν από τον ΔΑΑ για το σχεδιασμό, την υποστήριξη και την υλοποίηση προγραμμάτων του Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς».

Ο στόχος του έργου δεν είναι η χρέωση και η επιβάρυνση των χρηστών – αντίθετα, η απλή διαδικασία αποσκοπεί στη γρήγορη προσαρμογή των οδηγών σε μια πιο λειτουργική και δίκαιη για όλους χρήση των χώρων. Η διεθνής εμπειρία δείχνει πως η αντιμετώπιση κυκλοφοριακών ζητημάτων με ανάλογα συστήματα, αποτελεί διαδεδομένη και επιτυχημένη πρακτική στα περισσότερα μεγάλα ευρωπαϊκά αεροδρόμια, που πέτυχαν πολύ υψηλά ποσοστά συμμόρφωσης των οδηγών σε σύντομο χρονικό διάστημα, με αποτέλεσμα την αποσυμφόρηση των χώρων διέλευσης των οχημάτων.

 

Διαφήμιση