Αρχική Ειδήσεις ΕΞΑΑ: Πληρότητα αθηναϊκών ξενοδοχείων- Μια εικόνα με «διπλή ανάγνωση»

ΕΞΑΑ: Πληρότητα αθηναϊκών ξενοδοχείων- Μια εικόνα με «διπλή ανάγνωση»

Δυσανάλογη με την αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στην Αθήνα εμφανίζεται  η αύξηση της μέσης πληρότητας και των οικονομικών επιδόσεων των ξενοδοχείων της πρωτεύουσας.

0
Κέρκυρα - Τουρισμός
Διαφήμιση

Παρά την «επιστροφή στην κανονικότητα», παρά τη λήξη των μέτρων κατά της πανδημίας και την αύξηση της τουριστικής κίνησης που παρατηρείται τόσο στους δρόμους της Αθήνας όσο και στον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών, τα συνολικά αποτελέσματα σε ότι αφορά στις επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας όλων των κατηγοριών, δεν θα χαρακτηρίζονταν “εντυπωσιακά”.

Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής & Αργοσαρωνικού (ΕΞΑΑ), «φωτογραφίζοντας» ως βασικό υπαίτιο την ανεξέλεγκτη και μη μετρήσιμη δύναμη των ακινήτων που νοικιάζονται με μακροχρόνια μίσθωση (airbnb).

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δίνει η ΕΞΑΑ, η καλύτερη μέση τιμή δωματίου/ADR του μηνός Μαρτίου 2023 (100,89 ευρώ έναντι 78,85 ευρώ του Μαρτίου 2022), σίγουρα οδήγησε σε μια ελαφρά θετική μεταβολή σε επίπεδο Α’ τριμήνου 2023, της τάξης του 29,5% έναντι του 2022 και της τάξης του 13,9% έναντι του 2019 (σημ. έτος προ πανδημίας με το οποίο συγκρίνονται αναγκαστικά οι ουσιαστικές επιδόσεις των ξενοδοχείων της Αθήνας). Το δε, επίσης καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο (Rev Par) τον Μάρτιο του 2023 (70,70 ευρώ έναντι 39,52 του Μαρτίου 2022), έδωσε μέσο Rev Par  Α΄ τριμήνου 2023 τα 56,85 ευρώ και ποσοστά μεταβολής της τάξης του (+)102,4% (2023-2022) και του (+)6,9% (2023-2019).
Οι τιμές της Αθήνας ωστόσο και παρά τα θετικά ποσοστά μεταβολής που σημειώνονται, όχι απλώς είναι ‘ανταγωνιστικές’, αλλά τείνουν να ακολουθούν στην ουρά των εξελίξεων, με εντυπωσιακά μεγάλη απόσταση από αυτές των λοιπών ανταγωνιστών.
Όλοι οι ανταγωνιστές της Αθήνας εξακολουθούν να πωλούν δωμάτια με ανώτερη μέση τιμή και καλύτερο έσοδο ανά διαθέσιμο δωμάτιο. Εξαιρώντας τις πόλεις – θρύλους όπως το Παρίσι (με μέση τιμή δωματίου / ADR 279,76 ευρώ), αλλά σε ανταγωνιστές πολύ πιο ‘κοντά’ στα πρότυπα και στο προφίλ των επισκεπτών της Αθήνας που φυσικά, σημειώνουν εξαιρετικές επιδόσεις, όπως η Ρώμη (ADR 157,71 ευρώ), η Μαδρίτη, (ADR 129,46 ευρώ), η Βαρκελώνη (ADR 142,82 ευρώ), η Κωνσταντινούπολη (ADR 128,28 ευρώ) κ.ά.

Σε ότι αφορά στην μέση πληρότητα των ξενοδοχειακών μονάδων της Αθήνας– αν και τον φετινό Μάρτιο όντως σημειώθηκε μια θετική μεταβολή της τάξης του (+) 20% έναντι του Μαρτίου του 2022- στη σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019 διακρίνεται πτώση κατά (-)4,9% και πτώση της μέσης πληρότητας για το Α’ τρίμηνο του 2023 κατά (-) 6,1% έναντι του αντίστοιχου τριμήνου του 2019.
σπίτια

Χάνουν …έδαφος έναντι των airbnb τα αθηναϊκά ξενοδοχεία

Το γεγονός ότι η οποιαδήποτε αύξηση των αφίξεων επισκεπτών στην Αθήνα δεν αντικατοπτρίζεται υποχρεωτικά στην αύξηση της μέσης πληρότητας και των οικονομικών επιδόσεων των αθηναϊκών ξενοδοχείων, έχει επισημανθεί κατ’ επανάληψη από την ΕΞΑΑΑ. Το φαινόμενο αυτό τα τελευταία χρόνια έχει τεθεί στο «μικροσκόπιο» της Ένωσης, σύμφωνα με την οποία η Αθήνα διαθέτει έναν πραγματικό και ικανό αριθμό ‘τουριστικών’ κλινών (σε διαφόρων τύπων καταλύματα εκτός ξενοδοχείου), ο οποίος αν και θεωρητικά θα έπρεπε να είναι γνωστός και μετρήσιμος, παραμένει επί σειρά ετών ένας ‘άγνωστος «Χ»’ στην εξίσωση που αφορά στην δυναμικότητα της πόλης μας σε τουριστικές κλίνες.

Σύμφωνα με την ΕΞΑΑ, οι μονάδες αυτές εξακολουθούν να παραμένουν απροσδιόριστος και ασαφής αριθμός, σε μια γκρίζα, θολή καθ’ όλα ζώνη ‘τουριστικής διαμονής εν Αθήναις’ με όλες τις γνωστές συνέπειες, κοινωνικές και οικονομικές.
Υπό το πρίσμα αυτό, η ΕΞΑΑ προσδοκά την υλοποίηση μιας σειράς από σημαντικές πολιτειακές εξαγγελίες για τις (αναγκαίες) θεσμικές αλλαγές που δρομολογούνται ειδικά για το περιβάλλον της λεγόμενης ‘βραχυχρόνιας μίσθωσης’, όπως και μια σειρά από συστηματικούς ελέγχους που θα καταγράψουν και θα διευθετήσουν την υφιστάμενη κατάσταση.

Σε ότι αφορά στα στοιχεία κίνησης και απόδοσης ξενοδοχείων που συγκεντρώνει η Ένωση Ξενοδόχων Αθηνών-Αττικής και Αργοσαρωνικού με την συνεργασία των ξενοδοχείων μελών της και της GBR Consulting, τα αποτελέσματα Α’ τριμήνου 2023 αναμένεται να βελτιωθούν τους μήνες Απρίλιο και κυρίως Μάϊο – Ιούνιο οι οποίοι θεωρούνται μήνες αιχμής για την Αθήνα.

Διαφήμιση