Αρχική Ειδήσεις Τραγωδία στα Τέμπη: Ραγδαίες οι εξελίξεις – Ποινικές διώξεις και επίσημες δηλώσεις...

Τραγωδία στα Τέμπη: Ραγδαίες οι εξελίξεις – Ποινικές διώξεις και επίσημες δηλώσεις από τον επιθεωρητή του ΟΣΕ

Ποινικές διώξεις και επίσημες δηλώσεις από τον επιθεωρητή της Λάρισας – Τι είπε ο πρωθυπουργός στο υπουργικό συμβούλιο

Σύνταξη: ecozen.gr

0
ΕΙΚΟΝΕΣ ΑΠΟ DRONE APO TO ΠΟΛΥΝΕΚΡΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ ΕΜΠΟΡΙΚΗΣ ΜΕ ΕΠΙΒΑΤΙΚΗ ΑΜΑΞΟΣΤΟΙΧΙΑ (MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)
Εικόνες από drone από το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη (MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ)
Διαφήμιση

Νέες ποινικές διώξεις ασκήθηκαν σήμερα κατά τριών προσώπων για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Οι διώξεις αφορούν τον επιθεωρητή του ΟΣΕ που έβαλε στη νυχτερινή βάρδια τον ακατάλληλο σταθμάρχη της Λάρισας (που ήδη έχει προφυλακιστεί) και τους δύο σταθμάρχες που όφειλαν να είναι παρόντες ως τις 11 το βράδυ και έφυγαν νωρίτερα εγκαταλείποντας το πόστο του.Οι κατηγορίες είναι η διατάραξη της ασφάλειας συγκοινωνιών –που είναι κακούργημα όταν από αυτή προκαλείται θάνατος, καθώς και τα αδικήματα της ανθρωποκτονίας και σωματικών βλαβών κατά συρροή -που είναι πλημμελήματα όταν είναι από αμέλεια.

Στο εφετείο της Λάρισας

Αύριο Παρασκευή (10/3/2023) έχει οριστεί να συγκληθεί η Ολομέλεια των Εφετών της Λάρισας, προκειμένου να αποφασίσουν εάν θα κάνουν δεκτό το αίτημα του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, Σταμάτη Δασκαλόπουλου, για να ανατεθεί η υπόθεση, λόγω της σοβαρότητας και των τεράστιων ευθυνών που προκύπτουν, σε ειδικό εφέτη ανακριτή, με αποκλειστική απασχόληση τη διερεύνηση της συγκεκριμένης υπόθεσης, με στόχο να «τρέξουν» στο εξής οι έρευνες. Ωστόσο, με το ενδεχόμενο του εφέτη ανακριτή, δεν συμφωνούν όλοι οι συγγενείς των θυμάτων. Οι οικογένειες 9 ανθρώπων που χάθηκαν στη μοιραία σύγκρουση, μέσω του συνηγόρου τους Αλ. Κούγια, κατέθεσαν αίτημα στον Δασκαλόπουλο ώστε να μην αντικατασταθεί η ανακρίτρια από εφέτη ανακριτή, αλλά να ενισχυθεί με το διορισμό ενός δεύτερου τακτικού ανακριτή. Ο επιθεωρητής του ΟΣΕ έχει ήδη προφυλακιστεί, οπότε κάτι τέτοιο εξασφαλίζει τη συνέχεια της ποινικής διαδικασίας.

ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΕΡΓΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΣΩΣΗΣ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΗΣ ΠΟΛΥΝΕΚΡΗΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΤΡΑΓΩΔΙΑΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)
Φωτογραφία: (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)

Η επίσημη ανακοίνωση του επιθεωρητή του ΟΣΕ

Επίσημη δήλωση πραγματοποίησε και ο επιθεωρητής του ΟΣΕ  που έχει ήδη προφυλακιστεί για την τραγωδία στα Τέμπη που έχει συγκλονίσει όλο τον κόσμο. Ο επιθεωρητής αναφέρει μέσω του δικηγόρου του ότι πρέπει να «είναι σεβαστό το τεκμήριο αθωότητας μου, όπως και το δικαίωμα μου σε δίκαιη δίκη». Παράλληλα, παρέθεσε την άποψή του για τα αίτια του σιδηροδρομικού δυστυχήματος  «Αναντίρρητα, η επιλογή μέχρι και σήμερα περί της σιωπής, γίνεται ως ελάχιστη ένδειξη σεβασμού προς τα θύματα και τις οικογένειές τους, των οποίων ο πόνος είναι αβάσταχτος»

«Αναφορικά, με το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη που συνέβη στις 28 Φεβρουαρίου 2023 κοντά στον οικισμό Ευαγγελισμός Τεμπών Λάρισας και αφορούσε τη μετωπική σύγκρουση της επιβατικής  αμαξοστοιχίας της  της εταιρείας Hellenic Train με την εμπορική  αμαξοστοιχία:

Η Διοίκηση του ΟΣΕ τον μήνα Μάιο του έτους 2022, προσέλαβε κλειδούχους, ενώ τον μήνα Αύγουστο προχώρησε στην πρόσληψη εβδομήντα οκτώ (78) σταθμαρχών με δελτίο παροχής υπηρεσιών, εκ των  οποίων οι δεκατρείς (13) τοποθετήθηκαν στη Λάρισα.

 

[359859] ΤΡΙΣΑΓΙΟ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΤΟΥ ΠΟΛΥΝΕΚΡΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑΤΟΣ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)
Τρισάγιο στα Τέμπη, στον τόπο του σιδηροδρομικού δυστυχήματος
(ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ/EUROKINISSI)
Εν προκειμένω, να διευκρινιστεί το εξής προς αποσαφήνιση των αρμοδιοτήτων των ανωτέρω αναφερομένων:

  • Αφενός, ο κλειδούχος, ως πόστο εργασίας στον σιδηρόδρομο, έχει ως βασική αποστολή του να επικουρεί τον σταθμάρχη, παίρνοντας εντολές από τον τελευταίο. Αν συμβεί η οιαδήποτε βλάβη στο αυτόματο σύστημα ή αν χρειαστεί, ο κλειδούχος θα αλλάξει χειροκίνητα τα κλειδιά με εντολή πάντα του σταθμάρχη. Να τονιστεί ότι μέχρι και το έτος 2019, η τηλεδιοίκηση λειτουργούσε στο τμήμα Λάρισας – Παλαιοφαρσάλου – Κατερίνης, εντούτοις, εξαιτίας πυρκαγιάς τέθηκε εκτός λειτουργίας έως και σήμερα.
  • Αφετέρου, οι σταθμάρχες μέσω θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, λαμβάνουν τη σχετική συνακόλουθη πιστοποίηση από τον Οργανισμό για την ανάληψη των καθηκόντων τους,

Η διαδικασία εκπαίδευσης των σταθμαρχών περιλαμβάνει με βάση τα εσωτερικά πρωτόκολλα του ΟΣΕ, συνολικά 716 ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης. Από αυτές οι 524 ώρες αφορούν σε θεωρητική εκπαίδευση και οι υπόλοιπες 192 ώρες θεωρίας, παράλληλα με πρακτική εκπαίδευση.

Προς διευκρίνηση, η ιδιότητα του Επιθεωρητή ουδένα ρόλο διαδραματίζει στην ως άνω περιγραφόμενη εκπαίδεση, καθώς δεν μετέχουμε σ‘ αυτή.
Άπαντες οι εργαζόμενοι θεωρούνται ισότιμοι και ικανοί εκτελώντας τα ανατιθέμενα καθήκοντά τους.
Ακόμη και στην περίπτωση των νεοπροσληφθέντων, ουδεμία ειδική μεταχείριση λαμβάνει χώρα.
Σημειωτέων, όλες οι Επιθεωρήσεις του δικτύου (από Πάτρα έως Αλεξανδρούπολη) τοποθέτησαν τους πιστοποιημένους σταθμάρχες στα κύρια καθήκοντά τους σε όλους τους σταθμούς, σε κυκλωματική  εργασία.

Άλλωστε το φύλλο παρουσίας των εργαζομένων κοινοποιείται στην αρμόδια Διεύθυνση Κυκλοφορίας καθώς και στην αρμόδια Διεύθυνση Προσωπικού, προ μηνός, συντασσόμενο από την εκάστοτε Επιθεώρηση. Άπαντες συνεπώς, είχαν γνώση περί των εργαζομένων που πρόκειται να τοποθετηθούν την οιαδήποτε βάρδια στο οιοδήποτε σημείο!

Εν προκειμένω, την 28η/02/2023 ευρισκόμουν καθ‘ όλη τη διάρκεια της ημέρας ένεκα υπηρεσιακών αναγκών στο Σταθμό του Βόλου. Το  χρονικό διάστημα από την ώρα 23:40 έως και 23:55 ενημερώνομαι το πρώτον ότι οι αμαξοστοιχίες 62 και 80563 δεν απαντούν! Τονίζεται στο σημείο αυτό ότι, υπό κανονικό δρομολόγιο – χωρίς καθυστέρηση, η αμαξοστοιχία 62 θα αναχωρούσε από τον σταθμό Λάρισας 22.11, όπου κατά το διάστημα 22.00-23.00 υπήρχαν βάσει προγράμματος  3 σταθμάρχες.

Αφού προέβην σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, κάλεσα τους αρμόδιους σταθμάρχες ως όφειλα να πράξω.

Την 23:55 επιβεβαιώνεται ότι οι άνω αμαξοστοιχίες συγκρούστηκαν.

Περί την ώρα 00:10 αναχωρώ πλέον μετά του γραμματέως για το σημείο της σύγκρουσης. Όταν φθάσαμε στο σημείο και αφού αντιλήφθηκα τι έχει λάβει χώρα, στη συνέχεια ενημέρωσα τον κ. Διευθυντή, αναφέροντας επακριβώς το μέγεθος της καταστροφής.

Πολλαπλά λάθη, εγκατάλειψη θέσεων εν ώρα υπηρεσίας από δύο σταθμάρχες και η μη συνακόλουθη τήρηση του ωραρίου, η μη έγκαιρη και επιβεβλημένη ενημέρωση εκ μέρους των απολειπομένων μηχανοδηγών περί της εισόδου στη γραμμή καθόδου με την παράλληλη μη ενημέρωσή τους με τον οιονδήποτε τρόπο από τον αρμόδιο σταθμάρχη, σε συνδυασμό με την ολιγωρία ως προς την ολοκλήρωση της εγκατάστασης του συστήματος τηλεδιοίκησης και των έργων σηματοδότησης, συνθέτουν το σκηνικό του τραγικού δυστυχήματος».

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ (ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/ MΟTIONTEAM/EUROKINISSI)
(ΡΑΦΑΗΛ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ/ MΟTIONTEAM/EUROKINISSI)

Από την πλευρά των μηχανοδηγών

Για στοχοποίηση του νεκρού μηχανοδηγού της επιβατικής αμαξοστοιχίας που συγκρούστηκε με την εμπορική στα Τέμπη έκανε λόγο ο πρόεδρος των μηχανοδηγών Κώστας Γενιδούνιας εξερχόμενος από τη συνάντηση που είχαν οι σιδηροδρομικοί με τον υπουργό Γιώργο Γεραπετρίτη.

Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών εξοργισμένος μίλησε για επιλεκτική διαρροή εγγράφων της δικογραφίας και καταθέσεων, ενώ κάλεσε και τη Hellenic Τrain «να βγει και να μιλήσει επιτέλους». Πιο Συγκεκριμένα ο κ. Γενιδούνιας ανέφερε: «Συνεχίζεται η επιλεκτική διαρροή εγγράφων της δικογραφίας που στοχοποιούν τον νεκρό μηχανοδηγό της Intercity 62 για πρόβλημα υγείας. Προς ενημέρωση όλων, ο συνάδελφός μας είχε περάσει ιατρικές εξετάσεις στις 15 Νοεμβρίου 2022 από πιστοποιημένο ιατρικό κέντρο από τη ΡΑΣ. Αρκετά ως εδώ!»

Υπενθυμίζουμε  ότι ο πρόεδρος των μηχανοδηγών αναφερόμενος στους διαλόγους εκείνης της νύχτας που έχουν δει το φως της δημοσιότητας είχε κάνει λόγο για «κοπτοραπτική». «Ακούγεται από χθες το βράδυ ότι ο συνάδελφός μας ο Γιώργος είχε προσπαθήσει να επικοινωνήσει τηλεφωνικά με τους άλλους μηχανοδηγούς στην περιοχή. Αν αυτό ισχύει αυτό σημαίνει ότι έχει κάνει και άλλη προσπάθεια να επικοινωνήσει με τον σταθμάρχη αφού έχει φύγει από τη Λάρισα.

Επειδή εδώ έχουμε κανονική κοπτορραπτική στα ηχητικά που έχουν δοθεί στη δημοσιότητα. Ο μοναδικός που έχει αυτά τα ηχητικά είτε στο GSMR που κάνει την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών είτε την ώρα που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα είναι ο ΟΣΕ. Αν ο Γιώργος προσπαθούσε να επικοινωνήσει με άλλο τρένο σημαίνει ότι έχει ξαναμιλήσει και δεν το ακούμεΕμείς οι μηχανοδηγοί απορούμε…», είπε χαρακτηριστικά στο Mega.

Σε ερώτηση γιατί να υπάρχουν λόγοι παρέμβασης στα ηχητικά, ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ απάντησε: «Για να ενοχοποιήσουν τους ανθρώπους. Για να πουν ότι “φταίτε εσείς”. Είναι δυνατόν μερικές ώρες μετά το τραγικό δυστύχημα να υπάρχει συνομιλία σταθμάρχη – μηχανοδηγού που αποτελεί αντικείμενο προανακριτικής ανάκρισης στο Youtube; Την επόμενη ημέρα από το δυστύχημα, για το ηχητικό που φεύγει το τρένο από τη Λάρισα. Από εκεί αρχίσαμε να εξυφαίνουμε σενάρια και να κάνουμε πορίσματα…» Σχετικά με το σημείο της κατάθεσης του 59χρονου σταθμάρχη της Λάρισας, όπου λέει ότι άλλαξαν τα κλειδιά μόνα τους, καθώς ο ίδιος τα είχε γυρίσει στην γραμμή ανόδου, ο κ. Γενηδούνιας είπε: «Αν αλλάξουν τα κλειδιά, τότε το τρένο θα εκτροχιαζόταν την ώρα που θα πέρναγε από αυτά».

[359854] ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)
Συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη και τα μέτρα αποκατάστασης της ασφάλειας των σιδηροδρομικών μεταφορών. (ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ/EUROKINISSI)

Στο σημερινό υπουργικό Συμβούλιο

«Όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός κατά τη συνεδρίαση του υπουργικού Συμβουλίου. «Οι σκέψεις μας είναι πρώτα και πάνω απ’ όλα στις οικογένειες των θυμάτων, γι’ αυτό και θα επαναλάβω τη δημόσια συγνώμη μου στο όνομα όλων όσοι κυβέρνησαν τη χώρα εδώ και χρόνια, αλλά κυρίως προσωπικά», είπε αρχικά ο πρωθυπουργός.

«Αναλαμβάνω κατά συνέπεια την ευθύνη. Και δεν μπορούμε, δεν θέλουμε, δεν πρέπει να κρυφτούμε πίσω από μία σειρά ανθρώπινων σφαλμάτων», πρόσθεσε. Και συνέχισε: «Θα ξαναπώ αυτό το οποίο ήδη έχω γράψει: αν το έργο της τηλεδιοίκησης είχε ολοκληρωθεί αυτό το δυστύχημα θα ήταν πρακτικά αδύνατον να είχε συμβεί. Και η τεχνολογία θα μας είχε βοηθήσει για να αποτρέψουμε το αδιανόητο: για αρκετά χιλιόμετρα δύο τρένα να κινούνται στην ίδια γραμμή σε πορεία σύγκρουσης.

Το γεγονός ότι αυτό το ψηφιακό σύστημα ελέγχου, το έργο της τηλεδιοίκησης, θα λειτουργεί σε λίγους μήνες από τώρα, δεν αποτελεί δικαιολογία, κάνει και τον προσωπικό μου πόνο ακόμα μεγαλύτερο, καθώς δεν προφτάσαμε να το εγκαταστήσουμε πριν συμβεί το κακό.

Το τελευταίο το οποίο με ενδιαφέρει αυτή τη στιγμή είναι να μπούμε σε μία στείρα αντιπαράθεση για το ποιος φταίει. Απαντώ: όλοι φταίμε και ας το ομολογήσουμε με θάρρος. Από κυβερνήσεις και διοικήσεις που επί χρόνια κατάντησαν ένα κρίσιμο έργο «γιοφύρι της Άρτας», μέχρι κάποιες συντεχνίες που ταυτόχρονα εμπόδιζαν κάθε αξιολόγηση του προσωπικού των τρένων μας».

Αναφορικά με τον επιμερισμό των ευθυνών, ο πρωθυπουργός είπε ότι «θα τον κάνει η Δικαιοσύνη, γρήγορα και στον ανώτατο δυνατό βαθμό. Όμως η τραγωδία έγινε με εμάς στο τιμόνι της χώρας. Δεν μπορώ να γυρίσω τον χρόνο πίσω, μπορώ όμως να εγγυηθώ στους Έλληνες και στις Ελληνίδες δύο απλά πράγματα:Πρώτον απόλυτη, επαναλαμβάνω, απόλυτη διαφάνεια στην έρευνα, ώστε να εντοπιστούν τα σφάλματα και να κριθούν δίκαια όσοι εμπλέκονται. Και δεύτερον, δρομολόγηση άμεσων πρωτοβουλιών για τη βελτίωση της προβληματικής κατάστασης στους σιδηροδρόμους μας, σε επίπεδο και μέσων τεχνολογίας αλλά και διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού».

 

Με πληροφορίες από το ΑΠΕ-ΜΠΕ και το Έθνος.

 

 

 

 

Διαφήμιση