Αρχική Ευζωία Τι να φας όταν υποφέρεις από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Τι να φας όταν υποφέρεις από γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση

Ο κάθε ασθενής αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, γνωρίζει τις τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματά του και έτσι μαθαίνει να αποφεύγει αυτές και μόνο τις τροφές

0
food, φαγητό, τραπέζι
Η σωστή επιλογή τροφών βελτιώνουν την κατάσταση του ασθενούς.
Διαφήμιση

Της Κάλλιας Θ. Γιαννιτσοπούλου MSc, MBA, SRD

Κλινική Διαιτολόγος – Διατροφολόγος

Γαστροοισοφαγική παλινδρόµηση (ΓΟΠ) λέγεται η κατάσταση στην οποία υπάρχει παλινδρόµηση γαστρικών οξέων από το στοµάχι στο κατώτερο τµήµα του οισοφάγου. Συνήθως, η κατάσταση αυτή οφείλεται σε ανεπάρκεια του κατώτερου οισοφαγικού σφιγκτήρα, ο οποίος είναι ένας φυσιολογικός µηχανισµός ώστε οι τροφές και τα υγρά του στοµάχου να µην παλινδροµούν στον οισοφάγο µετά το φαγητό.

Συμπτώματα

1. Ο πόνος επιδεινώνεται όταν ξαπλώνετε
2. Πικρή γεύση στο στόμα
3. Βραχνάδα στην φωνή
4. Υπερβολική παραγωγή σάλιου
5. Πόνος στο στήθος
6. Πόνος μετά το γεύμα
7. Βήχας
8. Άσθμα
9. Ναυτία

stomach pain
pexels sora shimazaki

Τι να αποφεύγετε

  • Μεγάλα ή πολύ λιπαρά γεύματα, τηγανιτά φαγητά και λιπαρές σάλτσες
  • Mεγάλες, αμάσητες μπουκιές
  • Υγρά μαζί με το φαγητό, ιδίως ανθρακούχα
  • Γεύματα αργά το βράδυ, ιδίως πάλι υγρά, όπως οι σούπες ή το γάλα
  • Η σοκολάτα, ο καφές, το τσάι, η μέντα και το αλκοόλ
  • Τα όξινα φρούτα και οι χυμοί τους, ιδίως με άδειο στομάχι
  • Τα μπαχαρικά
  • Η κατάκλιση, το σκύψιμο ή και η ανύψωση αντικειμένων μέσα σε 2 ώρες μετά το γεύμα
  • Τα στενά ρούχα και το σφίξιμό τους κοντά στην κοιλιά
  • Το κάπνισμα
  • Το υπερβάλλον βάρος

Οι αυστηρές δίαιτες αποφυγής τροφών δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση της ΓΟΠ

 

Τι θα σας ανακουφίσει

  • Τα μικρά, συχνά γεύματα, με λίγα λιπαρά και θερμίδες.
  • Το αργό φαγητό, όπου θα μασάτε καλά και αργά κάθε μπουκιά, πάνω από 15 φορές.
  • Η αποφυγή υγρών κατά τη διάρκεια του γεύματος αλλά και για 45 λεπτά μετά.
  • Μπορείτε να πιείτε 20 λεπτά πριν το γεύμα 1-2 ποτήρια υγρά, κατά προτίμηση όχι ανθρακούχα.
  • Η αποφυγή πολύ όξινων τροφών.
  • Ο περιορισμός στη σοκολάτα, τα σιροπιαστά υγρά, το αλκοόλ, το τσάι, τη μέντα και την καφεΐνη.
  • Ο περιορισμός των χυμών από όξινα φρούτα.
  • Ο περιορισμός των καυτερών μπαχαρικών όπως το μπούκοβο ή το πιπέρι καγιέν.
  • Η αποφυγή της κατάκλισης, σκυψίματος και ανύψωσης αντικειμένων για 2 ώρες μετά το γεύμα.
  • Η αποφυγή στενών ρούχων, ιδιαίτερα στη μέση.
  • Η διατήρηση φυσιολογικού σωματικού βάρους.
  • Ο περιορισμός στην κατανάλωση αεριούχων ποτών, γάλακτος και σούπας αργά το βράδυ.
Διαβάστε επίσης:  Τα επτά light κοκτέιλ του καλοκαιριού - Πώς να τα φτιάξετε

Οι αλλαγές στην καθημερινότητα

Οι αυστηρές δίαιτες αποφυγής τροφών δεν φαίνεται να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικές στην αντιμετώπιση της ΓΟΠ. Ο κάθε ασθενής αποτελεί ξεχωριστή περίπτωση, γνωρίζει τις τροφές που επιδεινώνουν τα συμπτώματά του και έτσι μαθαίνει να αποφεύγει αυτές και μόνο τις τροφές. Από τις απλές καθημερινές συνήθειες, η μείωση του σωματικού βάρους και η κατάκλιση με προσκέφαλο που να έχει κλίση 30 μηρών, είναι αυτές που αποδεδειγμένα έχουν θετική επίδραση στην υποχώρηση των συμπτωμάτων της παλινδρόμησης.
Είναι σημαντικό να τονίσουμε ότι οι αλλαγές στην καθημερινότητα έχουν επικουρικό ρόλο στην αντιμετώπιση της ΓΟΠΝ. Η επαφή με τον θεράποντα ιατρό και με έναν εξειδικευμένο κλινικό διαιτολόγο-διατροφολόγο, για την κατάλληλη θεραπευτική αγωγή σε συνδυασμό με κλινική διατροφή αποτελεί τον σημαντικότερο παράγοντα για την αντιμετώπιση της νόσου.

Πηγή : somaygies.gr

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροCovid-19: Σε αναστολή εργασίας μέχρι το τέλος του 2022 οι ανεμβολίαστοι υγειονομικοί
Επόμενο άρθροΗ Μ.Βρετανία ξανά σε ξέφρενους πανδημικούς ρυθμούς – Απέτυχε το «living with Covid»;