Αρχική Επιστήμη Τι αποκαλύπτει το αρχαιότερο ανθρώπινο DNA της Αφρικής

Τι αποκαλύπτει το αρχαιότερο ανθρώπινο DNA της Αφρικής

Ο γύρος της Αφρικής σε αναζήτηση συντρόφου, αυτό αποδεικνύει τελευταία έρευνα ότι συνέβαινε χιλιάδες χρόνια πριν, στην εποχή των παγετώνων

africans
Eικόνα: UNSPLAH/Annie Splatt

Οι αρχαίοι Αφρικανοί σε αναζήτηση συντρόφων πραγματοποιούσαν ταξίδια μεγάλων αποστάσεων. Αυτό αποκαλύπτει ανάλυση αρχαίου και σύγχρονου DNA, σημειώνουν επιστήμονες.

Αυτή η “μετανάστευση ζευγαρώματος” πραγματοποιήθηκε σε μεγάλο μέρος της αφρικανικής γεωγραφίας. Εκτιμάται μάλιστα ότι ήταν κανόνος μέχρι περίπου 50.000 πριν. Σύμφωνα με συμπεράσματα από τελευταία έρευνα – με νέα ευρήματα αλλά και παλαιότερα – εκτιμάται ότι ήταν κανόνας αυτά τα ταξίδια σε μεγάλο μέρος της Αφρικής. Αυτά τα νέα ευρήματα – με τη βοήθεια πολλών παραδειγμάτων του παλαιότερου ανθρώπινου DNA από την Αφρική που έχουν απομονωθεί μέχρι σήμερα – προσφέρουν μια πρώτη απόδειξη για τα πρότυπα ζευγαρώματος εκείνη την εποχή.

Κοινοί τύποι εργαλείων

Αυτές οι πρόσφατα εντοπισμένες, σε μεγάλες αποστάσεις μετακινήσεις αρχαίων ανθρώπινων ομάδων βοηθούν στην εξήγηση αρχαιολογικών ανακαλύψεων για κοινούς τύπους  εργαλείων πέτρας και οστών και άλλων πολιτισμικών συμπεριφορών που εμφανίζονταν όλο και περισσότερο σε μεγάλο μέρος της Αφρικής ξεκινώντας περίπου 50.000 χρόνια πριν, σημειώνει ο εξελικτικός γενετιστής Mark Lipson της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ και οι συνάδελφοιτου στην έρευνα που δημοσιεύτηκε στις 23 Φεβρουαρίου στο Nature .

Οι συγκρίσεις του αρχαίου ανθρώπινου DNA με αυτό των σημερινών κυνηγών-τροφοσυλλεκτών και βοσκών δείχνουν ότι οι άνθρωποι γενικά σταμάτησαν να ταξιδεύουν εκτός των περιοχών τους για να βρουν συντρόφους πριν από περίπου 20.000 χρόνια, αναφέρει η ερευνητική ομάδα.

Οι άνθρωποι μπορεί να σταμάτησαν τα μεγάλα αυτά ταξίδια εν μέρει επειδή η τελευταία εποχή των παγετώνων κορυφώθηκε εκείνη την εποχή, μειώνοντας τον αριθμό των περιοχών που φιλοξενούσαν βρώσιμα φυτά, ζώα και άλλους πόρους που απαιτούνται για να επιβιώσουν, λέει η βιοαρχαιολόγος και συν-συγγραφέας της μελέτης Jessica Thompson του Πανεπιστημίου Yale.

Οι μεταναστεύσεις των δυτικοαφρικανών αγροτών στην ανατολική και νότια Αφρική, ξεκινώντας πριν από περίπου 2.000 χρόνια, έχουν διαγράψει σε μεγάλο βαθμό τα αρχαία πρότυπα καταγωγής στο DNA των σημερινών Αφρικανών. Αυτό καθιστά το αρχαίο DNA ζωτικής σημασίας για την αποκάλυψη αυτών των χαμένων προτύπων, σημειώνουν οι επιστήμονες.

Ολόκληρο το άρθρο εδώ