Αρχική Ειδήσεις ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ: Η Εναντίωσις κατά τον Αριστοτέλη στα Μετά τα Φυσικά

ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΙΚΟ ΣΥΜΠΑΝ: Η Εναντίωσις κατά τον Αριστοτέλη στα Μετά τα Φυσικά

0
Αριστοτελικό σύμπαν εξώφυλλο
Διαφήμιση

Μια φιλοσοφική έρευνα πάνω στην Εναντίωση και όπου αυτή αναφέρεται στο Αριστοτελικό έργο βρίσκεται στο επίκεντρο του  βιβλίου της Μαρίας Σ.Άνθη. Με τίτλο «Αριστοτελικό Σύμπαν – Η Εναντίωσις κατά τον Αριστοτέλη στα Μετά τα Φυσικά», κυκλοφόρησε πρόσφατα από τις εκδόσεις Λεξίτυπον. Ένα εγχείρημα σκιαγράφησης και αποκωδικοποίησης του Αριστοτελικού Σύμπαντος. Πρόκειται για μεταβολές στο συνεχές και στο άπειρο.

Το ακίνητο κινούν

Μία συνεχής αλληλοαναίρεση, που είναι δυνάμει μεταβολή, ονομάζεται κατά τον Αριστοτέλη στα Μετά τα Φυσικά Εναντίωσις. Αυτή δεν δημιουργεί κίνηση διότι την κίνηση τη δημιουργεί το αίτιο. Αν και δεν μπορούμε να γνωρίζουμε όλα τα αίτια, εκείνο που λέει ο Αριστοτέλης είναι ότι ένα ακίνητο έξω από το κινούμενο την ουράνια σφαίρα, είναι το ακίνητο κινούν. Αυτό δημιουργεί την κίνηση.

Όπως διαφαίνεται στην έρευνα, οι αλλαγές των προσήμων στα άκρα, τα ακρότατα, το μέγιστο ώστε να οδηγηθούμε εν τέλει στα έσχατα σύμπαντα, μας επιβεβαιώνουν στο σχήμα του εξωφύλλου τα ανεστραμμένα σύμπαντα μέσα από τα Εναντία.

Η Εναντίωσις αποκαλύπτεται για πρώτη φορά στην έρευνα αυτή, να διαπερνά θέσεις και όρια κυρίως μέσα στον άξονα της δύναμης, αφού σκοπός της είναι να αγγίξει το τέλειο τέλος της, την Ενέργεια. Αυτό θα γίνει όταν μπει μέσα στη διάθεση και τη διάταξη, για να υψωθεί στον άλλον άξονα της ενέργειας πάλι μέσω των μεταβολών. Εκεί θα υπάρξει με άλλη υπόσταση, καθώς τα ακρότατα το ορίζουν, όπως και τα έσχατα σε όλο το Αριστοτελικό σύμπαν.
Η Εναντίωσις βρίσκεται και στους ομόκεντρους κύκλους ακόμη και μέσα στους ενδιάμεσους κύκλους. Έχει σκοπό την τελείωση στο αιώνιο κυκλικό γύρισμά τους.

Η έρευνα αποκαλύπτει ότι ο Αριστοτέλης πάνω από όλα μας δείχνει, με μαθηματική ακρίβεια, τον δρόμο για το ασύλληπτο. Θα μας οδηγήσει ακόμα πιο πέρα, στο πέρας, γιατί, μέσα σε όλα, μας ανοίγει και τον δρόμο για τα άστρα. Γι’ αυτό είναι πολύ μεγάλη η φιλοσοφία του, μας ανοίγει τον δρόμο, τον ορίζοντα για την τελειοποίηση και την εξέλιξη της ανθρώπινης συνείδησης, όπως και την πραγμάτωση της φιλοσοφικής γνώσης.

Η Εναντίωσις, ως θεμελιώδης αρχή επί των μεταβολών του Αριστοτελικού σύμπαντος, φαίνεται στο σχήμα Αριστοτελικό  Σύμπαν το οποίο παρουσιάζεται για πρώτη φορά με αυτή τη νέα μελέτη.

ΕΞΏΦΥΛΛΟ Αριστοτελικό σύμπαν σχήμα

Δύναμη και Ενέργεια

Στο βιβλίο υπάρχει και η σχετική γεωμετρία από την ανάλυση και την αποκωδικοποίηση της Αριστοτελικής φιλοσοφικής σκέψης. Οι συντεταγμένες, οι θέσεις και τα όρια του Αριστοτελικού σύμπαντος, ο κύκλος, το εκατέρωθεν και η εφεξής γωνία ως σχήματα πάνω στη λειτουργική της Δύναμης και της Ενέργειας στους ομόκεντρους κύκλους και σε κάθε όριο που είναι το τέλειο τέλος.
Η θεωρία για τα εναντία είναι ο «μίτος της Αριάδνης», δείχνει όλη τη διαδρομή των δομών και των μεταβολών την οποία το βιβλίο αυτό επιχειρεί μέσα από τη φιλοσοφική σκέψη του Αριστοτέλη να αναδείξει, να δώσει απαντήσεις για το λειτουργικό μέρος του Αριστοτελικού σύμπαντος. Η λογική ήταν το αντικείμενο του λόγου του Αριστοτέλη, γι’ αυτό και κάθε εναντίωση ή μεταβολή έλεγε ουσιαστικά, πως λειτουργεί εδώ δίπλα σε εμάς, αν και υπήρχε ως ένα βαθύτερο αίτιο αλλού.

Σύμφωνα με τη συγγραφέα, η παρακαταθήκη που μας άφησε ο Αριστοτέλης είναι πολύ μεγάλη! Ο Αριστοτέλης ήθελε να βγάλει τον άνθρωπο από την πλάνη, να πρυτανεύει η λογική, να διακρίνει την αλήθεια από το ψεύδος. Η πλάνη και η συσκότιση είναι το αιώνιο πρόβλημα του ανθρώπου.

Ο Αριστοτέλης, με την οντολογική σκέψη και την τελολογική ερμηνεία, μας έφερε μέσα στον αισθητό κόσμο της ύλης και στη θεία νομοτέλεια. Την κατέβασε στο δικό μας στερέωμα, στον τόπο μας, και τα απέδειξε όλα. Μας εξήγησε την τελευταία αιτία και ποιος ήταν σκοπός και το τέλος. Ως προς τι γίνεται κάτι και, αναλύοντας τα κατηγορήματα, τα είδη, την αιτία, το ποσό, τη διάθεση, τα ταυτά, τη μορφή, τη δύναμη, την έξι, την αρχή, το Ον, την ουσία, τα συμβεβηκότα, άλλες έννοιες και όρους μας έδειξε πως λειτουργούν βάσει της θείας νομοτέλειας και της φύσης που τα γέννησε και τα τακτοποίησε όλα και τα έβαλε σε μια τάξη.

Άνθη Σ. ΜαρίαΗ Μαρία Σ. Άνθη γεννήθηκε στη Βόννη της Γερμανίας, είναι συγγραφέα – δημοσιογράφος και μέλος της Ένωσης Συντακτών Ημερήσιων Εφημερίδων Ελλάδος (Ε.Σ.Η.Ε.Α). Ως συγγραφέας έχει αφιερώσει πολλά χρόνια στην έρευνα. Πριν δύο χρόνια τιμήθηκε από το World Philosophical Forum για το βιβλίο της «Απωστικές Δυνάμεις Ιπτάμενων Δίσκων» και της απονεμήθηκε ο τίτλος Πολίτης της γης, 21ος αιώνας από τον Πρόεδρο Igor Kondrashin.

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΕπενδύσεις και fast truck αδειοδοτήσεις για διαχείριση απολιγνιτικών εδαφών
Επόμενο άρθροAUKUS: Η Γαλλία ανακαλεί πρέσβεις από ΗΠΑ και Βρετανία – Μούδιασμα σε ΕΕ