Αρχική Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Α.Π.Ε 85η ΔΕΘ: Εποχή υδρογόνου προς μια οικονομία με μηδενικούς ρίπους

85η ΔΕΘ: Εποχή υδρογόνου προς μια οικονομία με μηδενικούς ρίπους

0
PAE
Εικόνα: EUROKINISSI/ Μπόνης Χρήστος
Διαφήμιση

Το υδρογόνο βρέθηκε στο επίκεντρο της ενεργειακής εκδήλωσης της ΡΑΕ στην 85η ΔΕΘ.

Παρουσιάστηκαν πρωτοβουλίες για τη νέα αυτή τεχνολογία και όπως σημείωσε ο πρώτος αντιπρόεδρος της ΡΑΕ, αναπληρωτής καθηγητής Δημήτριος Ψυχογυιός το υδρογόνο είναι η καλύτερη και ευκολότερη απάντηση που έχουμε στο σύνθετο πρόβλημα της ανάσχεσης της κλιματικής αλλαγής”.

Ένταξη υδρογόνου στην ενεργειακή πολιτική

«Ως ευρωπαίοι, δεν μπορούμε να επιτύχουμε τους στόχους της συμφωνίας του Παρισιού για το κλίμα χωρίς να εντάξουμε το χαμηλού αποτυπώματος άνθρακα υδρογόνο στην ενεργειακή πολιτική μας. Η εξέλιξη της αγοράς υδρογόνου (κυρίως μπλε και πράσινου) έως το 2030 είναι σχετικά προβλέψιμη. Από εκεί και πέρα όμως, κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά προς πια κατεύθυνση θα κινηθεί η τεχνολογία και η αγορά. Το πιθανότερο όμως είναι ότι η χρήση του υδρογόνου να πρέπει να επιχορηγείται/επιδοτείται για πολλά χρόνια. Οι τωρινές αποφάσεις των υπεύθυνων χάραξης πολιτικής και των επιχειρηματικών ηγετών θα κρίνει το μέλλον του υδρογόνου ασχέτως αν αυτό θα παράγεται από ΑΠΕ ή αέριο ή σε συνδυασμό. Οι ρυθμιστές πρέπει να επικεντρωθούν στην διευκόλυνση της τεχνολογίας υδρογόνου για μείωση του κόστους. Οι εμπορικοί στόχοι από μόνοι τους δεν μπορούν να το επιτύχουν αυτό” σημείωσε.

Για τον σημαντικό ρόλο που θα παίξει το υδρογόνο στο μέλλον αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Επιτροπής για την Εθνική Στρατηγική για το Υδρογόνο, καθηγητής Παντελής Κάπρος,  «δεν είναι καθόλου μπέρδεμα και καθόλου χάος. Το υδρογόνο δεν είναι ούτε θεός, ούτε διάβολος. Δεν είναι η πανάκεια, αλλά θα παίξει έναν σημαντικό ρόλο στο μέλλον. Χρειαζόμαστε ένα καθαρό καύσιμο που να είναι συμβατό με την κλιματική ουδετερότητα και το υδρογόνο θα παίξει αυτό το ρόλο. Μακροχρόνια, ίσως το 2030, είναι δυνατόν να παρέχεται σε πιο ανταγωνιστικές τιμές από το φυσικό αέριο».

Το σχέδιο του “Λευκού Δράκου”

Στην εκτίμηση στο άμεσο μέλλον «η Δυτική Μακεδονία θα γίνει υδρογονοπηγή» προέβη ο περιφερειάρχης Δυτικής Μακεδονίας, Γιώργος Κασαπίδης. Μετά την απόφαση της κυβέρνησης για πλήρη απολιγνιτοποίηση, ως περιφερειακή αρχή στραφήκαμε στην άλλη όχθη του λιγνίτη. Σε ένα μοντέλο που να βασίζεται σε καθαρές τεχνολογίες. Εκδηλώσαμε το ενδιαφέρον μας για το υδρογόνο από τον Οκτώβριο του 2019. Το σχέδιο του «Λευκού Δράκου» (White Dragon) θα αξιοποιηθεί ως αντικατάσταση του λιγνίτη, το υδρογόνο θα μεταφέρεται μέσω των αγωγών φυσικού αερίου εντός και εκτός Ελλάδας και θα χρησιμοποιηθεί στις μεταφορές. Όταν το έργο θα αναπτυχθεί πλήρως θα έχουμε παραγωγή 250.000 τόνων πράσινου υδρογόνου. Κατά την ανάπτυξή του, θα δημιουργηθούν 18.000 νέες θέσεις εργασίας και μετά την ολοκλήρωσή του 28.000 νέες θέσεις εργασίας».

Ενεργειακή πρόκληση

«Για την Ελλάδα το υδρογόνο αποτελεί μια ενεργειακή πρόκληση, αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση της χώρας» τόνισε ο συντονιστής της Εθνικής Επιτροπής Υδρογόνου, του Υπουργείου Περιβάλλοντος & Ενέργειας, Κωνσταντίνος Παπαλουκάς. Ιδιαίτερη αναφορά έκανε και στη ναυτιλία και στις προοπτικές της στον τομέα αυτό και τόνισε πως “το μεγάλο ενδιαφέρον που υπάρχει για το υδρογόνο οφείλεται στο γεγονός ότι διαθέτει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά για να βοηθήσει την παγκόσμια κοινότητα να ξεπεράσει τις τρέχουσες ενεργειακές προκλήσεις και να αντιμετωπίσει την κλιματική αλλαγή”.

Το θέμα του υδρογόνου «στην Ευρώπη είναι πάρα πολύ ελληνικό» υπογράμμισε ο  γενικός γραμματέας του Hydrogen Europe, Γιώργος Χατζημαρκάκης,  και εξήρε τις θέσεις του καθηγητή Κάπρου λέγοντας ότι όταν άρχισε η ΕΕ να ψάχνει τρόπους κατά της κλιματικής αλλαγής βασιζόταν στις αναλύσεις του κ. Κάπρου”.

Εκτίμηση για 2,5 τρις δολάρια

Ο διευθυντής Στρατηγικής και Επιχειρηματικής Ανάπτυξης του Χρηματιστηρίου Ενέργειας, Δρ. Βασίλης Γκουντής, σημείωσε: “Η οικονομική εκτίμηση που δίνει η MacKenzie και το Συμβούλιο του Υδρογόνου για το υδρογόνο αγγίζει τα 2,5 τρις δολάρια έως το 2050. Δηλαδή, μιλάμε για μία σημαντικότατη ανάπτυξη της αγοράς η οποία έχει όλους τους τύπους υδρογόνου και το γκρι, και το γαλάζιο και το πράσινο και σίγουρα υπάρχει προοπτική”.

Β’ ΜΕΡΟΣ: Πρωτοβουλίες στις τεχνολογίες Υδρογόνου

Στο δεύτερο μέρος με θέμα «Παρουσίαση των πρωτοβουλιών στις τεχνολογίες Υδρογόνου» μίλησε η προϊσταμένη του Τμήματος Υποδομών Φυσικού Αερίου της ΡΑΕ, Ειρήνη Ιακωβίδου, τόνισε ότι «η ΡΑΕ οφείλει να προετοιμάσει τη μετάβαση στην εποχή του υδρογόνου με τον οικονομικά βέλτιστο τρόπο για τους τελικούς καταναλωτές.

Ο Διευθυντής Νέων Τεχνολογιών και Εναλλακτικών Πηγών Ενέργειας των ΕΛΠΕ, Σπύρος Κιαρτζής, τόνισε ότι «το υδρογόνο έχει τρεις χρήσεις: στη βιομηχανία, στις μεταφορές και στη θέρμανση. Στη χώρα μας, τα 2/3 της παραγωγής και κατανάλωσης υδρογόνου είναι στα διυλιστήρια, στην πετρελαϊκή βιομηχανία.

Ο επικεφαλής της Εναλλακτικής Ενέργειας και των Ανανεώσιμων Καυσίμων της Motor Oil, Γιώργος Μιτκίδης, είπε πως «η Motor Oil βλέπει το έργο του Blue Med –που αποτελεί την πρόταση της Motor Oil στο πλαίσιο του IPCEI- ως συμπληρωματικό του White Dragon και έχει σκοπό τη δημιουργία μίας ευέλικτης, κλιμακούμενης και ανταγωνιστικής αλυσίδας αξίας υδρογόνου». Υπογράμμισε, ταυτόχρονα, πως «για να καταστεί εφικτή η επίτευξη όλων αυτών των έργων είναι απαραίτητη η έγκαιρη δημιουργία ρυθμιστικού και κανονιστικού πλαισίου».

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΜαθητές: Προμήθεια self-test ως την Παρασκευή για όλο τον Σεπτέμβριο
Επόμενο άρθροΤο πρώτο βήμα για τον… διαστημικό τουρισμό