Αρχική Διάστημα Επιστήμονες ανακάλυψαν “άστεγους” πλανήτες

Επιστήμονες ανακάλυψαν “άστεγους” πλανήτες

space
Εικόνα: UNSPLASH/Billy Huynh

Σύνταξη: ecozen.gr

Άστεγους πλανήτες που μοιάζουν με τη Γη ανακάλυψαν επιστήμονες. Τα στοιχεία προέρχονται από ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου του Μάντσεστερ στη Βρετανία. Οι επιστήμονες εργάστηκαν και συνέλεξαν δεδομένα με την πολύτιμη αρωγή του διαστημικού τηλεσκοπίου Kepler.

Τέσσερις άστεγοι πλανήτες

Πρόκειται για τέσσερις πλανήτες. Θεωρούνται άστεγοι ή ορφανοί, καθώς αναγκάστηκαν να τεθούν εκτός του γαλαξιακού τους συστήματος. Για αυτό και βρέθηκαν να περιπλανώνται μόνοι τους μέσα στην απεραντοσύνη του διαστήματος. Σύμφωνα μάλιστα με τους ερευνητές, οι πλανήτες αυτοί είναι πιθανότατα βραχώδεις. Προσομοιάζουν στη Γη, καθώς φαίνεται ότι διέθεταν ωκεανούς και ατμόσφαιρα όταν ήταν εντός του συστήματός τους.

Πώς εντοπίστηκαν

Οι ερευνητές εντόπισαν τους τέσσερις πλανήτες χρησιμοποιώντας τη μέθοδο του βαρυτικού φακού που έχει συμβάλει πολύ στη διαστημική εξερεύνηση τα τελευταία χρόνια. Η τεχνική βασίζεται σε ένα φαινόμενο που προβλέπεται από τη Γενική θεωρία της Σχετικότητας και βρίσκει εφαρμογή κυρίως στην αναζήτηση πλανητών. Το διαστημικό τηλεσκόπιο Kepler ανακάλυψε χιλιάδες εξωπλανήτες. Εάν και η λειτουργία του έχει διακοπεί από το 2018, εξακολουθεί να μας τροφοδοτεί με γνώσεις. Ο πολύ μεγάλος όγκος συλλεχθεισών πληροφοριών του εξακολουθεί να αποτελεί αντικείμενο επιστημονικής έρευνας.

Ακριβής θέση

«Δεν γνωρίζουμε την ακριβή τους θέση. Πόσο μακριά βρίσκονται από εμάς. Δεν βρίσκονται κοντά σε κάποιο άστρο, αλλά πιο κοντά στο κέντρο του γαλαξία μας. Είναι σίγουρα αρκετές χιλιάδες έτη φωτός μακριά μας. Αν ένας πλανήτης όπως η Γη περιπλανιόταν μόνος του στο διάστημα, οι ωκεανοί του θα πάγωναν και η ατμόσφαιρα θα συμπυκνώνονταν κοντά στην επιφάνεια του. Αν υπήρχε ζωή στον πλανήτη, θα εξακολουθεί να υφίσταται εντός των τότε ωκεανών. Κοντά σε υδροθερμικές πηγές που εξακολουθούν να λειτουργούν πηγές ενέργειας» εξηγεί ο καθηγητής Ίαν Μακ Ντόναλντ, επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας.