Αρχική COVID-19 Για ποιο λόγο ο ΠΟΥ ζητάει αναστολή πωλήσεων άγριων ζώων

Για ποιο λόγο ο ΠΟΥ ζητάει αναστολή πωλήσεων άγριων ζώων

0
Νυχτερίδες
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Την αναστολή πωλήσεων άγριων, ζωντανών θηλαστικών σε αγορές τροφίμων σε όλο τον κόσμο, ζήτησε σήμερα ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας, καθώς υπάρχει αυξημένος κίνδυνος να μεταδώσουν μολυσματικές ασθένειες στους ανθρώπους. Η απόφαση αυτή του ΠΟΥ βασίζεται σε μεγάλο βαθμό και στο γεγονός ότι η μετάδοση του νέου κορονοϊού στον άνθρωπο μέσω κάποιου ζώου θεωρείται μια από τις πιο πιθανές θεωρίες για την προέλευσή του.

“Τα ζώα, κυρίως τα άγρια, αποτελούν την πηγή περισσότερου από το 70% όλων των μολυσματικών ασθενειών που εμφανίζονται στους ανθρώπους και πολλές από αυτές προκαλούνται από νέους ιούς”, υπογράμμισε ο ΠΟΥ σε κοινή του ανακοίνωση με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας των Ζώων και το Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα του ΟΗΕ.

Μετάδοση κορονοϊού μέσω ζώου

Οι εμπειρογνώμονες του ΠΟΥ που επισκέφτηκαν την Κίνα προκειμένου να ερευνήσουν την προέλευση του νέου κορονοϊού, αναφέρουν στην πρόσφατη έκθεσή τους ότι η αγορά της Ουχάν, της κινεζικής πόλης όπου εμφανίστηκαν για πρώτη φορά κρούσματα της covid-19, φαίνεται ότι ήταν ένα από τα βασικότερα σημεία μετάδοσης της ασθένειας στα τέλη του 2019.

Τι ζητούν οι οργανισμοί υγείας

Παράλληλα, εκτός από την αναστολή πωλήσεων ζωντανών θηλαστικών, οι παγκόσμιοι οργανισμοί ζητούν:

  • Να βελτιωθούν οι κανόνες υγιεινής και καθαριότητας στις παραδοσιακές αγορές, για να μειωθούν οι πιθανότητες μετάδοσης ασθενειών από ζώα σε ανθρώπους αλλά και οι μολύνσεις μεταξύ πωλητών και πελατών.
  • Να υπάρξουν κανόνες οι οποίοι θα ελέγχουν αυστηρά τη διαδικασία εκτροφής και πώλησης άγριων ζώων, τα οποία προορίζονται για κατανάλωση.
  • Να εκπαιδεύονται οι κτηνίατροι- ελεγκτές ώστε να επιβλέπουν την τήρηση των νέων κανόνων, την ενίσχυση των συστημάτων παρακολούθησης προκειμένου να εντοπίζονται γρήγορα νέα παθογόνα.
  • Να πραγματοποιούνται εκστρατείες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για τους πωλητές και τους πελάτες.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

Διαφήμιση