Αρχική COVID-19 Η πορεία του κορονοϊού σε μία αίθουσα με κλειστά ή ανοιχτά παράθυρα

Η πορεία του κορονοϊού σε μία αίθουσα με κλειστά ή ανοιχτά παράθυρα

0
ανοιχτά παράθυρα

Σύνταξη: ecozen.gr

Με το άνοιγμα των σχολείων να βρίσκεται προ των πυλών, η ανάγκη κατανόησης και εφαρμογής κάποιων μέτρων έρχεται σε προτεραιότητα, προκειμένου να μην υπάρξουν φαινόμενα υπερμετάδοσης της λοίμωξης Covid-19. Σε αυτό το πλαίσιο και ενώ το αμερικανικό Κέντρο Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων (CDC) εισηγείται την επαναλειτουργία των σχολείων στις ΗΠΑ, οι New York Times σε συνεργασία με την τεχνική επιχείρηση JB&B και ειδικούς προσπάθησαν να κατανοήσουν τα απλά βήματα που θα πρέπει να ακολουθήσουν μαθητές και καθηγητές έτσι ώστε να προστατευτούν όσο το δυνατόν περισσότερο.

Έτσι λοιπόν, δημιούργησαν ένα υπολογιστικό μοντέλο βάσει μιας τυπικής αίθουσας 30 μαθητών σχολείου της Νέας Υόρκης πριν την πανδημία και κατέληξαν σε κάποια συμπεράσματα.

Κλειστά παράθυρα – Ανεπαρκής εξαερισμός

Αρχικά, στο σενάριο που 9 μαθητές κάθονται σε απόσταση δύο μέτρων ο ένας από τον άλλο και φορούν υφασμάτινες μάσκες, αλλά όλα τα παράθυρα είναι κλειστά, τότε ο εξαερισμός της αίθουσας θα είναι ανεπαρκής.

Πιο συγκεκριμένα, παρόλο που οι μαθητές φοράνε μάσκες, ο αέρας που εκπνέουν συνεχίζει να κυκλοφορεί μέσα στην αίθουσα, με αποτέλεσμα το περίπου 3% του αέρα που εισπνέει κάθε άτομο μέσα στην αίθουσα, να τον έχει εκπνεύσει και κάποιος άλλος.

Αυτό θα μπορούσε να είναι ένα ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα, όταν είναι πολύ πιθανό κάποιος μαθητής που φαίνεται υγιείς να είναι ασυμπτωματικός φορέας.

Κλειστά τα παράθυρα σε αίθουσα με ασυμπτωματικό φορέα

Στη συνέχεια εξετάζοντας την περίπτωση που ένα μαθητής είναι ασυμπτωματικός φορέας του κορονοϊού και βρίσκεται σε αίθουσα με κλειστά παράθυρα τότε μέσα σε σύντομο χρονικό διάστημα η αίθουσα θα αγγίξει το μέγιστο επίπεδο μόλυνσης.

Μάλιστα, όπως επισημαίνει ο διευθυντής του προγράμματος «Υγιή Κτίρια» του Χάρβαρντ, Τζόζεφ Τζ. Άλεν, «Η έκθεση είναι μια λειτουργία συγκέντρωσης και χρόνου».

Ανοικτά παράθυρα

Παράλληλα, όπως επισημαίνεται από τους ειδικούς ο καλός εξαερισμός των αιθουσών είναι ο πιο αποτελεσματικός και πρακτικός τρόπος για να απολύμανση.

Μάλιστα, το πρόγραμμα «Υγιή Κτίρια» του Χάρβαρντ προτείνει τον εξαερισμό των αιθουσών 4-6 φορές την ώρα.

Χαρακτηριστικά, όταν ένα παράθυρο μέσα στην αίθουσα είναι ανοιχτό, ο καθαρός αέρας διαλύει τα μολυσμένα αερολύματα καθώς κινούνται στην αίθουσα.

«Απλά και μη κοστοβόρα μέτρα μπορούν να κάνουν πολύ ασφαλέστερα τα σχολεία», υποστηρίζει ο Σκοτ Ε. Φρανκ της JB&B.

Ανεμιστήρας και κλιματιστικό με φίλτρο HEPA

Ένας ακόμα πιο αποτελεσματικός τρόπος να διαλυθούν τα μολυσμένα αερολύματα που κινούνται μέσα σε μία αίθουσα, είναι να προστεθούν στα μέτρα μια συσκευή καθαρισμού αέρα με φίλτρο HEPA και ένα κλιματιστικό που θα φέρνει φρέσκο αέρα.

«Η βελτίωση του εξαερισμού είναι μόνον το ένα σκέλος της εξίσωσης. Αλλά θα πρέπει να συνδυάζεται και την τήρηση όλων των άλλων συστάσεων των υγειονομικών αρχών για να μπορέσουν να επαναλειτουργήσουν με ασφάλεια τα σχολεία», σημειώνει ο Μαρκ Τάλερ, της εταιρείας σχεδιασμού σχολικών χώρων Gensler.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here