Αρχική Μεταφορές Καραμανλής: Τα έργα που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία

Καραμανλής: Τα έργα που θα δώσουν ώθηση στην ελληνική οικονομία

0
Flyover
Εικόνα: voria.gr
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

“Tο σχέδιο που έχουμε καταστρώσει, είμαστε βέβαιοι ότι μπορεί να υλοποιηθεί,” τόνισε ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε ομιλία του στο ΤΕΕ Κ. Μακεδονίας, αναφερόμενος στα έργα υποδομής που θα δώσουν την αναγκαία ώθηση ανάπτυξης στην ελληνική οικονομία την επομένη ημέρα της πανδημίας.

Επισήμανε μάλιστα ότι όλα τα έργα, που σχεδιάζει και ξεμπλοκάρει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, έχουν ένα κοινό χαρακτηριστικό: Διαθέτουν συγκεκριμένο σχέδιο χρηματοδότησης και ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα υλοποίησης.

Μάλιστα, όπως σημείωσε ο Καραμανλής η δουλειά που έχει γίνει στο χώρο των έργων επί ενάμιση χρόνο, αρχίζει τώρα και αποδίδει καρπούς και πρόσθεσε: «Γι’ αυτό και παρόλο που απεχθάνομαι τα μεγάλα λόγια, πιθανόν να με έχετε ακούσει τελευταία να λέω ότι το 2021 μπορεί να είναι για τη χώρα μας το έτος των υποδομών!»

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα στη συστηματική δουλειά που έχει γίνει σε δύο επίπεδα: Στο θεσμικό επίπεδο και στο επίπεδο του σχεδιασμού, της ωρίμανσης και της προόδου των έργων.

Κ. Καραμανλής: “Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους”

Όσον αφορά στο θεσμικό επίπεδο, στάθηκε στην αναθεώρηση του Νόμου 4412 και ευχαρίστησε το ΤΕΕ για τη συμβολή του στην προετοιμασία των νέων διατάξεων. Τόνισε δε ότι ο νέος Νόμος για τις δημόσιες συμβάσεις έχει δύο στόχους: Την απόλυτη διαφάνεια και τα έργα να γίνονται στην ώρα τους.

«Θέλουμε καλύτερα έργα, που να γίνονται στην ώρα τους, με διαφάνεια και απόλυτο σεβασμό στα χρήματα των φορολογούμενων. Κι αυτό θέλω να είναι απολύτως σαφές σε όποιον ενδιαφέρεται να επενδύσει στη χώρα μας», τόνισε ο Καραμανλής.

Ο Νόμος 4412 απλοποιεί διαδικασίες

Στη συνέχεια, ο υπουργός αναφέρθηκε στα οφέλη του νέου Νόμου 4412, σύμφωνα με τον οποίο:

  • Απλοποιούνται οι διαδικασίες, καταργώντας άσκοπες προβλέψεις όπως η περί τεχνικής επάρκειας, ή οι εθνικοί περιορισμοί στην υπεργολαβία.
  • Αναμορφώνεται το σύστημα των εγγυήσεων, που παρείχε την δυνατότητα υποβολής εξαιρετικά χαμηλών προσφορών.
  • Απλοποιούνται οι προβλέψεις σχετικά με τη δήλωση του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Εντύπου Σύμβασης που οδηγούσε σε υπερβολικής αυστηρότητας αποκλεισμό οικονομικών φορέων, με αποτέλεσμα την ανάσχεση του ανταγωνισμού.
  • Αντιμετωπίζονται δραστικά παθογένειες όπως οι ασυνήθιστα χαμηλές προσφορές, η επίβλεψη, οι συμπληρωματικές συμβάσεις, ο δικαστικός έλεγχος.
  • Θεσπίζονται νέοι θεσμοί, όπως η ενίσχυση του συστήματος μελέτης και κατασκευής, η εφαρμογή των διατάξεων για τις στρατηγικές επενδύσεις στα μεγάλα έργα, η επιτάχυνση προκήρυξης της ανάθεσης, η ιδιωτική επίβλεψη, το δηλωτικό σύστημα, η διαιτησία.
  • Θεσπίζεται και ένα νέο εργαλείο, οι προτάσεις καινοτομίας, με τις οποίες επιδιώκεται η μόχλευση με τον ιδιωτικό τομέα.

Κ. Καραμανλής: «Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ»

Όσον αφορά στην υλοποίηση των έργων, ο Καραμανλής ανέπτυξε το ολοκληρωμένο πλάνο μεγάλων αλλά και μικρότερων έργων υποδομής που έχει ανάγκη ο τόπος και το οποίο έχει εκπονηθεί.

«Πλάνο έργων συνολικού ύψους άνω των 13 δισ. ευρώ. Το μεγαλύτερο που έχει δει η χώρα, μετά την εποχή των Ολυμπιακών Αγώνων και την περίοδο 2004-2009 που ξεκίνησαν οι νέοι αυτοκινητόδρομοι», σημείωσε.

Τα έργα που σώθηκαν

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών αναφέρθηκε στα έργα που βρήκε τελματωμένα και κατάφερε να σώσει. Με πιο χαρακτηριστικό, βέβαια, πιο εμβληματικό, το Μετρό της Θεσσαλονίκης.

«Ένα έργο που ξέρω ότι όσοι είστε Θεσσαλονικείς το περιμένετε πώς και πώς εδώ και τόσα χρόνια. Μετά από 4,5 χρόνια πολιτικών αντιπαραθέσεων, δώσαμε λύση. Επιλέξαμε και Μετρό και Αρχαία. Ενώσαμε τις δυνάμεις της πόλης. Σήμερα, για πρώτη φορά κυβέρνηση, Περιφέρεια, Δήμος, παραγωγικοί φορείς, και βέβαια η μεγάλη πλειοψηφία των πολιτών, είμαστε όλοι μαζί. Το ΚΑΣ μάς δικαίωσε. Σύντομα θα έχουμε και την απόφαση του ΣτΕ και πιστεύω ακράδαντα ότι θα μας δικαιώσει και αυτό. Για να παραδώσουμε το 2023 ολόκληρο το έργο, με όλους του Σταθμούς σε λειτουργία», τόνισε.

Αναφέρθηκε επίσης στη Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας, που μετά από παλινωδίες και καθυστερήσεις ετών, μπήκε στην τελική φάση και μέσα στους επόμενους μήνες ξεκινούν οι πρόδρομες εργασίες, δηλαδή τα πρώτα εργοτάξια. Αλλά και σε σειρά οδικών έργων, που κατάφερε να ξεμπλοκάρει η κυβέρνηση, όπως ο Ε65, το Πάτρα-Πύργος, ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, το Άκτιο-Αμβρακία.

Η νέα γενιά έργων

Παράλληλα, ο Καραμανλής επισήμανε ότι ταυτόχρονα προχωρά η νέα γενιά έργων. Που λύνουν προβλήματα σε όλη τη χώρα και ταυτόχρονα αναζωογονούν την αγορά.

Το πιο εμβληματικό και από τη νέα γενιά έργων αφορά επίσης τη Θεσσαλονίκη: Η νέα αναβαθμισμένη Περιφερειακή Θεσσαλονίκης, το λεγόμενο Flyover, ο σχεδιασμός για την υλοποίησή της οποίας με ΣΔΙΤ προχωρά σε χρόνο ρεκόρ.

Αναφέρθηκε επίσης σε μια σειρά από έργα όπως:

  • το νέο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων, το μεγαλύτερο που έχει σχεδιαστεί στη χώρα, ύψους 3,3 δισ. ευρώ
  • τα μεγάλα έργα αντιπλημμυρικής θωράκισης, συνολικού ύψους 1,2 δισ. ευρώ
  • το νέο Πρόγραμμα Επεμβάσεων Βελτίωσης Οδικής Ασφάλειας που περιλαμβάνει σημειακές παρεμβάσεις σε 7000 επικίνδυνα σημεία σε όλη τη χώρα
  • ένα μεγάλο πλάνο έργων αναβάθμισης αεροδρομίων, λιμανιών, διασύνδεσης υποδομών μας και συνδυασμένων μεταφορών
  • μια σειρά από νέα έργα στη Θεσσαλονίκη και την Κεντρική Μακεδονία

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here