Αρχική COVID-19 Τελικά υπάρχει ασφάλεια έναντι του κορονοϊού κατά τη διάρκεια των πτήσεων;

Τελικά υπάρχει ασφάλεια έναντι του κορονοϊού κατά τη διάρκεια των πτήσεων;

0
πτήσεις
Διαφήμιση

Τέλος στο πιστεύω για ασφαλείς πτήσεις. Μία νέα μελέτη, από τη Νέα Ζηλανδία, δείχνει ότι παρά τα τεστ που διενεργήθηκαν πριν από την αναχώρηση πτήσεων, υπήρξαν επιβάτες που νόσησαν από κορονοϊό.

Η μελέτη

Η μελέτη της Αρχής Δημόσιας Υγείας της Νέας Ζηλανδίας (CDC),  με τίτλο “Γονιδιωματική απόδειξη της μετάδοσης του Sars-CoV-2 κατά τη διάρκεια της πτήσης παρά τη διενέργεια test πριν από την αναχώρηση”, έχει πλέον δημοσιευτεί στην τελική της έκδοση και γνωρίζουμε τα συμπεράσματα της.

Έτσι, σε μία πτήση μεγάλης διάρκειας 18 ωρών από το Ντουμπάι προς το Ώκλαντ, της Νέα Ζηλανδίας, που έλαβε χώρα στις 29 Σεπτεμβρίου 2020, επτά στους 86 επιβάτες διαγνώστηκαν με κορονοϊό, παρόλο που οι θέσεις που κάθονταν στο αεροπλάνο είχαν κενά ανάμεσα τους.

Σύμφωνα με τη μελέτη, από τους 7 επιβάτες που αργότερα αρρώστησαν, οι πέντε είχαν αρνητικό τεστ κορονοϊού κατά την επιβίβασή τους.

Το Boeing 777 είχε τις θέσεις του τοποθετημένες σε τέσσερις σειρές. Κανένας από αυτούς που διαγνώσθηκαν ως θετικοί στον κορονοϊό αργότερα δεν είχε καθίσει δίπλα στον άλλο.

Να σημειωθεί ότι δεν απαιτήθηκαν μάσκες κατά τη διάρκεια της πτήσης και πριν από την αναχώρηση στο Ντουμπάι.

Η καραντίνα σημαντικό μέτρο προστασίας

Έτσι λοιπόν, η επιβολή καραντίνας μετά την πτήση δεν μπορεί να αρθεί ως μέτρο.

Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση και τα ομόσπονδα κράτη επέβαλαν υποχρεωτικά τεστ κορονοϊού για την είσοδο σε υψηλού κινδύνου χώρες, λόγω του ιού. Στη συνέχεια η υποχρεωτική καραντίνα δέκα ημερών μπορεί να μειωθεί σε πέντε, αν το αποτέλεσμα του τεστ είναι αρνητικό.

Ωστόσο, η μελέτη που πραγματοποίησε η Emirates, η οποία δημοσιεύθηκε τώρα στη Νέα Ζηλανδία, προειδοποιεί να μην εξαπατηθεί από αρνητικά rapid test.

Επιπλέον, να σημειωθεί ότι οι κατασκευαστές αεροσκαφών και οι αεροπορικές εταιρείες τονίζουν επανειλημμένα ότι ο κίνδυνος από τον κορονοϊό είναι ελάχιστος για τους ταξιδιώτες των αεροπλάνων. Τα επιχειρήματα τους στηρίζονται στο γεγονός ότι αέρας ανανεώνεται συνεχώς και ότι οι ιοί εξαλείφονται με ειδικά φίλτρα.

Η βιομηχανία θεωρεί τα rapid test ως περαιτέρω προστασία, αντί για υποχρεωτική καραντίνα ή περιορισμούς ταξιδιών.

Ωστόσο, παρά τα φίλτρα, τα rapid test και τις μάσκες, προφανώς ο κίνδυνος του κορονοϊού παραμένει.

Πως ξεκίνησε η μετάδοση του ιού στην πτήση

Σύμφωνα με τους ειδικούς μετά από ανάλυση δειγμάτων κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι δύο επιβάτες από την Ελβετία έφεραν τον ιό στην πτήση. Στη συνέχεια, τέσσερις επιβάτες μολύνθηκαν.

Η μελέτη επισημαίνει μολύνσεις κορονοϊού σε πτήσεις μεγάλων αποστάσεων. 

Από την άλλη όμως παραδέχεται και ότι ένας βοηθητικός στρόβιλος (APU) απενεργοποιήθηκε για 30 λεπτά, κατά τη διάρκεια ανεφοδιασμού στη Μαλαισία, με αποτέλεσμα το σύστημα ανανέωσης του αέρα να μην λειτουργεί.

Περισσότεροι από 1,2 δισ. επιβάτες έχουν ταξιδέψει με ασφάλεια

Τόσο η Airbus όσο και η Boeing διεξήγαγαν τις δικές τους δοκιμές και τόνισαν ότι υπάρχει ασφάλεια. Σύμφωνα με την Iata, περίπου 1,2 δισεκατομμύρια επιβάτες έχουν ταξιδέψει από τις αρχές του 2020.

Μάλιστα, έχουν αναφερθεί λιγότερες από 100 τεκμηριωμένες περιπτώσεις Covid-19 που υποπτεύονται ότι μεταδόθηκαν σε αεροπορικό ταξίδι, συμπεριλαμβανομένων επιβεβαιωμένων, πιθανών και πιθανών περιπτώσεων. Ωστόσο, αυτός ο αριθμός είναι ένα άτομα ανά 27 εκατομμύρια ταξιδιώτες.

Ωστόσο, η μελέτη της Νέας Ζηλανδίας είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα λόγω της τρέχουσας συζήτησης σχετικά με την διερώτηση για αντικατάσταση καραντίνας με rapid test καθώς οι επιστήμονες αμφισβητούν την εγκυρότητα των τελευταίων.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

Διαφήμιση