Αρχική Επιλεγμένα Τι είναι η “διαισθητική διατροφή”

Τι είναι η “διαισθητική διατροφή”

0
Μαγείρεμα - Λαχανικά - Φαγητό
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Τα τελευταία χρόνια η έννοια δίαιτα έχει αποκτήσει άλλες διαστάσεις, αυτές τις ισορροπημένης διατροφής. Ωστόσο πολλοί παραδέχονται ότι αισθάνονται παγιδευμένοι από περιοριστικά σχέδια γευμάτων και αγωνίζονται να χάσουν βάρος.

Τα τελευταία 10 χρόνια, ο αριθμός των Αμερικανών που μετρούν θερμίδες έχει μειωθεί, αναφέρει μελέτη του Ομίλου NPD.

Αντ ‘αυτού, οι καταναλωτές είναι πλέον πιο πιθανό να αναζητήσουν τρόφιμα με ελάχιστη επεξεργασία και χωρίς τεχνητά συστατικά, παρά να ακολουθήσουν μία δίαιτα.

Τι είναι το “διαισθητικό φαγητό”

Η “διαισθητική διατροφή” ή το “διαισθητικό φαγητό” είναι ένας μοντέρνος όρος στον χώρο υγείας και φυσικής κατάστασης. Αλλά είναι μια αξιόπιστη προσέγγιση στη δίαιτα;

Στην πραγματικότητα, είναι η αντίθεση στη δίαιτα. Αυτό που ονομάστηκε «αντι-διατροφή» από διατροφολόγους.

Το διαισθητικό φαγητό επινοήθηκε για πρώτη φορά στη δεκαετία του 1990 από τους διαιτολόγους Εβελιν Τριμπολέιν και Ελιζ Ράς.
Και έχει να κάνει με την απόρριψη κανόνων, περιορισμών ή προγραμμάτων στα τρόφιμα. Και στο πόσο “ακούει” το σώμα μας στις τροφές.

Οι αρχές της φιλοσοφίας του

Το πρώτο βιβλίο τους “Διαισθητική διατροφή: Ένα επαναστατικό πρόγραμμα που λειτουργεί”, χαρτογράφησε 10 αρχές που έχουν διαμορφώσει τη φιλοσοφία από τότε.

Αυτές περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων την εκμάθηση πώς να “τιμάτε την πείνα σας”, “να κάνετε ειρήνη με το φαγητό” και “να σέβεστε την πληρότητα σας”.

Θεωρητικά, αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να φάτε ό, τι θέλετε, όποτε θέλετε, αρκεί να προσέχετε τα σήματα του σώματος σας. Και να είστε σε θέση να σταματήσετε όταν αισθάνεστε ικανοποιημένοι.

louis hansel shotsoflouis 9CjvlbUGhY unsplash

Το κλειδί είναι να δώσετε στον εαυτό σας άνευ όρων άδεια να φάει όλα τα τρόφιμα χωρίς ενοχή ή ηθική κρίση.

Μια μελέτη υποστηρίζει ότι η διαισθητική κατανάλωση προβλέπει διαχρονικά καλύτερη ψυχολογική υγεία και χαμηλότερη χρήση διαταραγμένων διατροφικών συμπεριφορών

Περίπου 1.500 συμμετέχοντες μελετήθηκαν, μεταξύ του 2010 και του 2018. Και τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι μέχρι το τέλος των 8 ετών, όσοι ασκούσαν διαισθητική κατανάλωση είχαν λιγότερες πιθανότητες να παρουσιάσουν ανθυγιεινές συμπεριφορές ελέγχου του βάρους. Και αισθάνονταν καλύτερη ικανοποίηση για το σώμα τους και υψηλότερη αυτοεκτίμηση.

Δεν είναι η πανάκεια για την παχυσαρκία

Ο γενετιστής Δρ. Τζάιαλς Γιο συμφωνεί ότι η διαισθητική κατανάλωση μπορεί να ωφελήσει θετικά τους ανθρώπους. Αλλά επισημάνει ότι “δεν είναι η πανάκεια για την παχυσαρκία.”

Το “διαισθητικό φαγητό” είναι πιθανό να είναι αποτελεσματικό για μερικούς αλλά δεν είναι εγγυημένο ότι λειτουργεί για όλους, υποστηρίζει.

Μερικοί είναι ακόμη πιο δύσπιστοι. Η Δρ. Κέιτ Γκρεγκορέβιτς είναι γηρίατρος και υποστηρικτής της υγιούς γήρανσης. Και έχει τις αμφιβολίες της όσον αφορά στο διαισθητικό φαγητό.

Στο παρελθόν, το περιέγραψε ακόμη και ως μία κατάσταση που “θέτει τον εαυτό σας σε αποτυχία”, επισημαίνοντας ένα μοιραίο ελάττωμα στη φιλοσοφία του. Κι αυτό, έχει να κάνει με το κοινωνικό και οικονομικό πλαίσιο.

Όπως υποστηρίζει “τα διατροφικά πρότυπα ακολουθούν κοινωνικοοικονομικές γραμμές. Αυτό που τρώμε τονίζει δεν εξαρτάται ποτέ αποκλειστικά από την ατομική επιλογή, αλλά “οφείλεται στην προσιτή τιμή, τη διαθεσιμότητα και την προσβασιμότητα”.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here