Αρχική Ειδήσεις Πως λειτουργεί ο νέος ανελκυστήρας πλαγιάς στην Ακρόπολη

Πως λειτουργεί ο νέος ανελκυστήρας πλαγιάς στην Ακρόπολη

0
ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟ
Ένας νέος και σύγχρονος ανελκυστήρας πλαγιάς λειτουργεί πλέον στην Ακρόπολη Φώτο: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / Eurokinissi
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Ένας νέος και σύγχρονος ανελκυστήρας πλαγιάς λειτουργεί στην Ακρόπολη. Ο ανελκυστήρας πλαγιάς εγκαινιάστηκε σήμερα Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου παρουσία του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας για τα Άτομα Με Αναπηρία.

Πρόκειται για ένα σημαντικό έργο. Πριν από λίγους μήνες το αναβατόριο στην Ακρόπολη, έφτασε στα όρια, μετά από 16 χρόνια λειτουργίας του. Και η άνοδος στην Ακρόπολη για χιλιάδες συμπολίτες μας ήταν σχεδόν αδύνατη.

Τα πρώτα προβλήματα του παρουσιάστηκαν στις αρχές του 2018. Και από την άνοιξη του 2019 σχεδόν δεν λειτουργούσε. Τα προβλήματα εντάθηκαν πέρυσι το καλοκαίρι. Καθώς ΑμεΑ που έφταναν στην Ακρόπολη από όλο τον κόσμο και δεν μπορούσαν να ανέβουν.

ΑΝΑΒΑΤΟΡΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗ
Φώτο: ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ / Eurokinissi

Μοναδικό στον κόσμο αναβατόριο

Παρόμοιο αναβατόριο δεν υπάρχει σε άλλο μνημείο, του κόσμου. Η κατασκευή του ήταν ένα δύσκολο τεχνικό έργο. Το μοναδικό παγκοσμίως που η μεταβλητή γωνία πλησιάζει την ορθή.

Το Υπουργείο Πολιτισμού έδωσε τις αναγκαίες προδιαγραφές για την κατασκευή του ανελκυστήρα βάσει της τοπογραφίας της περιοχής και των γεωτεχνικών δεδομένων.

Ο νέος ανελκυστήρας πλαγιάς έχει χωρητικότητα 1.300 κιλά ωφέλιμο φορτίο. Ήτοι 2 αμαξίδια με 2 συνοδούς ή 1 φορείου ασθενοφόρου με 1 συνοδό.

Εξασφαλίζει την εύκολη πρόσβαση απευθείας από το επίπεδο του δρόμου και την ασφαλή ανάβαση/κατάβαση των χρηστών προς και από τον Ιερό Βράχο της Αθήνας, την Ακρόπολη.

Είναι τεχνολογικά ιδιαίτερα εξελιγμένος συνδυάζοντας την ταχύτητα και την ασφάλεια μετακίνησης. Καθώς επίσης και δικλείδες ασφαλείας κατά τη λειτουργία του σε περίπτωση διακοπής ρεύματος ή άλλου απρόβλεπτου προβλήματος.

Ανάβαση-κατάβαση σε 32 δευτερόλεπτα

Σύμφωνα με τα στοιχεία ο χρόνος που απαιτείται για την ανάβαση και την κατάβαση του ανελκυστήρα ορίζεται στα 32 δευτερόλεπτα.

Αντίστοιχα, με το παλιό αναβατόριο για να φτάσει ο χρήστης από το επίπεδο του δρόμου (περιπάτου) έως το μνημείο της Ακρόπολης, έπρεπε να ανέβει στο επίπεδο του σημερινού μηχανοστασίου από εξωτερική κλίμακα κάνοντας χρήση αναβατορίου με κάθισμα κι έπειτα να χρησιμοποιήσει το παλιό αναβατόριο, η τεχνολογία του οποίου υστερούσε σε δυνατότητα ασφαλούς ανάπτυξης ταχύτητας ανάβασης.

ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΜΗΤΣΟΤΑΚΗΣ

Κ. Μητσοτάκης: “Προσβασιμότητα σε όλους, προσβασιμότητα παντού”

“Η Ακρόπολη λάμπει πιο φωτεινή από ποτέ, αλλά και πιο προσβάσιμη από ποτέ, δήλωσε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα εγκαίνια του νέου ανελκυστήρα πλαγιάς στην Ακρόπολη.

Σήμερα, 3 Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα για τα Άτομα Με Αναπηρία, εγκαινιάζουμε το νέο ανελκυστήρα αλλά και τις διαδρομές οι οποίες έχουν σχεδιαστεί με πολύ μεγάλη φροντίδα, προκειμένου να καταστήσουμε την Ακρόπολη προσβάσιμη σε όλες και σε όλους.

Σε άτομα με κινητικές δυσκολίες, αλλά και σε ηλικιωμένους συμπολίτες μας οι οποίοι θέλουν να απολαύσουν το σύμβολο του Δυτικού Πολιτισμού, χωρίς τη δυσκολία που συνεπάγεται η κλασική διαδρομή για να ανέβει κανείς στο Βράχο της Ακρόπολης.

Η κυβέρνηση έχει ήδη θέσει σε διαβούλευση το Εθνικό Σχέδιο για τα δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Στον πυρήνα αυτού του σχεδίου είναι η έννοια της προσβασιμότητας.

Προσβασιμότητα σε όλους, προσβασιμότητα παντού. Και επειδή αυτή η κυβέρνηση δεν αρέσκεται στα λόγια, αλλά μιλάει με έργα, χαιρόμαστε ιδιαίτερα που σήμερα θέτουμε στη διάθεση του κοινού αυτό το σημαντικό, αυτό το εμβληματικό έργο, το οποίο δεν θα μπορούσε να γίνει πράξη χωρίς τη στήριξη του Ιδρύματος Ωνάση”.

ΑΚΡΟΠΟΛΗ

Νέες διαδρομές ΑμΕΑ στον βράχο της Ακρόπολης

Οι νέες διαδρομές ΑμΕΑ στον βράχο της Ακρόπολης είναι δύο. Κι έχουν στόχο να καταστήσουν δυνατή την περιήγηση των ΑμεΑ στα μνημεία του αρχαιολογικού χώρου, αφού φτάσουν με τον ανελκυστήρα.

Οι διαδρομές αντικατέστησαν τις παλαιές τσιμεντένιες -στην δεκαετία 1960 χρονολογούνται οι πρώτες, οι οποίες επισκευάζονταν συνεχώς έως και το 2010.

Είναι συνολικής επιφάνειας 2500 τ.μ., πλάτους 4μ. και μήκους 500μ ενώ έχει ήδη ολοκληρωθεί η πρώτη φάση του έργου.

Οι διαμορφώσεις, ακολουθούν τα αρχαιολογικά δεδομένα, αποκαθιστώντας τις αρχαίες χαράξεις της οδού των Παναθηναίων.

Το έργο της διάστρωσης των διαδρομών αναδεικνύει για πρώτη φορά σε όλο το εύρος της, την οδό των Παναθηναίων.

Οι νέες διαδρομές θα συνδέουν τον ανελκυστήρα με την οδό Παναθηναίων μέχρι την περιοχή του παλαιού αρχαιολογικού μουσείου, το έργο αποκατάστασης του οποίου ξεκινά από το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού εντός των επομένων εβδομάδων με χρηματοδότηση από το τρέχον ΕΣΠΑ.

Συνεπώς, οι διαδρομές εκτείνονται μπροστά από τα Προπύλαια, τον Παρθενώνα και φθάνουν μέχρι την Νότια Κλιτύ.

Κατά την αξιολόγηση δοκιμαστικών εφαρμογών υλικών επί τόπου από την Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, ορισμένα υλικά απορρίφθηκαν λόγω αντοχής και άλλα λόγω εμφάνισης.

Επιλέχθηκε ως αισθητικά αποδεκτό το αρχιτεκτονικό σκυρόδεμα με περιεκτικότητα σε τσιμέντο 12%. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τεχνητός λίθος, αντίστοιχος με αυτόν που χρησιμοποιείται επί των μνημείων στις αναστηλωτικές εργασίες.

Τον πρωθυπουργό συνόδευαν η Υπουργός Πολιτισμού & Αθλητισμού, Λίνα Μενδώνη, ο Πρόεδρος της Επιτροπής Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως, Μανόλης Κορρές και ο Γενικός Γραμματέας Πολιτισμού, Γεώργιος Διδασκάλου.

Διαφήμιση