Αρχική COVID-19 ΕΟΔΥ: Πως να προστατεύσουμε τα παιδιά από ειδήσεις και μέτρα κατά του...

ΕΟΔΥ: Πως να προστατεύσουμε τα παιδιά από ειδήσεις και μέτρα κατά του covid-19

0
Χριστούγεννα - Παιδιά
Εικόνα: pixabay
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozengr

Τα νέα ήθη και η νέα καθημερινότητα που δημιούργησε ο κορονοϊός αναμφίβολα έχει κατακλύσει με αρνητικά συναισθήματα όχι μόνο τους ενήλικες αλλά και τα παιδιά. Συναισθήματα που όμως πολλαπλασιάζονται, λόγω και της περιόδου των εορτών που διανύουμε, όπου ενώ υπό άλλες συνθήκες θα μπορούσαμε να γιορτάσουμε με τους δικούς μας ανθρώπους, να χαλαρώσουμε με μικρές εξορμήσεις και γενικότερα να ξεδώσουμε, τώρα εξαιτίας της κατάστασης, επαφές δεν θα υπάρχουν και σχεδόν όλο τον χρόνο των ολιγοήμερων διακοπών θα τον περάσουμε στο σπίτι, οικογενειακά. Είναι ευκαιρία, λοιπόν, να προσεγγίσουμε ακόμη πιο πολύ τα παιδιά μας, να τα ενημερώσουμε, να τα αγκαλιάσουμε και εν τέλει να ξεδιαλύνουμε όσο μπορούμε κάθε απορία για την πρωτόγνωρη αυτή κρίση που βιώνουμε και η οποία δεν προβλέπεται να υπερκεραστεί άμεσα.

Ακολουθούν πρόσφατες επικαιροποιημένες οδηγίες του ΕΟΔΥ για την καλύτερη δυνατή αντιμετώπιση των περιοριστικών μέτρων λόγω του κορονοϊού.

Αποφυγή υπερβολικής έκθεσης σε ειδήσεις σχετικά με τον κορονοϊό

Προστατεύουμε τα παιδιά και τους εφήβους από την υπερβολική έκθεση σε ειδήσεις, εικόνες και πληροφορίες σχετικά με την πανδημία COVID-19. Συμβουλεύουμε κατάλληλα τους εφήβους μεγαλύτερης ηλικίας σχετικά με μια ελεγχόμενη έκθεση σε ένα ή δύο μέσα, την αξιοπιστία και ασφάλεια των οποίων θα έχουμε προηγουμένως συζητήσει μαζί του. Αποφεύγουμε την απευθείας έκθεση στη ροή των ειδήσεων των παιδιών μικρότερης ηλικίας.

Επεξήγηση στα παιδιά για τα μέτρα και την πανδημία

Η απόκρυψη της κρίσης και η προσπάθεια διατήρησής της ως «μυστικό» μεταξύ των ενηλίκων μπορεί να έχει σύνθετες επιπλοκές. Τα παιδιά αντιλαμβάνονται από την πρώτη στιγμή τις μεγάλες αλλαγές που συμβαίνουν στην καθημερινότητά τους και οι ενήλικες χρειάζεται να ερμηνεύσουν τα γεγονότα, ώστε να μην αφεθεί το έργο της ερμηνείας αποκλειστικά στον χώρο της φαντασίας των παιδιών. Χρειάζεται λοιπόν να εξηγηθούν σε απλή και κατανοητή γλώσσα σύνθετες έννοιες, αλλά κυρίως η αλληλουχία που οδηγεί στην αναγκαιότητα επιβολής μέτρων περιοριστικών της ελευθερίας τους.

Ενθαρρύνουμε το παιχνίδι και την δημιουργικότητα

Μεριμνούμε για την παροχή κατάλληλων και επαρκών ερεθισμάτων και ιδιαίτερα ενθαρρύνουμε συνεχώς και ενεργητικά το παιχνίδι. Διευκολύνουμε τα παιδιά να αναπτύξουν την δημιουργικότητά τους και να διαχειριστούν τον ελεύθερο χρόνο τους. Είναι σημαντική η αναζήτηση κάποιων δραστηριοτήτων με εκπαιδευτικό χαρακτήρα για τα παιδιά χωρίς όμως να προσπαθούμε να υποκαταστήσουμε το σχολικό πρόγραμμα.

Έκφραση συναισθημάτων

Βοηθούμε τα παιδιά να βρουν αποτελεσματικούς τρόπους να εκφράσουν τα συναισθήματά τους, όπως το άγχος ή τον φόβο. Κάποιες φορές μπορεί το παιχνίδι ή η ζωγραφική να διευκολύνουν την διαδικασία αυτή. Τα παιδιά αισθάνονται ανακουφισμένα, όταν εκφράζουν και μοιράζονται τα συναισθήματά τους σε ένα ασφαλές και προστατευμένο περιβάλλον. Προσφέρουμε στα παιδιά μια προοπτική για το μέλλον, εξηγώντας τους ότι οι επιδημίες έχουν μια αρχή, μια μέση και ένα τέλος.

Διαμόρφωση ρουτίνας

Επιδιώκουμε τη διαμόρφωση μιας νέας καθημερινής ρουτίνας για τα παιδιά, ιδιαίτερα για όσο διάστημα διαρκεί η αποχή από την οργανωμένη εκπαιδευτική διαδικασία του σχολείου. Για παράδειγμα η διατήρηση μιας σταθερής ώρας πρωινής έγερσης, μεσημεριανού γεύματος, ξεκούρασης, εκπαιδευτικής δραστηριότητας και νυχτερινής κατάκλισης βοηθά τα παιδιά να προσαρμοστούν στις νέες συνθήκες, που διαμορφώνονται.

Ισορροπημένη διατροφή, καλός ύπνος και άσκηση

Εξασφαλίζουμε για τα παιδιά μια ισορροπημένη διατροφή, καλή υγιεινή ύπνου και τουλάχιστον την ελάχιστη απαραίτητη φυσική δραστηριότητα, ανάλογα με την ηλικία τους. Συνιστάται η αποφυγή κατανάλωσης μεγάλων ποσοτήτων ζάχαρης και έτοιμου φαγητού από τα παιδιά, η εξασφάλιση απευθείας έκθεσής τους για κάποια ώρα στον ήλιο και η μέτρια έως έντονη φυσική άσκηση επί 60 λεπτά τρεις φορές την εβδομάδα, σύμφωνα με τις οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας.

Εναλλακτικοί τρόποι επικοινωνίας

Προσπαθούμε να διατηρήσουμε το δίκτυο των κοινωνικών σχέσεων του παιδιού μέσω εναλλακτικών τρόπων επικοινωνίας που θα υποκαταστήσουν σε αυτή την φάση την διά ζώσης επαφή, για παράδειγμα μέσω τηλεφώνου, μέσων κοινωνικής δικτύωσης, τηλεδιασκέψεων κ.τ.λ.

Εμπιστοσύνη στο ιατρονοσηλευτικό προσωπικό και ιστορίες αισιοδοξίας

Αναζητούμε ευκαιρίες να διηγηθούμε στα παιδιά θετικές και αισιόδοξες εικόνες από την κοινότητα, για παράδειγμα ατόμων που ανάρρωσαν ή βοήθησαν κάποιον που νόσησε. Εμφυσούμε στα παιδιά αισθήματα σεβασμού, ευγνωμοσύνης και εμπιστοσύνης στους επαγγελματίες υγείας, που φροντίζουν τους ασθενείς με COVID-19.

Συζήτηση

Κατά την διάρκεια στρεσσογόνων περιόδων τα παιδιά συχνά προσκολλώνται εντονότερα στους γονείς και μπορεί να γίνονται περισσότερο απαιτητικά. Εάν τα παιδιά σας έχουν ανησυχίες, συζητώντας μαζί τους θα μετριαστεί το άγχος τους. Τα παιδιά παρατηρούν τις συμπεριφορές και τα συναισθήματα των ενηλίκων, ώστε να εξάγουν συμπεράσματα σχετικά με τρόπους διαχείρισης των δικών τους συναισθημάτων σε κρίσιμες περιόδους.

Έκθεση ανησυχιών σε ειδικούς ψυχικής υγείας

Σε περίπτωση που παρατηρήσουμε έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις ή δυσκολίες συμπεριφοράς απευθυνόμαστε καταρχάς τηλεφωνικά σε ειδικό ψυχικής υγείας παιδιών και εφήβων και εκθέτουμε τις ανησυχίες μας.

Προστατεύουμε την υγεία μας

Τα παιδιά χρειάζονται έναν κατά τον δυνατόν υγιή ενήλικα δίπλα τους. Ταυτόχρονα η φροντίδα του γονέα για την ατομική του υγεία θα λειτουργήσει και ως πρότυπο μίμησης για τα παιδιά για την προάσπιση της δικής τους υγείας.

Εν ολίγοις….Δείτε ταινίες αγαπημένες, αγκαλιαστείτε, φιληθείτε, συζητήστε, παίξτε, χουχουλιάστε και κάντε όλα αυτά που κάνουν τα σκανδαλιάρικα παιδιά. Και θυμηθείτε τίποτα στη ζωή δεν είναι δεδομένο.

Χρόνια Πολλά

Οι τελευταίες εξελίξεις:

Διαφήμιση