Αρχική Υγεία - Διατροφή Γλυκά δεν σημαίνει απαραίτητα ζάχαρη

Γλυκά δεν σημαίνει απαραίτητα ζάχαρη

0
μέλι
Εικόνα: unsplash/Bermix Studio
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozengr

Η αναζήτηση της γλυκιάς γεύσης είναι έμφυτη στον άνθρωπο, γι’ αυτό και η προτίμηση γλυκών τροφίμων και ροφημάτων εκδηλώνεται ήδη από τις πρώτες μέρες της ζωής μας. Με δεδομένο, ωστόσο, ότι κάποιοι από εμάς προσπαθούμε να αποφύγουμε τη ζάχαρη, είτε για λόγους υγείας είτε απλώς για καλύτερο έλεγχο του βάρους μας, τη λύση έρχονται να μας δώσουν άλλες γλυκαντικές ουσίες, που δίνουν σε τρόφιμα και ποτά γλυκιά γεύση παρόμοια με αυτή της ζάχαρης, παρέχουν όμως ελάχιστες ή μηδαμινές θερμίδες. Συγκεντρώσαμε λοιπόν τις πιο γνωστές, ενώ προσπαθήσαμε να καταγράψουμε τις ωφέλειες που προσφέρουν στον ανθρώπινο οργανισμό.

Στέβια

Είναι εκχύλισμα ενός μικροσκοπικού θάμνου -ονόματι στέβια– με προέλευση από τη Βραζιλία και την Παραγουάη, τα φύλλα του οποίου έχουν φυσικές γλυκαντικές ιδιότητες. Δύο είναι τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να υπερέχει έναντι της ζάχαρης: η πολύ γλυκιά της γεύση και το ότι δεν αποδίδει καθόλου θερμίδες. Επίσης, καθώς δεν επηρεάζει τον γλυκαιμικό δείκτη και το γλυκαιμικό φορτίο του τελικού προϊόντος, θεωρείται κατάλληλη ακόμα και για διαβητικούς και όσους ακολουθούν ειδική διατροφή. Προσοχή, όμως, μπορεί να αντικαθιστά τη ζάχαρη όσον αφορά στη γλυκαντική της ιδιότητα, ωστόσο, δεν έχει “κληρονομήσει” όλα τα καλά της. Για παράδειγμα, δεν καραμελώνει όπως η ζάχαρη, ούτε επιτρέπει στα γλυκά να αυξήσουν τον όγκο τους.

Σιρόπι αγαύης

Πολλοί τη γνωρίζουν ως το φυτό από το οποίο παράγεται η διάσημη τεκίλα. Το σιρόπι αγαύης, ωστόσο, είναι ένα από τα πιο υγιεινά φυσικά γλυκαντικά. Πέρα από τη γλυκιά του γεύση, το προτιμάμε γιατί αυξάνει την αίσθηση του κορεσμού, άρα βάζει φρένο στα τσιμπολογήματα, ενώ βοηθά και στην αύξηση του πληθυσμού των καλών μικροβίων στο στόμα και στο έντερο. Στα συν είναι και ότι δεν προκαλεί αυξομοιώσεις στα επίπεδα του σακχάρου του αίματος, άρα είναι κατάλληλο και για διαβητικούς. Μπορείς να το χρησιμοποιήσεις όπως το μέλι, σε γλυκά, φρουτοσαλάτες και για να γαρνίρεις κρέπες και παγωτό.

Διαβάστε επίσης:  Καρκίνος μαστού: Η διακοπή του καπνίσματος αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης

Μελάσσα

Είναι μια φυσική γλυκαντική ουσία σε μορφή σιροπιού. Η φυσική μελάσσα από ζαχαροκάλαμο είναι πλούσια σε σίδηρο, κάλλιο και μαγνήσιο και γι’ αυτό ανεβάζει τα επίπεδα ακόμη και του αιματοκρίτη και της φεριτίνης του οργανισμού, γεγονός που την καθιστά ιδανική για άτομα με χαμηλό αιματοκρίτη. Επίσης, χάρη στις πολυφαινόλες της, είναι εξαιρετικό αντιοξειδωτικό. Πρόσθεσε την σε σάλτσες, βινεγκρέτ και μαρινάδες ή στα ψητά λαχανικά.

Φρουκτόζη

Είναι οργανική ένωση που ανήκει στους υδατάνθρακες και συγκεκριμένα στους μονοσακχαρίτες. Πρόκειται για φυσικό σάκχαρο που συναντάται στα φρούτα και κάποια λαχανικά. Μπορεί να περιέχει τις ίδιες θερμίδες με τη ζάχαρη, παρ’ όλα αυτά είναι πολύ πιο γλυκιά και συνεπώς, αν χρησιμοποιήσεις μικρότερη ποσότητα φρουκτόζης (άρα και λιγότερες θερμίδες), θα έχεις το ίδιο αποτέλεσμα, όπως με τη μεγαλύτερη ποσότητα ζάχαρης. Επίσης, η φρουκτόζη ενδείκνυται σε προβλήματα υγείας στο πεπτικό σύστημα.

Μέλι

Το μέλι είναι από τα πολυτιμότερα, θρεπτικότερα και υγιεινότερα τρόφιμα που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος. Μεταξύ άλλων, τα ιχνοστοιχεία που περιέχει παίζουν σπουδαίο ρόλο στο μεταβολισμό και στη θρέψη του ανθρώπινου οργανισμού, ως βασικά συστατικά του σκελετού και των κυττάρων που ρυθμίζουν την οξύτητα του στομάχου. Είναι επίσης πλούσιο σε ασβέστιο, μαγνήσιο, φώσφορο, βιταμίνες Β1 και Β2 και βοηθά σημαντικά στην απορρόφηση του σιδήρου από τον οργανισμό.

Επιπλέον, είναι τονωτικό, αυξάνει το ρυθμό λειτουργίας της καρδιάς, μειώνει τα προβλήματα έλκους στο στομάχι και γενικά συμβάλλει στην καλή λειτουργία της υγείας. Κάνει καλό στον πονόλαιμο και στο βήχα, γι’ αυτό χρησιμοποιείται και σαν φυσικό σιρόπι ή προστίθεται σε ζεστό τσάι. Έχει επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε χολίνη, που βοηθά ιδιαίτερα τα άτομα που υποφέρουν από δυσκοιλιότητα λόγω της καθιστικής εργασίας. Οι χρήσεις του είναι πολλές, αφού ταιριάζει τόσο στη ζαχαροπλαστική όσο και στη μαγειρική σε πληθώρα συνταγών.

Πετιμέζι

Πρόκειται στην ουσία για ένα αρωματικό σιρόπι καραμελένιου χρώματος, το οποίο προκύπτει ύστερα από πολύωρο βράσιμο του μούστου, μέχρι αυτός να χάσει τα 3/4 του όγκου του. Εκτός από την πολύ γλυκιά του γεύση, το πετιμέζι είναι πλούσιο σε σίδηρο και ιχνοστοιχεία, γι’ αυτό και το πηχτό αυτό σιρόπι θεωρείται φάρμακο για τον βήχα, αλλά και την αναιμία. Το πετιμέζι σερβίρει με τον καλύτερο τρόπο ένα πιάτο τηγανίτες. Επίσης, το συναντάμε ως βασικό συστατικό σε παραδοσιακές συνταγές και αντικαθιστά επάξια το μέλι και τη ζάχαρη, δίνοντας εξαιρετικά γευστικό αποτέλεσμα.

Διαβάστε επίσης:  Καρκίνος μαστού: Η διακοπή του καπνίσματος αυξάνει τις πιθανότητες επιβίωσης

Χαρουπόμελο

Ένα από τα πιο γνωστά προϊόντα του καρπού του χαρουπιού, θεωρείται εξαιρετικό υποκατάστατο της σοκολάτας, επιβαρύνοντάς μας με πολύ λιγότερες θερμίδες μιας και η γλυκύτητά του οφείλεται σε φυσικά σάκχαρα. Σημειώνεται ότι το χαρούπι είναι γνωστό για τις αντιοξειδωτικές του ιδιότητες καθώς και την περιεκτικότητα σε βιταμίνες Α, Β, D και ιχνοστοιχείων και καθίσταται ιδανικό θεραπευτικό για τις παθήσεις των οστών. Η μακροπρόθεσμη κατανάλωση προϊόντων με χαρούπι πάλι, μειώνει, σύμφωνα με μελέτες, αποτελεσματικά τα επίπεδα χοληστερόλης στον οργανισμό, σε συνδυασμό πάντα με ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο.

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΠαράταση πρόσθετων περιοριστικών μέτρων σε Δ. Αττική και Κοζάνη -Από σήμερα και στις Θεσπιές
Επόμενο άρθροΕΟΔΥ: Πως να προστατεύσουμε τα παιδιά από ειδήσεις και μέτρα κατά του covid-19

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ