Αρχική COVID-19 Οι επιπτώσεις της πανδημίας στη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης

Οι επιπτώσεις της πανδημίας στη δημόσια συγκοινωνία της Θεσσαλονίκης

0
Dimitris Vetsikas Pixabay
Θεσσαλονίκη /Dimitris Vetsikas /Pixabay

Με πτώση της τάξης του 21%, η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη, ως κύριο μέσο μεταφοράς των πολιτών, εξαιτίας της πανδημίας. Έρευνα του Ο.Σ.Ε.Θ., κατέγραψε τις επιπτώσεις στο φάσμα των καθημερινών μετακινήσεων των πολιτών.

Η έρευνα αφορά ενδεικτική καταγραφή, με τη συμμετοχή 350 μετακινούμενων για το διάστημα από 20 Ιουλίου έως 1 Αυγούστου 2020. Το δείγμα, αν και μικρό, είναι ενδεικτικό τη συμπεριφοράς πριν και μετά τα μέτρα απαγόρευσης κυκλοφορίας λόγω του κορονοϊού.

Ενώ, πραγματοποιήθηκε τόσο ηλεκτρονικά, όσο και με συνέντευξη σε καίρια σημεία και σε σταθμούς μετεπιβίβασης της Θεσσαλονίκης. 

Ενδεικτικά, φάνηκε ότι:

ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Covid 19 ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΕΠΙΠΤΩΣΕΙΣ ΤΟΥ Covid 19 ΣΤΙΣ ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
  • Ένας στους τέσσερις μετακινούμενους άλλαξε τρόπο μετακίνησης εξαιτίας της πανδημίας, μετά την σταδιακή άρση των μέτρων αποκλεισμού.
  • Πτώση κατά 21 ολόκληρες ποσοστιαίες μονάδες παρουσίασε η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας
  • Η χρήση του Ι.Χ. αυξήθηκε κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες (κυρίως από χρήστες που χρησιμοποιούσαν αστική συγκοινωνία στο παρελθόν).
  • Η καθημερινή χρήση αστικής συγκοινωνίας μειώθηκε σχεδόν κατά 25 ποσοστιαίες μονάδες. Μάλιστα, ο ένας στους δέκα ερωτηθέντες δήλωσε ότι «δεν θα χρησιμοποιούσε πλέον τη δημόσια συγκοινωνία»!

Επιπλέον, οι μετακινούμενοι έθεσαν για μια ακόμη φορά ζητήματα όπως είναι η αναγκαία τήρηση των μέτρων ατομικής προστασίας, απολύμανσης και αερισμού των οχημάτων. Όσον αφορά την τήρηση των μέτρων στην δημόσια συγκοινωνία περίπου το 60% δεν είναι ικανοποιημένο.

Τέλος, θεωρούν ότι η μείωση του στόλου των οχημάτων είναι βασικός λόγος μη τήρησης των αποστάσεων εντός των λεωφορείων, ενώ σχεδόν ομόφωνα θεωρούν ότι η δημόσια συγκοινωνία αποτελεί «υγειονομική βόμβα» για τη νόσο του SARS-COV-2.

«Αυτά μας δίνουν την πρόσθετη ευθύνη για προσοχή και διαρκή εφαρμογή των πλαισίων αποφυγής εξάπλωσης της νόσου με τα μέσα μεταφοράς (οδηγίες/ Αποφάσεις ΕΟΔΥ και Υπουργείων Υγείας και Υποδομών-Μεταφορών) αλλά και την ευκαιρία να προετοιμαζόμαστε με συνεργασίες ως φορέας αφενός για επ’ αόριστον υλοποίηση ποδηλατοδρόμων, πεζοδρόμων, ανοικτών χώρων, χρήση μέσων βιώσιμης ατομικής μετακίνησης αλλά και αυστηρών μέτρων ατομικής προστασίας (μάσκες, γάντια, αποστάσεις, απολύμανση, κλιματισμός, αποστάσεις κ.ά.π.)», δήλωσε σήμερα ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ. Γιάννης Τόσκας

Οι τελευταίες εξελίξεις:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here