Αρχική Μεταφορές Συγκοινωνιακή ανάσα στη Θεσσαλονίκη: 100 νέα λεωφορεία μπαίνουν στο αστικό δίκτυο από...

Συγκοινωνιακή ανάσα στη Θεσσαλονίκη: 100 νέα λεωφορεία μπαίνουν στο αστικό δίκτυο από την ερχόμενη εβδομάδα!

0
Λεωφορεία
Διαφήμιση

Σε πορεία επίλυσής μπαίνει οριστικά από σήμερα, το  χρόνιο πρόβλημα που οι πολίτες της Θεσσαλονίκης αντιμετωπίζουν στην καθημερινότητά τους και την μετακίνηση τους με τις υποβαθμισμένες  αστικές συγκοινωνίες της πόλης .

Όπως ανακοίνωσε το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, το Ελεγκτικό Συνέδριο έδωσε  τελικά το “πράσινο φως” για τη σύμβαση μεταξύ ΟΣΕΘ και τεσσάρων ΚΤΕΛ (Θεσσαλονίκης, Χαλκιδικής ,Κιλκίς και Σερρών), στα οποία ανατίθεται το 1/3 του συγκοινωνιακού έργου της πόλης, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατικού κοινού. Έτσι, στις επόμενες μέρες θα κυκλοφορήσουν στην πόλη 100 νέα λεωφορεία.

Συγκεκριμένα:

  • Μέχρι τις 23 Μαρτίου οι Θεσσαλονικείς θα δουν να κυκλοφορούν στην πόλη 35 νέα λεωφορεία, τα οποία θα καλύψουν συνολικά 11 γραμμές,
  • ενώ την πρώτη εβδομάδα του Απριλίου, 65 ακόμη νέα οχήματα θα καλύψουν άλλες  14  γραμμές,
  • συνολικά, δηλαδή, θα εξυπηρετηθούν 25 γραμμές από 100 νέα λεωφορεία.

Ήδη, έχει ξεκινήσει και προχωρά με εντατικούς ρυθμούς  η διαδικασία εξοπλισμού των οχημάτων με τηλεματική, όπως και με μηχανήματα επικύρωσης εισιτηρίου συμβατά με τις προδιαγραφές του ΟΑΣΘ.

Σημειώνεται, επίσης, ότι με την υλοποίηση της σύμβασης, το κόστος ανά χιλιόμετρο στα δρομολόγια που εκτελούνται σήμερα από τον ΟΑΣΘ θα μειωθεί από 3,93 ευρώ / χιλιόμετρο σε 1,43 ευρώ. Δηλαδή το ελληνικό δημόσιο θα εξοικονομήσει περίπου 23.000.000 ευρώ.

«Σημαντική μέρα για την Θεσσαλονίκη»

Κώστας Καραμανλής Υπουργός Μεταφορών

Σύμφωνα με τον  Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή: «Είναι μια πολύ σημαντική μέρα για τη Θεσσαλονίκη. Όλοι γνωρίζουν ότι παραλάβαμε τις αστικές συγκοινωνίες της πόλης σε κακά χάλια, όπως και ότι τα προβλήματά τους δεν μπορούσαν να λυθούν μέσα σε μια νύχτα. Από την πρώτη στιγμή, ξεκινήσαμε να κάνουμε μια διαχείριση κρίσης. Καταλαβαίνουμε την απόγνωση των πολιτών και δουλεύουμε συστηματικά για να βελτιώσουμε την κατάσταση. Χωρίς μεγάλα λόγια, η συμφωνία με τα ΚΤΕΛ είναι πλέον πραγματικότητα».

Σύμφωνα με τον υπουργό: «Τα 100 νέα λεωφορεία δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά θα ανακουφίσουν την κατάσταση. Και είναι διπλά σημαντικό που αυτό θα γίνει στο αμέσως προσεχές διάστημα, που έχουμε έναν επιπλέον εξαιρετικά σημαντικό λόγο να αποφεύγουμε τον συνωστισμό των πολιτών».

Η προσπάθειά  συνεχίζεται

«Όπως είναι γνωστό,είπε, άλλα 170 με 200 νέα λεωφορεία θα προστεθούν στο στόλο του ΟΑΣΘ μέσω διαγωνισμού μίσθωσης που θα προκηρυχθεί στις αμέσως επόμενες εβδομάδες. Με αυτόν τον τρόπο:

  • το Σεπτέμβριο του 2020 το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών θα έχει εξασφαλίσει πάνω από 300 νέα λεωφορεία για την καλύτερη εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου της Θεσσαλονίκης.

Όπως είχε δεσμευτεί και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός από το βήμα της ΔΕΘ, κάνουμε ότι μπορούμε για να γίνει πιο ανθρώπινη η καθημερινότητα των πολιτών της Θεσσαλονίκης. Τελικός μας στόχος είναι η πόλη να αποκτήσει πραγματικά τις αστικές συγκοινωνίες που της αξίζουν».

ΟΣΕΘ: 450 λεωφορεία έως τέλος Ιουνίου

Γιάννης Τόσκας

Μιλώντας για το θέμα στο www.ecozen.gr, ο εκ των πρωτεργατών της συμφωνίας, Διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕΘ κ Γιάννης Τόσκας  είπε: «Από την πρώτη στιγμή, «παλεύουμε» να βελτιώσουμε το υποβαθμισμένο συγκοινωνιακό έργο της Θεσσαλονίκης . Σήμερα κυκλοφορούν μόλις 240 λεωφορεία σε όλο το δίκτυο και προγραμματίζουμε μέχρι τα τέλη Ιουνίου να κυκλοφορούν 450 οχήματα. Αυτό θα δώσει μεγάλη ανάσα στους συμπολίτες μας . Τα πρώτα 100 λεωφορεία ΚΤΕΛ θα δρομολογηθούν  από την ερχόμενη εβδομάδα – μετά την υπογραφή της σύμβασης την Δευτέρα – στις περιαστικές γραμμές όπως Κουφάλια, Σίνδος, Θέρμη Επανωμή  κ.α. ώστε να απελευθερωθούν περίπου 70 λεωφορεία του ΟΑΣΘ που θα ενισχύσουν την αστική συγκοινωνία» Στην ερώτησή μας για τα μέτρα απολύμανσης των αστικών συγκοινωνιών ο κ. Τόσκας μας είπε: «Ο ΟΑΣΘ έχει προμηθευτεί έγκαιρα τα απαραίτητα καθαριστικά και αντισηπτικά  για την απολύμανση και πλύση εντός και εκτός των οχημάτων και αυτό γίνεται κάθε μέρα στο τέλος της βάρδιας».

Επιμέλεια: Αγγελική Γυπάκη

Διαφήμιση