Αρχική Επιλεγμένα Παγκόσμια Εβδομάδα Νερού: Θα πούμε το νερό …νεράκι

Παγκόσμια Εβδομάδα Νερού: Θα πούμε το νερό …νεράκι

0
WATER2

Το ένα τέταρτο σχεδόν του παγκόσμιου πληθυσμού αντιμετωπίζει ήδη σοβαρότατες ελλείψεις σε νερό, ενώ υπολογίζεται ότι το πολύ σε πέντε χρόνια, σε αντίστοιχη κατάσταση θα βρεθούν οι μισοί κάτοικοι της γης.

Δεν πρόκειται για σενάριο επιστημονικής φαντασίας αλλά για μια πραγματικότητα τρομακτική που καταγράφεται σε όλα τα μήκη και τα πλάτη του πλανήτη, από το Νέο Μεξικό μέχρι το Νέο Δελχί.

Μάλιστα, σε κάποιες περιοχές η κατάσταση έχει ξεπεράσει κάθε προηγούμενο, προκαλώντας σημαντικές κοινωνικές ανακατατάξεις: στην Ινδονησία για παράδειγμα, η κατάχρηση των υπόγειων υδάτων, έχει κυριολεκτικά βυθίσει την πρωτεύουσά της Τζακάρτα με αποτέλεσμα ο πρόεδρος της χώρας να μεταφέρει αναγκαστικά την έδρα της κυβέρνησής του στο Βόρνεο.

Παγκόσμια Εβδομάδα Νερού

Water Scarcity Bottle

Αυτά είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Εβδομάδας Νερού (World Water Week), της 29ης ετήσιας συνάντησης που υποστηρίζεται από το σχετικό πρόγραμμα του ΟΗΕ και φιλοξενείται φέτος στην Στοκχόλμη.

Στο διεθνές συνέδριο, στο οποίο συμμετέχουν περισσότεροι από 3.000 αντιπρόσωποι από 100 χώρες, εξετάζεται η κατάσταση των υδάτινων αποθεμάτων του πλανήτη και σχεδιάζονται οι επόμενες κινήσεις των χωρών για την αντιμετώπιση της λειψυδρίας.

Οικονομία και νερό

«Πολλοί άνθρωποι δεν γνωρίζουν τη μεγάλη σημασία που παίζει το νερό στην εξασφάλιση της ευημερίας μας, στην αντιμετώπιση της φτώχειας και στην ανάσχεση της κλιματικής αλλαγής», τονίζει ο Torgny Holmgreen, διευθυντής του Διεθνούς Ινστιτούτου Νερού της Στοκχόλμης. «Μαζί μπορούμε να αλλάξουμε αυτή την αντίληψη και να βρούμε λύσεις».

«Διαθέτουμε τις μεθόδους και την τεχνογνωσία, αλλά πρέπει να βρούμε την κατάλληλη στιγμή για να τα εφαρμόσουμε» επισημαίνει με τη σειρά της η Δρ Jackie King, η οποία κέρδισε το Βραβείο Νερού 2019 της Στοκχόλμης για τη δράση της για την προστασία της ροής των ποταμών.

Το νερό ως ανθρώπινο δικαίωμα

jeans1

Όμως εκτός από τους περιβαλλοντολόγους στο επίκεντρο των συζητήσεων βρέθηκαν και οι μεγάλες εταιρείες που παραδοσιακά καταναλώνουν τεράστιες ποσότητες νερού.

Πρώτη στη λίστα η κλωστοϋφαντουργία: καθώς το βαμβάκι συνιστά μια από τις πιο υδροβόρες καλλιέργειες, υπολογίζεται ότι για την κατασκευή ενός μπλουτζίν πρέπει να χρησιμοποιηθούν σχεδόν 4.000 λίτρα νερού, εξηγεί η Lisa Hook, υπεύθυνη για θέματα βιώσιμης ανάπτυξης στην εταιρεία Gap, συμπληρώνοντας ότι η βιομηχανία ενδυμάτων αυξάνει κατά 20% τη ρύπανση των υδάτινων αποθεμάτων, κυρίως στις αναπτυσσόμενες χώρες όπου η εργασία είναι φτηνή και η εφαρμογή της περιβαλλοντικής νομοθεσίας χαλαρή.

«Όμως η Gap αντιμετωπίζει το νερό ως ανθρώπινο δικαίωμα» καταλήγει. «Δεν μπορούμε να κάνουμε τη δουλειά μας αν δεν υπάρχει νερό».

Αναψυκτικά
coke

Όσο για την Coca-Cola, έχει καταφύγει πια στις νέες τεχνολογίες στο πλαίσιο των προσπαθειών που καταβάλει για να μην βλάπτει το περιβάλλον. Έτσι, πλέον, καθαρίζει τα μπουκάλια της με αέρα και όχι με νερό, χρησιμοποιεί βρόχινο νερό στα εργοστάσιά της, ενώ φιλοδοξεί να δημιουργήσει νέους υγροτόπους για να επιστρέψει στη φύση όσο νερό της έχει αποσπάσει. «Το νερό είναι η καρδιά της δουλειάς μας. Χωρίς αυτό δεν έχουμε δουλειά – τελεία», επισημαίνει η Liz Lowe, υπεύθυνη αειφορίας της εταιρείας.

Διαβάστε επίσης:  Χαρ.Θεοχάρης: Ο τουρισμός είναι εθνική υπόθεση

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here