Αρχική Μεταφορές Νέος αέρας στις αστικές συγκοινωνίες: 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

Νέος αέρας στις αστικές συγκοινωνίες: 1.000 λεωφορεία σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη

0
ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ1
Διαφήμιση

Από τα μπλε αστικά λεωφορεία με τον εισπράκτορα και τις χειροκίνητες πόρτες που χαζεύουμε πλέον μόνο στις καρτ ποστάλ εποχής, μέχρι τα οχήματα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, έχουμε διανύσει πολλά χιλιόμετρα. Ωστόσο, η εικόνα και η λειτουργικότητα του δημοφιλούς αυτού μέσου συνεχίζει να μην ανταποκρίνεται στις ανάγκες και τις επιταγές μιας ευρωπαϊκής χώρας του 21ου αιώνα.

Τα παλαιά και βρώμικα οχήματα (πολλές φορές γεμάτα γκραφίτι), που βράζουν το καλοκαίρι ελλείψει κλιματισμού, τα αργά δρομολόγια, αλλά και οι οδηγοί που …καπνίζουν, προκαλούν έντονα συναισθήματα δυσφορίας και δυσαρέσκειας στους περισσότερους επιβάτες, ενώ κάποιοι τα αποφεύγουν εντελώς, όσο κι αν τα χρειάζονται για τις μετακινήσεις τους.

1.000 νέα οχήματα

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ5

Με αυτά κατά νου, οι πρόσφατες ανακοινώσεις του Γενικού Γραμματέα Μεταφορών, Νίκου Σταθόπουλου σε συνέντευξή του στο ΣΚΑΙ για την επικείμενη ανανέωση του στόλου των λεωφορείων της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, είναι τουλάχιστον καλοδεχούμενες.

Ο υπουργός εκτίμησε ότι χρειάζονται γύρω στα 1.000 οχήματα –έναντι των 750 που είχε σκοπό να δρομολογήσει η προηγούμενη ηγεσία- συνολικού προϋπολογισμού 500 εκατ. ευρώ.

Για την προμήθεια των λεωφορείων, σχεδιάζεται η διεξαγωγή νέου διαγωνισμού, στον οποίο θα κυριαρχούν τα πράσινα ηλεκτρικά λεωφορεία.

Η κατανομή

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ2

Όπως αναφέρει το ypodomes.com, τα 650 αστικά λεωφορεία θα προμηθευτεί ο ΟΑΣΑ και 350 η Θεσσαλονίκη. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία θα είναι 600-700.

Σύμφωνα με το πλάνο, στους δρόμους θα κυκλοφορήσουν πρώτα τα θερμικά και στη συνέχεια τα ηλεκτρικά λεωφορεία. Τα τελευταία θα φορτίζονται στα αμαξοστάσια, καθώς η ακτίνα της διαδρομής στα περισσότερα δρομολόγια είναι μικρή, οπότε δεν θα υπάρχει ανάγκη ενδιάμεσης φόρτισής τους.

Ο νέος διαγωνισμός

Ο διαγωνισμός θα βγει στον αέρα μέσα στους επόμενους έξι μήνες. Η χρηματοδότηση θα επιδιωχθεί να εξασφαλιστεί από κονδύλια του ΕΣΠΑ, ΠΔΕ και την ΕΤΕπ.

Τεχνολογικά χαρακτηριστικά

ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ4

Όσον αφορά την τεχνολογία των οχημάτων για την Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ο σχεδιασμός προβλέπει:

  • οχήματα με κινητήρα diesel, 12-μετρα, αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ΕURO VI.
  • οχήματα με κινητήρα diesel, 18-μετρα (αρθρωτά), αντιρρυπαντικής τεχνολογίας ΕURO VI.
  • ηλεκτροκίνητα λεωφορεία τεχνολογίας ΕURO VI, χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας, μικρού μεγέθους και με αυτονομία κίνησης, συμπεριλαμβανομένου του συνοδευτικού εξοπλισμού και υποδομών (π.χ., φορτιστές) που είναι αναγκαίες για την υποστήριξη της λειτουργίας τους.
Διαφήμιση