Αρχική Διάστημα Οι επιστήμονες βρήκαν τον τρόπο να γίνει ο πλανήτης Άρης κατοικήσιμος

Οι επιστήμονες βρήκαν τον τρόπο να γίνει ο πλανήτης Άρης κατοικήσιμος

mars (1).png

Νέες έρευνες δείχνουν ότι περιοχές της επιφάνειας του Άρη θα μπορούσαν να γίνουν κατοικήσιμες με ένα υλικό -το αερόπηγμα πυριτίου. Και ο μετασχηματισμός του Άρη σε έναν φιλικό προς το περιβάλλον κόσμο δεν χρειάζεται να είναι μια προσπάθεια σε ολόκληρο τον πλανήτη.

Αυτό αποκαλύπτει ομάδα ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, το Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA και το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου.
Η νέα μελέτη τους που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό Nature Astronomy δείχνει ότι το αερόπηγμα πυριτίου, είναι το ιδανικό υλικό.

Περιβάλλον με θερμοκρασίες της Γης

πλανήτης Άρης

Η ανθρωπότητα θα μπορούσε να φτιάξει κατοικήσιμες κάψουλες στον Κόκκινο Πλανήτη σχετικά φθηνά.
Τοποθετώντας λεπτές στρώσεις αερόπηγμα πυριτίου στην επιφάνεια του Άρη, σύμφωνα με τη νέα μελέτη.
Το υλικό θα θερμάνει το έδαφος αρκετά ώστε να λιώσει τον πάγο και θα μπλοκάρει την επιβλαβή υπεριώδη ακτινοβολία (UV). Με αυτό τον τρόπο θα δημιουργήσει ένα περιβάλλον όπου τα φυτά και άλλη φωτοσυνθετική ζωή θα μπορούσε να…ανθίσουν.

Σύστημα μικρών οικισμών

Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν μοντέλα και έκαναν πειράματα για να αποδείξουν ότι μια ασπίδα αεροπήγματος πυριτίου, πάχους 2-3 εκατοστών, θα μπορούσε να εμποδίσει την ακτινοβολία, να αυξήσει τις θερμοκρασίες και να επιτρέψει τη φωτοσύνθεση.
Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι ένα λεπτό στρώμα αυτού του υλικού θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για την κατασκευή θόλων ή βιοσφαιρών στους οποίους οι θερμοκρασίες θα έμοιαζαν περισσότερο με εκείνες που βιώνουμε στη Γη.

“Ο Άρης είναι ο πλέον κατοικήσιμος πλανήτης στο ηλιακό μας σύστημα μετά από τη Γη, δήλωσε η Laura Kerber, Ερευνήτρια στο Εργαστήριο Jet Propulsion της NASA.
Αλλά παραμένει ένας εχθρικός κόσμος για πολλά είδη ζωής. Ένα σύστημα για τη δημιουργία μικρών οικισμών θα μας επέτρεπε να μεταμορφώσουμε τον Άρη με ελεγχόμενο και κλιμακωτό τρόπο”.

Πως οι επιστήμονες έφτασαν στο πείραμα

Επιστήμονας
Οι ερευνητές για το πείραμα, εμπνεύστηκαν από ένα φαινόμενο που συμβαίνει ήδη στον Άρη.
Σε αντίθεση με τα πολικά παγοπεδία της Γης που είναι κατεψυγμένο νερό, στον Άρη είναι ένας συνδυασμός πάγου νερού και κατεψυγμένου CO2.
Όπως και η αέρια μορφή του, το παγωμένο CO2 επιτρέπει στο ηλιακό φως να διεισδύει ενώ παγιδεύει θερμότητα. Αυτό το φαινόμενο θερμοκηπίου σε στερεά κατάσταση δημιουργεί θύλακες θέρμανσης κάτω από τον πάγο.

“Αρχίσαμε να σκεφτόμαστε αυτό το φαινόμενο θερμοκηπίου στερεάς κατάστασης και πώς θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία κατοικήσιμων περιβαλλόντων στον Άρη στο μέλλον”, δήλωσε ο Robin Wordsworth, Επίκουρος Καθηγητής Περιβαλλοντικής Επιστήμης και Μηχανικής στο Πανεπιστήμιο Χάρβαρντ.
Σκεφτόμασταν ποια υλικά θα μπορούσαν να ελαχιστοποιήσουν την θερμική αγωγιμότητα, αλλά να μεταδίδουν όσο το δυνατόν περισσότερο φωτισμό”.

Έτσι οι ερευνητές κατέληξαν σε αερόπηγμα πυριτίου, ένα από τα πιο μονωτικά υλικά που δημιουργήθηκαν ποτέ.

Οι ηθικοί προβληματισμοί για την κατοίκιση μας στον Άρη

Άρης

Στη συνέχεια, η ομάδα στοχεύει να δοκιμάσει το υλικό σε κλιματικά περιβάλλοντα του Άρη στη Γη, όπως οι ξηρές κοιλάδες της Ανταρκτικής ή της Χιλής.

Η πρόταση όμως για την κατοίκιση μας στον Άρη, εγείρει και ηθικούς προβληματισμούς.
Ο Robin Wordsworth επισημαίνει ότι οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με το να γίνει ο Άρης κατοικήσιμος για τον άνθρωπο δημιουργεί επίσης σημαντικά φιλοσοφικά και ηθικά ζητήματα σχετικά με την πλανητική προστασία.

“Εάν πρόκειται να ενεργοποιήσουμε τη ζωή στην επιφάνεια του Άρη, είμαστε σίγουροι ότι δεν υπάρχει ζωή εκεί; Αν υπάρχει, πώς θα το αντιμετωπίσουμε;, αναρωτιέται ο Robin Wordsworth.
Την στιγμή που θα αποφασίσουμε να έχουμε ανθρώπους στον Άρη, αυτά τα ερωτήματα είναι αναπόφευκτα.”