Αρχική Μεταφορές Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τους οδικούς άξονες Πάτρας/Κρήτης/Ακτίου

Στον αέρα οι διαγωνισμοί για τους οδικούς άξονες Πάτρας/Κρήτης/Ακτίου

0
IONIA EVINOS 1300x714
Διαφήμιση

Από κόσκινο φαίνεται ότι περνάει τις συμβάσεις ο νέος υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, μια εβδομάδα μετά την ανάληψη των καθηκόντων της νέας κυβέρνησης.

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες της Καθημερινής, είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο ακύρωσης των 8 διαγωνισμών για τον οδικό άξονα Πάτρας – Πύργου και των δύο διαγωνισμών για τον Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ).

Κι αυτό γιατί η ακύρωση θεωρείται προτιμότερη από τη συνέχισή τους τόσο από πλευράς τήρησης του χρονοδιαγράμματος -κυρίως λόγω σοβαρών προβλημάτων στον σχεδιασμό-, όσο και για πολιτικούς λόγους (βλ. απόφαση της Επιτροπής Ανταγωνισμού για το καρτέλ στα δημόσια έργα).

Πάτρα-Πύργος

PATRA

Πρώτο «αγκάθι» είναι ο οδικός άξονας Πάτρας – Πύργου (75 χλμ. σε νέα χάραξη), ο οποίος ήταν αρχικά μέρος της παραχώρησης στην Ολυμπία Οδό και «κόπηκε» με την αναθεώρηση των συμβάσεων παραχώρησης το 2013. Ο προϋπολογισμός του έργου ξεκίνησε από τα 443 εκατ. ευρώ (103 εκατ. ευρώ περισσότερα απ’ ό,τι είχε αρχικά υπολογιστεί), στην πορεία ανέβηκε στα 502 εκατ. ευρώ για να κλείσει τελικά στα 293 εκατομμύρια. Οι δύο από τις τέσσερις συμβάσεις στις οποίες είχε μειοδοτήσει η κοινοπραξία «Τοξότης – Ομάδα Κατασκευών» του ομίλου Καλογρίτσα δόθηκαν τελικά στον πρώτο επιλαχόντα, ενώ η τύχη των άλλων δύο (Βάρδα – Κυλλήνη και Δουναίικα – Πύργος) κρίνεται από τις επιτροπές του υπουργείου Υποδομών στα τέλη του μήνα.

Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ)

KRHTH

Για τον πολύπαθο αλλά απαραίτητο Βόρειο Οδικό Αξονα Κρήτης, σύμφωνα πάντα με την Καθημερινή, το υπουργείο είχε προωθήσει την κατασκευή τμηματικά με σύμβαση παραχώρησης, με ΣΔΙΤ και ως δημόσιο έργο. Μάλιστα, ενώ ο διαγωνισμός βρισκόταν ήδη σε εξέλιξη άλλαξε το τεχνικό αντικείμενο του έργου! Σήμερα, το έργο κρίνεται ότι δεν είναι επαρκώς μελετημένο, δεν έχει καν οριστική χάραξη, ούτε βέβαια απαλλοτριώσεις.

Άκτιο-Αμβρακία

AKTIO

Ο διαγωνισμός Ακτίου-Αμβρακίας πιθανότατα θα ακυρωθεί λόγω καταδικαστικής απόφασης του Συμβουλίου της Επικρατείας. Εκτιμάται ότι ο Κώστας Καραμανλής θα προτείνει νομοθετική ρύθμιση, ώστε να μην κατηγορηθεί ότι παίρνει μια απόφαση που ευνοεί ή «καταστρέφει» τις κατασκευαστικές εταιρείες.

Διαφήμιση