Αρχική Επιλεγμένα Η καθιστική ζωή επιφέρει σοβαρές βλάβες στο σώμα

Η καθιστική ζωή επιφέρει σοβαρές βλάβες στο σώμα

0

Ο σύγχρονος τρόπος ζωής είναι ως επί το πλείστον καθιστικός, με τους περισσότερους ανθρώπους να περνούν περισσότερο χρόνο στην πλάτη τους παρά στα πόδια τους. Όλο αυτά το “καθισιό” με λίγη ή καθόλου άσκηση μπορεί να επιφέρει σοβαρές βλάβες στο σώμα επηρεάζοντας αρνητικά την υγεία.

Βασικά, η καθιστική ζωή είναι μια σύνηθες στάση του ανθρώπινου σώματος, όταν οι άνθρωποι δουλεύουν, κοινωνικοποιούνται, σπουδάζουν ή ταξιδεύουν, γίνεται σε καθιστή θέση. Είναι η δεύτερη φύση μας.

Ωστόσο, το ποσό καθιστική ζωή κάνεις είναι το πρόβλημα, καθώς μπορεί να είναι επιβλαβές, και δυστυχώς αυτές τις μέρες, ο τρόπος ζωής μας, ενθαρρύνει τους περισσότερους ανθρώπους να κάθονται περισσότερο. Πάνω από το ήμισυ της μέσης ημέρας του ατόμου ξοδεύεται σε μια καρέκλα.

Ένας τυπικός υπάλληλος γραφείου, μπορεί να ξοδέψει μέχρι και 15 ώρες καθιστός, σε αντίθεση με τους αγρότες που ξοδεύουν μόλις τρεις ώρες.

Αυτή η ενεργειακή δαπάνη είναι γνωστή ως θερμογένεση δραστηριότητας χωρίς άσκηση (NEAT), η έλλειψη της οποίας αποτελεί σημαντικό παράγοντα κινδύνου για την αύξηση του σωματικού βάρους, σύμφωνα με τα όσα αναφέρει ο Guardian.

Η καθιστική συμπεριφορά  συνεπάγεται πολύ λίγη ενεργειακή δαπάνη. Περιορίζει αυστηρά τις θερμίδες που καίτε μέσω του NEAT.

Οι μελέτες αναφέρουν ότι οι εργαζόμενοι στον τομέα της γεωργίας μπορούν να κάψουν έως και 1.000 περισσότερες θερμίδες ημερησίως από ό, τι οι εργαζόμενοι σε γραφείο. Το να καθίσετε πάρα πολλές ώρες προκαλεί αύξηση του σωματικού βάρους

Όταν πρόκειται για τη διαχείριση του βάρους, όσο λιγότερες θερμίδες καίμε, τόσο πιο πιθανό είναι να αυξηθεί το βάρος μας.

Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η καθιστική συμπεριφορά συνδέεται τόσο στενά με την παχυσαρκία. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι τα παχύσαρκα άτομα κάθονται κατά μέσο όρο δύο ώρες περισσότερο κάθε μέρα από ό, τι οι υπόλοιποι άνθρωποι.

Η καθιστική συμπεριφορά προκαλεί ασθένειες

Η καθιστική συμπεριφορά συνδέεται σταθερά με περισσότερες από 30 χρόνιες ασθένειες και καταστάσεις. Αυτό περιλαμβάνει αύξηση κατά 112% του κινδύνου για διαβήτη τύπου 2 και αύξηση του καρδιαγγειακού κινδύνου κατά 147%.

Η αντίσταση στην ινσουλίνη – ένας βασικός παράγοντας για τον διαβήτη τύπου 2 – έχει πρωταγωνιστικό ρόλο στις έρευνες για την καθιστική συμπεριφορά.

Μελέτες έχουν δείξει ότι το περπάτημα με λιγότερα από 1.500 βήματα την ημέρα ή το να καθίσει για μεγάλες περιόδους χωρίς μείωση της πρόσληψης θερμίδων μπορεί να προκαλέσει σημαντική αύξηση στην αντίσταση στην ινσουλίνη.

Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η καθιστική ζωή έχει άμεση επίδραση στην αντίσταση στην ινσουλίνη, και αυτό μπορεί να συμβεί σε μία μόνο ημέρα. Ενώ η τακτική άσκηση συνιστάται πάντα, δεν μπορεί να αντισταθμίσει εντελώς όλους τους κινδύνους για την υγεία της καθιστικής ζωής.

Μια μελέτη εξέτασε αυτή τη θεωρία μετρώντας τους μεταβολικούς δείκτες σε 18 άτομα, ακολουθώντας διαφορετικά πρωτόκολλα άσκησης.

Όταν όλη η ημέρα ξοδεύεται σε μια καρέκλα, μια ώρα έντονης άσκησης δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις αρνητικές επιπτώσεις της αδράνειας.

Επιπρόσθετα, μια πρόσφατη ανασκόπηση 47 μελετών διαπίστωσε ότι η παρατεταμένη καθιστική ζωή, συνδέεται στενά με αρνητικά αποτελέσματα υγείας, ανεξάρτητα από τα επίπεδα άσκησης. Όπως αναφέρθηκε, τα αρνητικά αποτελέσματα ήταν ακόμη μεγαλύτερα για τους ανθρώπους που σπάνια ασκούνται.

Επιμέλεια Κειμένου: Κατερίνα Καλτσά

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here