Αρχική Ειδήσεις Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αγωγό TAP: Ανοίγει ο δρόμος για απευθείας σύνδεση με...

Ευρωπαϊκή Επιτροπή για αγωγό TAP: Ανοίγει ο δρόμος για απευθείας σύνδεση με Κασπία

0

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή χαιρέτισε την τελική επιλογή του αγωγού παροχής φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν στην Ευρώπη. Η κοινοπραξία του Shah Deniz II, η οποία κατέχει την άδεια για την εκμετάλλευση των αποθεμάτων φυσικού αερίου, έχει επιλέξει την Trans-Adriatic Pipeline (TAP) προκειμένου να μεταφέρει το φυσικό αέριο από τα τουρκικά σύνορα με την Ελλάδα και την Αλβανία προς την Ιταλία.

 

Με το νέο TANAP, αγωγός που κατασκευάζεται στην Τουρκία, μια νέα υποδομή φυσικού αερίου θα συνδέει άμεσα την Κασπία Θάλασσα με την Ευρώπη, σημειώνει η Κομισιόν.

Ο Πρόεδρος της Επιτροπής κ. José Manuel Barroso, δήλωσε: «Χαιρετίζω τη σημερινή απόφαση από το Shah Deniz Consortium II επιλογή της Trans-Adriatic Pipeline (TAP) με την ευρωπαϊκή πορεία του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου Αυτό είναι μια κοινή επιτυχία για την Ευρώπη και ένα ορόσημο για την ενίσχυση και την ενεργειακή ασφάλεια της Ένωσης. Είμαι βέβαιος ότι η σημερινή απόφαση, η οποία βασίζεται στη στρατηγική κοινή δήλωση που υπεγράφη με τον Πρόεδρο Αλίεφ του Αζερμπαϊτζάν τον Ιανουάριο του 2011, θα δώσει περαιτέρω ώθηση για την πλήρη και ταχεία υλοποίηση του συνόλου του Νοτίου Διαδρόμου Φυσικού Αερίου ως άμεση και αποκλειστική σύνδεση από την Κασπία Θάλασσα προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, η οποία θα πρέπει να επεκταθεί με το χρόνο.

Ο αρμόδιος Επίτροπος για θέματα Ενέργειας της ΕΕ Günther H. Oettinger, δήλωσε: «Έχουμε μια σαφή δέσμευση από το Αζερμπαϊτζάν ότι το φυσικό αέριο θα πρέπει να παραδίδονται άμεσα στην Ευρώπη, μέσω ενός νέου ειδικού συστήματος αγωγών φυσικού αερίου. Είτε το σύστημα αποτελείται από δύο αγωγούς φυσικού αερίου – TANAP και TAP – ή ένα μόνο αγωγό, όπως προηγούμενα σχέδια είχαν προβλέψει – δεν κάνει καμία διαφορά όσον αφορά την ενεργειακή ασφάλεια Έχουμε τώρα ένα νέο εταίρο για το φυσικό αέριο, και είμαι βέβαιος ότι θα λάβει περισσότερο φυσικό αέριο στο μέλλον.

Μετά την κρίση του φυσικού αερίου το 2009, η Ευρωπαϊκή Ένωση επεδίωξε να διαφοροποιήσει τον τρόπο προμήθειας φυσικού αερίου. Μία από τις στρατηγικές ήταν να ανοίξει το «Νότιο Διάδρομο Φυσικού Αερίου», ώστε να εξασφαλίσει άμεση ανταπόκριση και φυσικά να συνδέσει την αγορά φυσικού αερίου της ΕΕ με τα μεγαλύτερα κοιτάσματα φυσικού αερίου στον κόσμο, στη λεκάνη της Κασπίας Θάλασσας και της Μέσης Ανατολής.

Κατ ‘αρχήν, το φυσικό αέριο από την Κασπία Θάλασσα θα μπορούσε να παραδοθεί στην ΕΕ τόσο στο Baumgarten / Vienna (Nabucco West) ή προς την Ιταλία (TAP). Η ΕΕ είχε απευθύνει επίσης έκκληση για την κατασκευή ενός νέου αγωγού εκτός της ΕΕ, η οποία θα είχε επεκτάσιμο χαρακτήρα, ώστε να καταστεί δυνατή στο μέλλον η αύξηση των ποσοτήτων φυσικού αερίου, καθώς και να εδραιωθεί ένα σαφές και διαφανές νομικό πλαίσιο για τη μεταφορά του φυσικού αερίου προς την Ευρώπη.

Το άνοιγμα του Νοτίου Διαδρόμου, μαζί με τις συνεχιζόμενες εργασίες που προωθείται από την ΕΕ για την κατασκευή των διασυνδέσεων που λείπουν στην ΕΕ θα επιτρέψει την αέριο της Κασπίας για να φθάσει τελικά αρκετές χώρες της Ευρώπης, ιδίως στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.

Η ΕΕ εξακολουθεί να βρίσκεται διαπραγματεύσεις με πιθανούς προμηθευτές φυσικού αερίου στην περιοχή ενόψει των πρόσθετων ποσοτήτων φυσικού αερίου.

Ο Διεθνής Οργανισμός Ενέργειας προβλέπει ότι η ζήτηση της ΕΕ σε φυσικό αέριο θα αυξηθεί από το σημερινό 526 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα σε 622 δισεκατομμύρια κυβικά μέτρα μέχρι το 2030. Στο ίδιο πνεύμα, ο χάρτης για την ενέργεια προβλέπει ότι έως το 2050 οι εισαγωγές φυσικού αερίου θα αυξηθούν, κυρίως λόγω της μείωσης της εγχώριας παραγωγής. Αυτή η πρόσθετη ζήτηση θα πρέπει να καλυφθεί με νέους προμηθευτές φυσικού αερίου.

TAP: Η μετοχική σύνθεση του έργου Trans Adriatic Pipeline αποτελείται από Swiss Axpo (42,5%), τη νορβηγική Statoil (42,5%) και η γερμανική E.ON (15%).

TANAP: Η Trans Anatolian Pipeline είχε ήδη επιλέξει τον Ιούνιο του 2012. Η μετοχική σύνθεση είναι: τουρκική Botas και TPAO (20%), Socar από το Αζερμπαϊτζάν (80%).

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here