Αρχική Καταστροφές Τις πρακτικές των ναυτιλιακών εταιρειών και τη διάλυση πλοίων μέσω προσάραξης αποκαλύπτει...

Τις πρακτικές των ναυτιλιακών εταιρειών και τη διάλυση πλοίων μέσω προσάραξης αποκαλύπτει η ΜΚΟ Shipbreaking

0
Διαφήμιση

Όλα τα πλοία που έχουν σταλεί για διάλυση στις παραλίες της Ν. Ασίας από το 2009, ανάμεσά τους και ναυτιλιακών εταιρειών ελληνικών συμφερόντων, παρουσιάζει στη νέα της ιστοσελίδα η ΜΚΟ Shipbreaking Platform. Στην ιστοσελίδα περιέχονται περισσότερες από 1.000 ναυτιλιακές εταιρείες, οι οποίες επωφελήθηκαν από την πώληση των πλοίων τους προς διάλυση στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν.

Όπως υποστηρίζει η ΜΚΟ, “είναι πλήρως τεκμηριωμένο ότι η διάλυση πλοίων στις παραλίες της Ν. Ασίας συνδέεται με παραβιάσεις εργατικών δικαιωμάτων και σημαντική περιβαλλοντική υποβάθμιση. Η ιστοσελίδα www.offthebeach.org αποτελεί τη ραχοκοκαλιά της εκστρατείας OFF THE BEACH ! της Shipbreaking Platform, που έχει ως στόχο να ευαισθητοποιήσει σχετικά με τις επιβλαβείς πρακτικές διάλυσης πλοίων και να προωθήσει την καθαρή και ασφαλή ανακύκλωσή τους”. Η εκστρατεία δεν επικεντρώνει μόνο στους πλοιοκτήτες, αλλά και στους καταναλωτές και τους ιδιοκτήτες φορτίων, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να επιλέξουν υπεύθυνους πλοιοκτήτες για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους σε ολόκληρο τον κόσμο.

Η βάση δεδομένων περιέχει στοιχεία για πάνω από 2,600 πλοία, τα οποία διαλύθηκαν στην Ινδία, το Μπαγκλαντές και το Πακιστάν από τις 15 Μαΐου του 2009, την ημέρα δηλ. που η διεθνής κοινότητα υιοθέτησε τη Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού. Είναι προφανές ότι η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ δε βοηθά στην πρόληψη της φρικτής μεθόδου της προσάραξης, που χρησιμοποιείται ευρέως στις μέρες μας, ούτε στοχεύει στο να κάνει κάτι τέτοιο στο μέλλον. Μάλιστα, ο αριθμός των προσαράξεων πλοίων κατ’ έτος έχει αυξηθεί από τότε που τέθηκε σε ισχύ η Σύμβαση του Χονγκ Κονγκ. Η βάση δεδομένων της εκστρατείας OFF THE BEACH ! περιλαμβάνει πληροφορίες για τις ναυτιλιακές εταιρείες που πούλησαν αυτά τα πλοία σε κατώτερης ποιότητας εγκαταστάσεις διάλυσης πλοίων, καθώς και μια επισκόπηση του εν λειτουργία στόλου τους (πάνω από 14,000 πλοία), ούτως ώστε οι ιδιοκτήτες φορτίων να μπορούν να πάρουν μια εμπεριστατωμένη απόφαση σχετικά με το με ποιους επιλέγουν να συνεργαστούν.

Ορισμένες από τις ναυτιλιακές εταιρείες, που συμπεριλαμβάνονται στη λίστα αυτών που από το 2009 έχουν στείλει πλοία τους στις παραπάνω εγκαταστάσεις, έχουν εν τω μεταξύ αλλάξει τις μεθόδους ανακύκλωσης που χρησιμοποιούν. Οι επιτυχημένες αυτές περιπτώσεις παρουσιάζονται στο blog της ιστοσελίδας, όπου η Platform παρουσιάζει επίσης και μια σειρά από απογοητευτικά παραδείγματα.

«Πολλά πρέπει να γίνουν ακόμα, προκειμένου να διασφαλιστεί ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία αναλαμβάνει την ευθύνη για καθαρή και ασφαλή ανακύκλωση των πλοίων της» αναφέρει η Patrizia Heidegger, Διευθύντρια της ΜΚΟ Shipbreaking Platform. «Σήμερα, παρακολουθούμε την έναρξη της πρώτης διαδικτυακής εφαρμογής, η οποία δίνει πρόσβαση στις πρακτικές διάλυσης που ακολούθησαν οι ναυτιλιακές εταιρείες τα τελευταία τέσσερα χρόνια και μπορεί να αποτελέσει τη βάση για υπεύθυνες επιλογές. Καλούμε όχι μόνο τους πλοιοκτήτες, αλλά και όλες τις εταιρείες που χρησιμοποιούν τη ναυτιλία για τη μεταφορά των εμπορευμάτων τους, καθώς επίσης και τον τραπεζικό τομέα που επενδύει σε αυτές τις εταιρείες, να ενσωματώσουν την ασφαλή και καθαρή ανακύκλωση των πλοίων στα προγράμματα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης τους».

Διαφήμιση