Αρχική Μεταφορές Μετρό Αθήνας & Θεσσαλονίκης: χωρίς… μέτρο οι καθυστερήσεις

Μετρό Αθήνας & Θεσσαλονίκης: χωρίς… μέτρο οι καθυστερήσεις

0
Μετρό στον Πειραιά
Διαφήμιση

Σε μαγική εικόνα χωρίς… εικόνα κινδυνεύει να μετατραπεί δυστυχώς η επέκταση του μετρό προς τον Πειραιά.

Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας Θόδωρο Παπαδόπουλο, ο οποίος μίλησε στο 3ο Συνεδρίου Υποδομών και Μεταφορών που διοργανώνουν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr, οι εργασίες στο πρώτο τμήμα της επέκτασης προς Πειραιά δεν θα ολοκληρωθούν μέσα στο φετινό καλοκαίρι όπως είχε ανακοινωθεί, αλλά μετατίθενται για το τέλος του 2019.

Συγκεκριμένα οι πρώτοι τρεις σταθμοί –Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός, Νίκαια– θα είναι έτοιμοι το 2020, ενώ οι υπόλοιποι –Μανιάτικα, Πειραιάς, Δημοτικό Θέατρο– το 2021.

Αντίστοιχα ο σταθμός Βενιζέλου στο μετρό της Θεσσαλονίκης πάει για το 2024 παρόλο που πριν από ένα μήνα περίπου, ο πρόεδρος της Αττικό Μετρό Γιάννης Μυλόπουλος δήλωνε ότι θα είναι έτοιμος το 2023.

Γιατί υπάρχουν αυτές οι καθυστερήσεις;

Μετρό

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, αιτία για την καθυστέρηση στη λειτουργία των 3 σταθμών Αγία Βαρβάρα, Κορυδαλλός και Νίκαια, είναι αφενός ο άκαρπος διαγωνισμός για το σύστημα BACS (Building Automation Control System – σύστημα τηλεδιοίκησης) – ο οποίος τελικά ακυρώθηκε καθώς κόλλησε λόγω των προσφυγών των διαγωνιζομένων. Όμως, χωρίς αυτό το σύστημα δεν μπορούν να γίνουν δοκιμαστικά δρομολόγια. Αφετέρου, δεν έχει εγκατασταθεί ακόμη το σύστημα TETRA για την επικοινωνία μεταξύ των σταθμαρχών και των ηλεκτροδηγών των συρμών.

Για το BACS πάντως ήδη είναι στον αέρα νέος διαγωνισμός από την Αττικό Μετρό, ο οποίος θα πραγματοποιηθεί στις 15 Ιουλίου και μία ημέρα αργότερα θα ανοίξουν οι προσφορές. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις πάντω, οι τρεις σταθμοί δεν πρόκειται να λειτουργήσουν πριν την επόμενη άνοιξη.

«Εκτιμώ όμως ότι υπάρχει χρόνος. Το βασικό έργο θα χρειαστεί τουλάχιστον έξι μήνες μέχρι να υπογραφεί και μερικούς μήνες ακόμα μέχρι να εγκατασταθεί ο ανάδοχος. Επομένως οι πρόδρομες εργασίες μπορούν να προχωρήσουν», δηλώνει ωστόσο στην «Καθημερινή» ο διευθύνων σύμβουλος της Αττικό Μετρό Θόδωρος Παπαδόπουλος.

Διαφήμιση