Στην Τουλούζη της Γαλλίας, εργοστάσια «καυτού ασφαλτούχου μείγματος», τα οποία θα παράγουν περίπου 500.000 τόνους επίστρωσης για τον μελλοντικό αυτοκινητόδρομο Α69 μεταξύ Τουλούζης και Κάστρες, πυροδοτούν νέα διαμάχη γύρω από το έργο. Ο αυτοκινητόδρομος Α69 που αποτελεί Μήλον της Έριδος εδώ και 30 χρόνια(!), έχει μήκος 53 χιλιόμετρα και διέρχεται από 20 Δήμους.
Σύνταξη:ecozen.gr
Αρκετές εκατοντάδες διαδηλωτές (1.500 σύμφωνα με τις οργανωτικές ομάδες, 400 σύμφωνα με τη νομαρχία) διαδήλωσαν(Βίντεο ΕΔΩ) το Σάββατο 9 Δεκεμβρίου στην περιοχή Tarn για να αντιταχθούν στον αυτοκινητόδρομο A69 και στο “δηλητήριο” των “εργοστασίων ασφάλτου”, τα οποία πρόκειται να εγκατασταθούν στην περιοχή για την παραγωγή του οδοστρώματος για το επίμαχο αυτό έργο. Οι διαδηλωτές εισέβαλαν στο εργοστάσιο παραγωγής ασφάλτου που βρίσκεται κατά μήκος του αυτοκινητόδρομου Α69, με στόχο να καταγγείλουν τη ρύπανση που δημιουργείται από αυτό το εργοστάσιο και να πουν όχι στο έργο.
Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης πήραν φωτιά από εκατοντάδες αναρτήσεις για τη δράση που οργανώθηκε:
“Εδώ, συνεχίζουμε τον αγώνα ενάντια στο έργο του αυτοκινητόδρομου.
«Θα ρίξουμε την επάρκειά σας στο μπετόν σας»: στα χνάρια των αντιπάλων του έργου του αυτοκινητόδρομου Α69 μεταξύ Τουλούζης και Κάστρες”
[VIDEO] “Nous coulerons votre suffisance dans votre béton” : dans les pas des opposants au projet d’autoroute A69 entre Toulouse et Castreshttps://t.co/GcdyLfOMDE
— Midi Libre (@Midilibre) December 9, 2023
[Journée nationale d’action contre le monde du #bitume]
Ici, nous poursuivons la lutte contre le projet d’autoroute #A69 dans le #Tarn, entre #Toulouse et Castres.
❌ No macadam ! pic.twitter.com/8lreGbez2k— EELV Toulouse (@EELVToulouse) December 9, 2023
Οι διαδηλωτές κατέλαβαν την τοποθεσία του μελλοντικού εργοστασίου ασφάλτου, που προορίζεται για την τοποθεσία του αυτοκινητόδρομου μεταξύ #Toulouse και #Castres
Les centrales d'”enrobé bitumineux à chaud”, qui vont produire les quelque 500 000 tonnes de revêtement de la future autoroute A69 entre Toulouse et Castres, suscitent une nouvelle controverse autour du projet.https://t.co/bQjLxOr7a7
— ID, l’Info Durable (@ID_LinfoDurable) December 7, 2023
A69 entre Toulouse et Castres : le ministre des Transports Clément Beaune interrompu par des opposants en pleine conférence
➡️ https://t.co/7FTFYENCh0 pic.twitter.com/MW2V9MZuAo— France Bleu (@francebleu) December 2, 2023
Ο αυτοκινητόδρομος στην Τουλούζη που χώρισε στη μέση κράτος και κατοίκους
Το έργο του παλιού αυτοκινητόδρομου μεταξύ Τουλούζης και Κάστρες βρίσκεται μετά από διαμάχες που κράτησαν 30 χρόνια(!) στο στάδιο της τελικής διοικητικής του φάσης.
Ο αυτοκινητόδρομος Α69 Τουλούζης-Κάστρες συζητιέται εδώ και τριάντα χρόνια… Σύμφωνα με τα τοπικά ΜΜΕ η διαμάχη κρατά από το 1994, ενώ αναθερμάνθηκε το 2013 με τον Φρανσουά Ολάντ, Πρόεδρο της Δημοκρατίας, ο οποίος είχε συναντήσει τον Πιερ Φαμπρ στην υπονομαρχία Ταρν. Το 2019, αποτέλεσε «εθνική προτεραιότητα» και τον Σεπτέμβριο του 2021, ο πρωθυπουργός Jean Castex μετέβη στην περιοχή για να «επιβεβαιώσει τη δέσμευση του κράτους» ενώ αποκάλυψε το όνομα του παραχωρησιούχου, του γαλλικού κατασκευαστικού ομίλου NGE.
Ο αυτοκινητόδρομος A69 στην Τουλούζη είναι 44 χιλιόμετρα νέων λωρίδων, παράλληλα με την εθνική οδό 126, και 9 χιλιόμετρα ανακατασκευασμένων τμημάτων, ή 53 χιλιόμετρα που διασχίζουν είκοσι δήμους κυρίως στο Tarn. Ο στόχος είναι να ανοίξει το νότιο τμήμα του Tarn, όπου οι κάτοικοι θα μπορούσαν να εξοικονομήσουν 25 έως 35 λεπτά στο ταξίδι. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς θα κυκλοφορούν καθημερινά 8.400 οχήματα και 800 φορτηγά. Το Δημόσιο επέλεξε να αναθέσει την κατασκευή και τη διαχείριση του έργου στην Τουλούζη, σε ιδιωτική εταιρεία. Η NGE έχει δημιουργήσει τη θυγατρική Atosca για το σκοπό αυτό, η οποία θα πληρώνεται στα διόδια των οποίων η τιμή ανακοινώνεται στα 6,77 € (αξία 2021) με μειώσεις για συνδρομητές και ηλεκτρικά οχήματα.
ΠΗΓΗ:www.ladepeche.fr