Αρχική Ειδήσεις Μητσοτάκης -Ταχιάος: Συναίνεση για την υλοποίηση των μεγάλων έργων χωρίς αναθεωρήσεις

Μητσοτάκης -Ταχιάος: Συναίνεση για την υλοποίηση των μεγάλων έργων χωρίς αναθεωρήσεις

Κυβερνητικός προβληματισμός και πρωτοβουλίες για να μην καθυστερήσουν τα δρομολογημένα μεγάλα έργα στις περιφέρειες που κέρδισε τις αυτοδιοικητικές εκλογές η αντιπολίτευση. Στο επίκεντρο των συναντήσεων πρωθυπουργού αλλά και αρμόδιου υφυπουργού Νίκου Ταχιάου τα αντιπλημμυρικά της Θεσσαλίας, ο ΒΟΑΚ,η γραμμή 4 του Μετρό και το Fly Over της Θεσσαλονίκης. 

0
Μιτσοτάκης Κουρέτας Τατιάνα Μπόλαρη Eurokinissi
Διαφήμιση

Της  Αγγελική Γυπάκη 

Τα αποτελέσματα των 2ου γύρου των αυτοδιοικητικών εκλογών και η αλλαγή φρουράς σε δήμους και περιφέρειες της Ελλάδας που θεωρούνται κρίσιμες για τα μεγάλα έργα υποδομής ( Αθήνα, Ηράκλειο και Θεσσαλία),  προβληματίζουν την κυβέρνηση και την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με  τον αρμόδιο υφυπουργό κ Νίκο Ταχιάο,να ξεκινάει κύκλο συναντήσεων με τους νέους τοπικούς άρχοντες ώστε να μην υπάρξουν καθυστερήσεις στα δρομολογημένα έργα: γραμμή 4 του Μετρό,Fly over, ΒΟΑΚ και αντιπλημμυρικά Θεσσαλίας.

Υφυπουργός Νίκος Ταχιάος 2023 06 27

Ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι “πρόθεση της κυβέρνησης  και άμεσο μέλημά του είναι να συζητήσει με τους νέους τοπικούς άρχοντες, ούτως ώστε τα έργα που βρίσκονται σε εξέλιξη να μπορέσουν «να προχωρήσουν στους χρόνους τους και να τελειώσουν σωστά». Δεν παρέλειψε μάλιστα να αναφερθεί και σε συγκεκριμένα εν εξελίξει έργα, όπως η γραμμή 4 του μετρό της Αθήνας, το flyover στη Θεσσαλονίκη, ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, αλλά και στα έργα στην πληγείσα από τις καταστροφές Θεσσαλία, όπου, όπως σημείωσε, οι παρεμβάσεις πρέπει να είναι άμεσες και απολύτως δραστικές”.

«Δεν πρέπει πλέον να χάσουμε το χρόνο μας σε πολιτικοποίηση έργων ή σε αντιπαραθέσεις οι οποίες, μέχρι σήμερα, έχουν αποδειχθεί ότι φέρουν πλείστα όσα προβλήματα και στο τέλος κοστίζουν και στον ελληνικό λαό, αλλά και φυσικά, δεν επιτρέπουν την άμεση απόδοση λύσεων», ανέφερε χαρακτηριστικά στην τοποθέτησή του, κατά την παρουσίαση του έργου που επιτελειται στο υπουργείο το τελευταίο 3μηνο.

Η τοποθέτηση του αρμόδιου υπουργού δεν έγινε τυχαία  δεδομένου ότι οι νέοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες είτε δεν έχουν τουλάχιστον αποσαφηνίσει τις θέσεις τους κατά την προεκλογική περίοδο ( πχ για τον σταθμό του Μετρό στα  Εξάρχεια) είτε έχουν εκφράσει τις αντιρήσεις τους πχ για  τη χάραξη του Βόρειου Οδικού Αξονα στην Κρήτη.

Τυχόν αιτήματα για “αναθεωρήσεις δρομολογημένων έργων τους μόνους που εξυπηρετεί -σχολίασε χαρακτηριστικά ο κ Ταχιάος- είναι οι κατασκευαστές ,αφού θα βγούμε εκτός χρονοδιαγραμμάτων”, με ότι αυτό συνεπάγεται για το τελικό κόστος των έργων. Τα έργα είναι ήδη συμβασιοποιημένα και  δρομολογημένα και  εν τέλει  όλα αυτά λύνονται στα δικαστήρια -όπως επιβεβαίωσε και ο ίδιος – όμως κάτι τέτοιο θα ήταν επιζήμιο για το δημόσιο συμφέρον και πάντως δεν είναι αυτό το ζητούμενο.

Πρωτοβουλίες Μητσοτάκης για Θεσσαλία 

Ήδη, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης αναπτύσσει πρωτοβουλίες προς αυτήν την κατεύθυνση όπως η συνάντηση που είχε σήμερα( 17/10/23) με τον νέο Περιφερειάρχη Θεσσαλίας, Δημήτρη Κουρέτα, στο Μέγαρο Μαξίμου.

mitsotakis kouretas1 696x464

Ο πρωθυπουργός συνεχάρη τον κ. Κουρέτα για την εκλογή του και ευχήθηκε καλή επιτυχία στα καθήκοντά του. Τόνισε δε πως η κυβέρνηση είναι πάντοτε προσηλωμένη στην κοινή προσπάθεια με την τοπική αυτοδιοίκηση για τη βελτίωση της ζωής των πολιτών και προσβλέπει σε μία δημιουργική συνεργασία για την ανασυγκρότηση της Θεσσαλίας.

Ο γόρδιος δεσμός της γέφυρα Βαρυμπόμπης 

Στην προσπάθεια διασφάλισης συναινέσεων στο νέο πολιτικό περιβάλλον που δημιούργησαν τα αποτελέσματα των τελευταίων αυτοδιοικητικών εκλογών, ο κ. Ταχιάος τόνισε ότι “είμαστε εδώ να συζητήσουμε με όλους και να συμφωνήσουμε ή έστω να διαφωνήσουμε”,μη εξαιρώντας και το θέμα της Γέφυρας Βαρυμπόμπης.

Η σημερινή γέφυρα αν και απολύτως ασφαλής– κατά δήλωση του υφυπουργού Υποδομών-  αλλά δεν παύει να παρουσιάζει στατική επιβάρυνση. Υπ’ αυτή την συνθήκη, πρέπει να συμφωνήσουν υπουργείο και όμοροι δήμοι για την κατασκευή νέας γέφυρας, όπως και να εξετάσουν το πιθανό ενδεχόμενο να μπουν τελικά διόδια χαμηλού τιμήματος( κατα μία πρώτη προσέγγιση μόλις 0,50 ευρώ), εν τη απουσία των οποίων:

1) δεν δρομολογείται το έργο της  νέας γέφυρας από τον παραχωρησιούχο ενώ την ίδια στιγμή

2) το κρατικό ταμείο είναι υποχρεωμένο να εκταμιεύει ετησίως 24 εκατ. ευρώ ως αποζημίωση  προς τον εργολάβο αφού η σύμβαση που έχει υπογράψει ορίζει την καθιέρωση διοδίων.

Σε ότι αφορά την κρίσιμη περιφέρεια της Θεσσαλίας, πάντως  ο κ Ταχιάος επεσήμανε ότι ήδη δέχθηκε αίτημα για συνάντηση από τους νεοεκλεγέντες .

Τέλος, υπογράμμισε ότι οφείλουμε να δείξουμε τον απαραίτητο σεβασμό στους πολίτες και στα έργα συνεχίζοντάς τα, όπως άλλωστε έχει υποδείξει ο ίδιος ο Πρωθυπουργός.Σημείωσε δε ότι η κυβέρνηση έχει  ήδη αποδείξει τον σεβασμό της στην πολιτική συνέχεια των έργων και έφερε το παράδειγμα της επέκτασης του Μετρό που δημοπρατήθηκε επι ΣΥΡΙΖΑ και “με παρεμβάσεις του πρωθυπουργού σώθηκε ως έργο”.

Διαφήμιση