Αρχική Special Topics Τραγωδία Τέμπη- Επιτέλους έρευνα για διαφθορά αλλά… πόσο πίσω και πόσο βαθιά

Τραγωδία Τέμπη- Επιτέλους έρευνα για διαφθορά αλλά… πόσο πίσω και πόσο βαθιά

Το ιστορικό μια χρόνιας “βρώμικης” ιστορίας σκανδάλων που οδήγησε τον σιδηρόδρομο-αλλά και ολόκληρο τον κοινωνικοοικονομικό ιστό της Ελλαδας- στην απαξίωση και εν τέλει στην μεγαλύτερη σιδηροδρομική τραγωδια της χώρας.

0
Επικίνδυνα τρένα πρωτοσέλιδο Απογευματινη
Διαφήμιση

Αγγελική Γυπάκη 2023 01 30

Της Αγγελικής Γυπάκη

Η είδηση των ημερών που πρέπει να τονιστεί με μαύρα γράμματα μέσα στην πολυφωνία των καταγγελιών αλλά και των αποκαλύψεων των μάχιμων σήμερα συναδέλφων μου για τις συνθήκες της σιδηροδρομικής τραγωδίας είναι μία:

Ότι ξεκινάει επιτέλους έρευνα για διαφθορά και «μαύρο χρήμα» στους διοικητές του  αμαρτωλού ΟΣΕ μέσω της οποίας θα ελεγχθούν όλα  τα περιουσιακά τους στοιχεία και οι τραπεζικοί λογαριασμοί, προκειμένου να διαπιστωθεί αν έχουν αποκτηθεί με νόμιμο τρόπο!

Το στενάχωρο είναι ότι η ελπιδοφόρα αυτής  εξέλιξη  θα επεκταθεί σε βάθος …μόνον μιας 15ετίας, όσο δηλαδή διαρκεί τα χρονικό περιθώριο μη  παραγραφής τέτοιου είδους εγκλημάτων.

Δρομολογειται σκάνδαλο στον ΟΣΕ Καραπάνος

Όμως αν θέλουμε να μιλάμε ουσιαστικά για Δικαιοσύνη, στον ΟΣΕ, τα σκάνδαλα διαφθοράς ,κακοδιοίκησης αναξιοκρατίας  κι πλήρους απαξίωσης του σιδηρόδρομου με τα γνωστή-πλέον- σε όλους ιδιωτικοποίηση (αντί πινακίου φακής  μόλις 45 εκατ. ευρώ) αλλά και την τραγική συνέπεια  της φονικής σύγκρουσης που βύθισε στο πένθος ολόκληρη την Ελλάδα, έχουν απλώνουν τις ρίζες τους στο χρόνο τουλάχιστον για μια 30ετία και από ηθικής πλευράς  δεν έχουν ημερομηνία λήξης.

Το ιστορικό μια “βρώμικης” ιστορίας

«Το πράγμα φαινόταν» και προβάλλονταν με κάθε δυνατό τρόπο από  συντάκτες του ρεπορτάζ Μεταφορών ήδη από τις δεκαετίες 1990-2000.

Τότε που το 1995 καταχρέωνε την χώρα  με 300 εκατ. δραχμές την ημέρα έλλειμμα λειτουργίας και διέσυρε την Ελλάδα στην Ευρώπη που χρηματοδοτούσε  «τα έργα  και τις ημέρες »  του «αμαρτωλού» όπως γράφαμε τότε ΟΣΕ «με τα μεγάλα φαγοπότια στις ράγες του» που όμως ουδέποτε ελέγχθηκαν με την απαραίτητη ενδελέχεια της δικαιοσύνης .

Αρθρο μου ΟΣΕ

Τότε ,που …ενώ το 1993 το σωρευτικό έλλειμμα του οργανισμού ανέρχονταν σε 185 δις ευρώ…μέσα σε μια 4ετία (την 31/01/1997)ανήλθε σε …600 δις δραχμές ! Τουλάχιστον όσα δηλαδή το οικονομικό επιτελείο της τότε κυβέρνησης Σημίτη «τακτοποιούσε» με διαγραφές, μετοχοποιήσεις, και άλλες λογιστικές αλχημείες που τελικό αποδέκτη είχαν τον έλληνα φορολογούμενο πολίτη.

Σκάνδαλο 550 δις στον ΟΣΕ

Τότε  που  το δημοσιονομικό έλλειμμα της χώρας έπρεπε να είναι μειωμένο σε μόλις 3% για να μπούμε στην περίφημη ΟΝΕ-Ευρώ.

Τότε που για  να το πετύχουμε αυτό κρύβαμε επιμελώς τα χρέη της απόλυτης κακοδιοίκησης σε επιμέρους ελλειμματικούς λογαριασμούς δεκάδων χρεωμένων  ΔΕΚΟ, Νοσοκομείων και άλλων υπηρεσιών του ευρύτερου δημόσιου τομέα, για να εμφανίσουμε δημοσιονομικη ευρωστία στο  μέτρο των απαιτήσεων της ΟΝΕ.

Τότε που παρ’όλα αυτά το μεγάλο φαγοπότι συνεχίζονταν αδιατάραχτο ειδικά -και όχι μόνον -στον ΟΣΕ .

Μεγάλο φαγοπότι

Το πάρτι της απόλυτης διαφθοράς μίας επίπλαστης και καθόλα ανάλγητης «εκσυγχρονιστικής» ευημερίας ( σ.σ. χωρίς καθόλου να αποκλείουμε ότι συνεχίστηκε και στην επόμενη κυβέρνηση) οδηγώντας εν τέλει ένα ολόκληρο λαό στο απόλυτο πάρτι  του χρηματιστηρίου  αλλά και στην πτώχευση ολόκληρης της χώρας που μπήκε στον πάγο των μνημονίων για 15 ολόκληρα χρόνια  και οδήγησε στην αυτοκτονία άγνωστο αριθμό συνανθρώπων μας.

Για το διαρκές και διαχρονικό σκάνδαλο ποιος θα λογοδοτήσει ;

Για αυτή την σταδιακή απώλεια ζωών και την πλήρη διάλυση του κοινωνικού ιστου της χώρας ποιος θα λογοδοτήσει ;

Αν δεν μπορεί τώρα η Δικαιοσύνη γιατι δεσμεύεται με τα χρονικά περιθώρια του  νόμου, ήρθε η ώρα κάποιος έντιμος δικαστικός λειτουργός να ανατρέξει σε όλες εκείνες  τις καταγγελίες  στελεχών και μη του πάλαι ποτέ ΟΣΕ που μπήκαν περιέργως στο αρχείο κι ουδέποτε διαλευκάνθηκαν.

Τώρα είναι η ώρα της μεγάλης ευθύνης της σημερινής κυβέρνησης να ρίξει θαρραλέα τον προβολέα  στην αλυσίδα των εργολαβικών συμφερόντων  και των διαχρονικών πολιτικών κι ενίοτε συνδικαλιστικών ευθυνών που φτάνουν έως  και τα…σήμερα.

Τώρα είναι η ώρα ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης να μην εφησυχάσει ο με το πόρισμα της Αρχής για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος, για όσους συνδέονται με συμβάσεις του σιδηροδρομικού δικτύου καθώς η έρευνα διενεργείται με αφορμή των τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη και άρα (να υποθέσουμε ) σε αιτιώδη σχέση των συμβάσεων με την εγκληματική σύγκρουση.

Νέα δάεια στον ΟΣΕ

Το μεγάλο ερώτημα που προκύπτει άμεσα είναι:

 Τι θα γίνει με όλα εκείνα τα εγκληματικά σκάνδαλα  που προηγήθηκαν αλλά κρύφτηκαν καλά στο συρτάρι της τότε Δικαιοσύνης και Δημόσιας  Διοίκησης;

Αυτά που «έστρωσαν το δρόμο»όχι σε ένα, αλλα σε αλλεπάλληλα σιδηροδρομικά δυστυχήματα με αποκορύφωμα την τραγική σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών με τους 57 νεκρούς και τους 7 τραυματισμένους σε κρίσιμη κατάσταση.Η ώρα είναι τώρα…

Διαφήμιση