Αρχική Ελλάδα Τέμπη-«Λάρισα ακούει»: Όταν ο άτυχος μηχανοδηγός καλούσε τον σταθμάρχη- Πώς αποφεύχθηκε 2ο...

Τέμπη-«Λάρισα ακούει»: Όταν ο άτυχος μηχανοδηγός καλούσε τον σταθμάρχη- Πώς αποφεύχθηκε 2ο ατύχημα

Τρεις φορές ρώτησε ο μηχανοδηγός της μοιραίας αμαξοστοιχίας Intercity 62 πριν την σύγκρουση αν πηγαίνει στο σωστό δρόμο!Προφανώς ανησυχούσε που μπήκε στο ρεύμα καθόδου αλλά…

0
ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟ ΔΥΣΤΥΧΗΜΑ ΣΤΑ ΤΕΜΠΗ (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI) - ήρωες
Σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη έξω από την Λάρισα, σύγκρουση εμπορικής και επιβατικής αμαξοστοιχίας, Τετάρτη 1 Μαρτίου 2023 (ΛΕΩΝΙΔΑΣ ΤΖΕΚΑΣ /EUROKINISSI)
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Την αποκαλυπτική νέα συνομιλία αυτό έφερε στην δημοσιότητα το Open ενώ το ΣΚΑΊ αποκάλυψε μια ακόμη τραγωδία που αποφεύχθηκε την τελευταία στιγμή. Στο μεταξύ η υπόθεση που βύθισε στο πένθος ολόκληρη την Ελλάδα αναβαθμίστηκε ποινικά, με δύο εφέτες να αναλαμβάνουν τις ανακρίσεις.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Open μάρτυρας κατέθεσε στην υπηρεσία του ότι ο μηχανοδηγός ρωτούσε διαρκώς τον μοιραίο σταθμάρχη αν πήγαινε σωστά. Φαίνεται πως ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας Intercity 62 είχε αντιληφθεί πως κάτι δεν πήγαινε καλά, κι αυτό αποτυπώθηκε στη συνομιλία που είχε με τον 59χρονο σταθμάρχη.

Ο μηχανοδηγός ρωτάει «Λάρισα ακούει;», με τον σταθμάρχη να μην απαντά. Ο μηχανοδηγός επιμένει, ρωτάει ξανά δεύτερη φορά και ο σταθμάρχης δεν απαντά. Στην τρίτη φορά που ο μηχανοδηγός ρώτησε «Λάρισα ακούει; Πάω καλά;», ο σταθμάρχης απάντησε μάλλον εκνευρισμένος: «Αφού σου είπα. Νέους Πόρους», όμως, να διευκρινίσει αν θα κινηθεί η αμαξοστοιχία από την κάθοδο ή τη άνοδο.

Πώς αποφεύχθηκε και 2η τραγωδία

Το ίδιο βράδυ της 28ης Φεβρουαρίου και μία περίπου ώρα πριν την δραματική σύγκρουση των δύο τρένων μία ακόμα και ίσως μεγαλύτερη τραγωδία , αποσοβήθηκε στα Τέμπη.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του ΣΚΑΪ, «μια απόφαση που πήρε η σταθμάρχης των Νέων Πόρων ήταν κομβική, ώστε να μη θρηνήσουμε περισσότερα θύματα.Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, η σταθμάρχης των Νέων Πόρων, έστειλε πρώτα στην κάθοδο το μοιραίο εμπορικό τρένο, παρά το γεγονός ότι πλησίαζε στον σταθμό των Νέων Πόρων ο Προαστιακός, ο οποίος είχε προτεραιότητα.

Μέσα στα βαγόνια του Προαστιακού επέβαιναν 62 άτομα.

Αν η σταθμάρχης αποφάσιζε να περιμένει τον Προαστιακό και να του δώσει -όπως συνηθίζεται- προτεραιότητα έναντι του εμπορικού, η σύγκρουση θα είχε γίνει ανάμεσα στα δύο επιβατικά τρένα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΘΕΣΗ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΤΟΥ ΚΙΝΗΤΟΥ ΤΗΛΕΦΩΝΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΤΟΝ ΧΡ. ΣΠΙΡΤΖΗ (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)
Ο τομεάρχης Προστασίας του Πολίτη του ΣΥΡΙΖΑ, Χρήστος
Σπίρτζης (ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI)

Σπίρτζης : «Δεν έχω κανέναν λόγο να κρυφτώ»

Ο πρώην υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, επί κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, κ Χρήστος Σπίρτζης παραχώρησε την πρώτη του συνέντευξη (10ημέρες μετά το μοιραίο βράδυ της τραγωδίας στα Τέμπη) για να δηλώσει: «Αν έχουμε μερίδιο ευθύνης, ποτέ δεν αρνηθήκαμε να το πάρουμε Το όλοι φταίνε, δεν ισχύει. Πιστεύω ότι δεν φταίμε. Εγώ πιστεύω ότι η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ δεν φταίει. Ούτε εγώ προσωπικά».

Και κάλεσε τον πρωθυπουργό να ζητήσει από τον εισαγγελέα του Αρειου Πάγου κ Ισίδωρο Ντογιάκο να ερευνήσει όλες τις συμβάσεις επί ΣΥΡΙΖΑ.

Ο πρώην υπουργός Μεταφορών είπε ότι «το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης υπήρχε. Αυτό είναι βελτίωση της ασφάλειας γιατί υπήρχαν σταθμάρχες, κλειδούχοι και δευτεροβάθμιο που σταμάτησε το 2019 στην Καρόλου».

«Το 2020 χωρίστηκε η Καρόλου σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και Hellenic Train. Και να κάνω και μια αποκάλυψη σε αυτό: Αυτό που λένε όλα τα παιδιά ότι βλέπουμε που έρχεται το delivery, αυτό στα τρένα υπήρχε και υπάρχει. Ανά πάσα στιγμή μπορούσαμε να δούμε που είναι το τρένο, σε όλο το δίκτυο», πρόσθεσε.

 

Τηλεδιοίκηση  και …GPS

«Τηλεδιοίκηση δεν υπήρχε, αλλά υπάρχει GPS σε κάθε τρένο, υπάρχει εφαρμογή της Vodafone, όταν λειτουργούσαν μαζί ΟΣΕ και ΤΡΑΙΝΟΣΕ επικοινωνούσαν οι μεν του ΟΣΕ με τους σταθμάρχες και οι δε με τους μηχανοδηγούς. Δεν έβλεπαν σε ποια γραμμή, αλλά χάραζαν. Τώρα ο ΟΣΕ, δεν το έβλεπε», είπε ο κ. Σπίρτζης.

«Τώρα ο ΟΣΕ στο δευτεροβάθμιο κέντρο επειδή δεν νοιάστηκε κανείς το 2020 που έφυγε η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, να έχουν ένα τερματικό. Αναθεωρήσαν την σύμβαση με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για άλλα, και γλίτωσε 600 εκατ. η Hellenic, αλλά ένα τερματικό δε νοιάστηκε να πάει κανείς να δει ότι λείπει από την επιτήρηση», πρόσθεσε.

«Στη Λάρισα που αναφέρθηκε ο κ. Γεραπετρίτης, υπήρχε το παλιό σύστημα τηλεδιοίκησης, αυτό ήταν τοπικό όμως. Στη Λάρισα, υπήρχε και δεύτερο σύστημα τηλεδιοίκησης που υπέστη βλάβη το 2019 και κάηκε και δεν το έφτιαξε κανείς. Γιατί δεν το έφτιαξε κανείς; 9,5 δισ. απευθείας αναθέσεις έκαναν. Έπρεπε να υπάρχει προσωπικό, να γίνονται συντηρήσεις», ανέφερε καταληκτικά.

ΤΡΑΙΝΟΣΕ Στιγμιότυπο οθόνης 2023 03 10

Τέλος ο κ Σπίρτζης χαρακτήρισε τραγικό το γεγονός ότι «σε διπλή σιδηροδρομική γραμμή έγινε σύγκρουση. Πότε στην Ελλάδα έχει γίνει αυτό; Μέχρι το 2018 είχαμε μονή και δεν είχε γίνει σύγκρουση. Είχαν γίνει άλλα δυστυχήματα αλλά είναι δυνατόν σε διπλή να γίνει μετωπική;» διερωτήθηκε.

Στη συνέχεια τόνισε ότι «αποδομήθηκε, κατέρρευσε όλο το σύστημα μέσα στα 4 χρόνια. Κατέρρευσε γιατί συνεχίστηκε μια άλλη λογική στην στελέχωση του ΟΣΕ», ενώ πρόσθεσε ότι «στον ΟΣΕ και στο Μεταφορών όταν σου λέει κάποιος έχω πρόβλημα ασφάλειας εκεί, σταματάς αν δεν μπορείς να διασφαλίσεις τους όρους ασφαλούς λειτουργίας».

Απάντηση Οικονόμου:”Θλιβερό μνημείο κυνισμού”

Άμεση ήταν η αντίδραση του κυβερνητικου εκπροσώπου Γιάννη Οικονόμου, που κάλεσε τον Χρήστο Σπίρτζη σε κατ’αντιπάρασταση συζήτηση με τον Γιώργο Γεραπετρίτη.

Όπως ανέφερε ο κ. Οικονόμου, η κυβέρνηση ανέλαβε άμεσα τις ευθύνες που τις αναλογούν για την τραγωδία στα Τέμπη, όμως, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν έκανε κάτι αντίστοιχο και στις δηλώσεις του στον ΣΚΑΪ ο κ. Σπίρτζης έσπευσε να αποποιηθεί κάθε ευθύνη.

«Η Κυβέρνηση από την πρώτη στιγμή ανέλαβε ξεκάθαρα την ευθύνη που της αναλογεί για το τραγικό δυστύχημα των Τεμπων. Ο κ. Σπίρτζης, επί 4,5 χρόνια υπουργός Μεταφορών των κυβερνήσεων του ΣΥΡΙΖΑ, εμφανίστηκε σήμερα για να τοποθετηθεί, δέκα ημέρες μετά το τραγικό δυστύχημα. Η τοποθέτησή του, η οποία συνιστά θλιβερό μνημείο κυνισμού, σύγχυσης και ψεμάτων, συνοψίζεται στο εξής: «Δεν φταίμε σε τίποτα εμείς». Είναι η κυνική γραμμή όλων των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ. Ευθύνες φέρουν οι προηγούμενοι και οι επόμενοι, όχι αυτοί. Φαρισαϊκά ισχυρίζονται πως οι παθογένειες και οι νοοτροπίες που γέννησαν την τραγωδία των Τεμπών δεν τους αφορούν», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Οικονόμου.

Διαφήμιση