Αρχική Υγεία - Διατροφή Ο «δεκάλογος» δραστηριοτήτων που βοηθάει στην καταπολέμηση της μοναξιάς

Ο «δεκάλογος» δραστηριοτήτων που βοηθάει στην καταπολέμηση της μοναξιάς

Μερικοί από τους πιο πρωτότυπους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι και ιδίως οι ηλικιωμένοι μπορούν να βάλουν ένα τέλος στο έντονο αίσθημα της μοναξιάς.

0
ψυχικηυγεία
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Η πανδημία του κορονοϊού έχει επιδράσει αρνητικά στην ψυχική υγεία των πολιτών, που έχουν στερηθεί επί μακρόν τις ανθρώπινες επαφές, αγωνιούν για την υγεία και την οικονομία και νιώθουν έντονο άγχος και μοναξιά. Ωστόσο, υπάρχουν κάποιοι πρωτότυποι τρόποι σύμφωνα με τους οποίους, όπως υποστηρίζει μία βρετανική επιστημονική μελέτη, μπορεί να καταπολεμηθεί το αίσθημα κοινωνικής απομόνωσης και μοναξιάς.

Η μοναξιά είναι έναν αίσθημα που καταπονεί τον ανθρώπινο οργανισμό, καθώς συνδέεται τόσο με προβλήματα σωματικής όσο και ψυχικής υγείας, όπως είναι η καρδιαγγειακή νόσος, το άγχος και η κατάθλιψη.

Έτσι, λοιπόν οι ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ, με επικεφαλής τον δρα Κρίστοφερ Ουίλιαμς, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο «PLoS One», πραγματοποίησαν μία εκτεταμένη ανασκόπηση και αξιολόγηση όλων των έως τώρα ερευνών (συνολικά 58) σχετικά με τις διάφορες μεθόδους και παρεμβάσεις αντιμετώπισης της μοναξιάς και της απομόνωσης, ενός προβλήματος που έχει ενταθεί λόγω της πανδημίας, ιδίως για τα άτομα τρίτης ηλικίας, αλλά όχι μόνο.

Όπως προέκυψε από την έρευνα, οι ρομποτικοί σκύλοι, η θεραπεία γέλιου και ο διαλογισμός είναι μερικοί από τους πιο πρωτότυπους τρόπους με τους οποίους οι άνθρωποι και ιδίως οι ηλικιωμένοι μπορούν να βάλουν ένα τέλος στο έντονο αίσθημα της μοναξιάς.

Δραστηριότητες ευεξίας

Αναλυτικότερα, από την έρευνα προέκυψε ένας “δεκάλογος” δραστηριοτήτων που πολλές μάλιστα μπορούν να γίνουν και διαδικτυακά

Παιγνίδια Wii
Συναντήσεις γνωριμίας με τους γείτονες
Βιντεο-συνομιλίες με φίλους και συγγενείς

Κηπουρική εσωτερικού χώρου

 

φυτά

  • Διαλογισμός και τάι-τσι: Αποδεδειγμένα αποτελεσματικά και τα δύο.
  • Θεραπεία γέλιου: Ασκήσεις γέλιου, βαθιές αναπνοές, παιγνίδια, τραγούδια κ.ά., μπορούν να γίνουν και σε online ομάδες, πιθανώς σε συνδυασμό με διαλογιστικές ασκήσεις ή γιόγκα.
  • Συζητήσεις για την τέχνη: Οι συμμετέχοντες περιγράφουν έργα τέχνης, τα συναισθήματά τους σε σχέση με αυτά (π.χ. έναν πίνακα ζωγραφικής) και τις σχετικές αναμνήσεις τους (π.χ. από μουσεία).

anapnoes unsplash

  • Θεραπεία αναμνήσεων: Εβδομαδιαίες online συζητήσεις ανταλλαγής αναμνήσεων και έκφρασης συναισθημάτων.
  • Μαθήματα φιλίας και κοινωνικής ενσωμάτωσης: Εκπαιδευτικές παρεμβάσεις με ενημέρωση πάνω στις θεωρίες σχετικά με τη μοναξιά και την απομόνωση, στους τρόπους καταπολέμησής τους κ.ά.

 

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροmyEnergy HeatPump: Το πιο αποδοτικό και οικονομικό σύστημα θέρμανσης
Επόμενο άρθροΣιτάρι Αργεντινής και ζωοτροφές Ινδίας στο κυβερνητικό σχέδιο για την «διατροφική θωράκιση»

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ