Αρχική Ειδήσεις Euroferry Olympia: Μαρτυρικό τέλος χρόνου για αγνοούμενους – Τι δήλωσε ο καπετάνιος

Euroferry Olympia: Μαρτυρικό τέλος χρόνου για αγνοούμενους – Τι δήλωσε ο καπετάνιος

«Οι φλόγες εξαπλώθηκαν πολύ γρήγορα, αν περιμέναμε ακόμη πέντε λεπτά οι φλόγες θα τύλιγαν και τις σωσίβιες λέμβους» αφηγείται ο 42χρονος καπετάνιος Vincenzo Meglio, αναφερόμενος στις δραματικές στιγμές που έζησε στο πλοίο.

0
Euroferry
Διαφήμιση

Άσχημη τροπή παίρνουν οι έρευνες για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων στο «Euroferry Olympia», μετά τον εντοπισμό της σορού Έλληνα οδηγού στο μοιραίο πλοίο ανοιχτά της Κέρκυρας. Οι επιχειρήσεις έρευνας και διάσωσης συνεχίζονται για 4η συνεχόμενη μέρα, με το περίγραμμα της «ιστορίας» να παραμένει ακόμα θολό, απαιτώντας περαιτέρω έρευνες για να ξεκαθαρίσει.

Τις επόμενες εβδομάδες, μετά την εκκένωση του πλοίου θα γίνει κατανοητό τι συνέβη. Χθες, Κυριακή 20 Φεβρουαρίου ολοκληρώθηκε η ρυμούλκησύ του σε ασφαλές αγκυροβόλιο, βόρεια της Κέρκυρας, βορειοανατολικά του όρμου Κασσιόπης.

Αφού ολοκληρωθεί η κατάσβεση της πυρκαγιάς καθώς και η επιχείρηση εντοπισμού των αγνοουμένων, ειδικά συνεργεία θα προβούν σε απάντληση όλων των πετρελαιοειδών ποσοτήτων από το πλοίο για να εξουδετερωθεί ο κίνδυνος της θαλάσσιας ρύπανσης.

Στη συνέχεια, σύμφωνα με τις οδηγίες της πλοιοκτήτριας εταιρείας Grimaldi και μετά από συνεννόηση με τις Αρχές, το πλοίο θα ρυμουλκηθεί σε ασφαλή λιμένα.

Εν τω μεταξύ, κλιμάκιο της «Ελληνικής Υπηρεσίας Διερεύνησης Ναυτικών Ατυχημάτων (ΕΛΥΔΝΑ)» έχει ήδη μεταβεί στην Κέρκυρα, στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων της σύμφωνα με το κοινοτικό και εθνικό δίκαιο, για να διεξάγει τεχνική διερεύνηση για τον εντοπισμό των αιτιών και συνθηκών που οδήγησαν στην πρόκληση του ναυτικού ατυχήματος της πυρκαγιάς.

Μαρτυρίες που συγκλονίζουν

Μόλις θες το πρωί, μετά από δύο 24ωρα μαραθώνιων προσπαθειών εντοπισμού των 12 αγνοούμενων επιβατών του μοιραίου πλοίου, βρέθηκε ζωντανός ένας Λευκορώσος οδηγός. Ο άνδρας εντοπίστηκε στο πίσω μέρος του καταστρώματος που κατάφερε να φτάσει με δικές του προσπάθειες και διασώθηκε από το Λιμενικό Σώμα.

«Ευτυχώς, είμαι ζωντανός» ήταν τα πρώτα λόγια του 22χρονου άνδρα στους διασώστες. Κάτι που δεν ίσχυσε για τον επόμενο εντοπισμό από τους διασώστες της ΕΜΑΚ, ενός 58χρονου Έλληνα οδηγού που βρέθηκε απανθρακωμένος στο δεύτερο γκαράζ του πλοίου, μέσα σε καμπίνα φορτηγού. 

«Έστειλα ένα αποχαιρετιστήριο sms στη γυναίκα μου. Ήμουν απόλυτα πεπεισμένος ότι θα πεθάνουμε όλοι» δήλωσαν διασωθέντες οδηγοί σε ιταλικά μέσα ενημέρωσης φτάνοντας στη γείτονα.

«Μας κάλεσαν από τα μικρόφωνα στο κατάστρωμα, μας χώρισαν σε δύο ομάδες και μετά έγινε η εγκατάλειψη του πλοίου. Σκέφτηκα ότι πεθαίνουμε, βλέπαμε τον θάνατο μπροστά μας».

«Υπήρχαν άνθρωποι στις σωσίβιες λέμβους που ούρλιαζαν και έκαναν εμετούς. Υπήρξαν στιγμές πανικού, δεν το εύχομαι σε κανέναν. Υπήρχαν και παιδιά. Έκανε κρύο και οι σωσίβιες βάρκες έπαιρναν νερό γιατί ήταν υπερφορτωμένες», περιγράφει  ένας Ιταλός επιχειρηματίας που βρισκόταν στο πλοίο.

«Ο κυβερνήτης του πλοίου, όταν ξέσπασε η φωτιά, γύριζε στις καμπίνες και συγκέντρωνε τους επιβάτες στο κατάστρωμα» εξήγησε ο Felice Lodovico Simone Cicchetti, ο κυβερνήτης του περιπολικού σκάφους της Guardia di Finanza που επενέβη.

Όπως παραδέχτηκε «Ναι, μετά παράτησε το πλοίο, αλλά η εκκένωση δεν ήταν μια βόλτα στο πάρκο».

Euroferry Olympia
ΤΟ ΠΛΟΙΟ EUROFFERY OLYMPIA ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ (EUROKNISSI)

Τι δήλωσε ο καπετάνιος

«Οι φλόγες εξαπλώθηκαν πολύ γρήγορα, αν περιμέναμε άλλα πέντε λεπτά ακόμη στην περιοχή των σωσίβων λέμβων θα είχαν εισβάλει οι φλόγες», έτσι περιγράφει 42χρονος διοικητής του Euroferry Olympia, Vincenzo Meglio, τις δραματικές στιγμές που έζησε στο πλοίο.

«Με κάλεσε στις 3.01 ο πρώτος αξιωματικός Gaetano Giorgianni. Τον εντυπωσίασε το γεγονός ότι ενεργοποιήθηκαν αρκετοί ανιχνευτές καπνού ταυτόχρονα» εξηγεί και συνεχίζει, «Στις 3.04 ήμουν στη γέφυρα και αμέσως ενεργοποιήσαμε τα χειριστήρια. Οι αναφορές ήταν όλες πολύ ανησυχητικές, η φωτιά είχε ήδη ξεσπάσει και ο καπνός είχε εισβάλει σε πολλά δωμάτια».

Ως πρώτη ενέργεια, ο Meglio ζήτησε βοήθεια από το περιπολικό σκάφος Guardia di Finanza που είχε παρατηρήσει ότι βρίσκονταν στην περιοχή του πορθμείου.

«Τα νέα που ερχόντουσαν από τα κάτω καταστρώματα ήταν όλο και πιο δραματικά. Όταν είδα γλώσσες φωτιάς στην πρύμνη και την πλώρης, ήξερα ότι έπρεπε να φύγουμε». Σε ερώτηση για την λειτουργικότητα του πυροσβεστικού συστήματος του πλοίου, όπως δήλωσε, «Την περασμένη Τετάρτη το πλοίο είχε ελεγχθεί από την ελληνική ναυτική αρχή και διαπιστώθηκε ότι όλα ήταν σε άριστη κατάσταση λειτουργίας».

Από χτες οι πραγματογνώμονες, εν μέσω καταγγελιών, αναζητούν τα ευρήματα που θα εξηγήσουν τους λόγους που η πυρανίχνευση δεν λειτούργησε,αναδεικνύοντας  τους κανόνες που δεν τηρήθηκαν ή πρακτικές ασφαλείας που δεν ακολουθήθηκαν.

Euroferry Olympia1
ΤΟ ΠΛΟΙΟ EUROFFERY OLYMPIA ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ (EUROKNISSI)

Οι ελπίδες για τους 10 αγνοούμενους λιγοστεύουν

Πυροσβέστες και άνδρες της ΕΜΑΚ έχουν επιβιβαστεί στο πλοίο από το μεσημέρι της Κυριακής όπου και εντόπισαν στο γκαράζ 2 του Euroferry Olympia, τον 58χρονο Έλληνα οδηγό φορτηγού Ευάγγελο Μαλεσιάδα, του οποίου η σορός ταυτοποιήθηκε από τους συγγενείς του.

Επίσης από το γήπεδο της Κασσιόπης, ελικόπτερο της πυροσβεστικής παρέλαβε άνδρες της ΕΜΑΚ που θα συνδράμουν στις έρευνες για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων. Ο 21χρονος επιζών, ο οποίος είναι καλά στην υγεία του, έφτασε το απόγευμα της Κυριακής στο λιμάνι της Κέρκυρας επιβεβαιώνοντας ότι είχε ακούσει κάποιες φωνές όσο προσπαθούσε να βρει λίγο νερό για να αντέξει τη δίψα του, στο επί 52 ώρες φλεγόμενο πλοίο.

Χθες το βράδυ σημειώθηκε νέα εστία φωτιάς στον 3ο όροφο του καταστρώματος, η οποία προστέθηκε στις ήδη υπάρχουσες μικροεστίεςΟι πυροσβέστες έχουν χωριστεί σε ομάδες των 10 ατόμων για να επιχειρήσουν μέσα σε πυκνούς καπνούς και φωτιά στα γκαραζ 2 και 3, για να βρουν τους αγνοούμενους.

Euroferry Olympia2
ΤΟ ΠΛΟΙΟ EUROFFERY OLYMPIA ΠΟΥ ΚΑΙΓΕΤΑΙ ΣΤΑ ΑΝΟΙΧΤΑ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ (EUROKNISSI)

Το πλοίο έχει πάρει ελαφρά κλίση

Το οχηματαγωγό χθες ρυμουλκήθηκε σε ασφέστερο σημείο, σε απόσταση 2,5 μιλίων προς τον Αγιο Σπτυρίδωνα, καθώς από τα ρεύματα είχε παρασυρθεί προς τα ανοιχτά και είχε πάρει ελαφρά κλίση.

Μεγάλη προσοχή δόθηκε κατά τη ρυμούλκηση του πλοίου καθώς υπάρχουν τουλάχιστον 800 κυβικά μέτρα καυσίμου στις δεξαμενές «Olympia» και στο πλοίο υπάρχουν 23 τόνοι επικίνδυνων εμπορευμάτων.

Σημειώνεται ότι το έργο διασωστών και πυροσβεστών σήμερα είναι πιο δύσκολο καθώς υπάρχει επιδείνωση των καιρικών συνθηκών στην περιοχή με ενίσχυση των ανέμων.

Διαφήμιση