Αρχική Μεταφορές Επέκταση Αττικής Οδού, μετρό, υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως αλλάζουν την Αθήνα

Επέκταση Αττικής Οδού, μετρό, υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως αλλάζουν την Αθήνα

0
metro

Σύνταξη: ecozen.gr

Για όλα τα μεγάλα έργα που αλλάζουν τις υποδομές και τις μετακινήσεις μας στην Αττική και την υπόλοιπη χώρα, μίλησε ο Γενικός Γραμματέας Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης  σε συνέντευξή του (ρ/σ ΣΚΑΪ).

Μεγάλα έργα

Εν εξελίξει βρίσκονται ήδη ο Ε65, το τραμ και το μετρό προς Πειραιά. Έχουν προγραμματιστεί να ξεκινήσουν τους αμέσως πόμενους μήνες η Πατρών – Πύργου και η Γραμμή 4 του Μετρό της Αθήνας. Θα δημοπρατηθούν ως το τέλος του έτους  η Λεωφόρος Κύμης και άλλα, μεγάλα έργα που ξεμπλόκαραν, όπως ο ΒΟΑΚ και η Υποθαλάσσια Ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος.

Είκοσι ΣΔΙΤ

«Τρέχουμε  τουλάχιστον 20 έργα συμπράξεων δημοσίων και ιδιωτικού τομέα. Ουσιαστικά αλλάζουμε όλη τη φιλοσοφία, το τι λέγεται δημόσιο έργο και πώς ακριβώς γίνονται τα έργα στην Ελλάδα» τόνισε. Έφερε ως παράδειγμα τα έργα ασφαλτόστρωσης και συντήρησης της Νέας Οδού που γίνονται αυτή τη στιγμή. «Ξέρετε, τα επόμενα χρόνια το μεγαλύτερο πρόβλημα θα είναι η συντήρηση», είπε. “Αυτό είναι υποχρέωση του παραχωρησιούχου” συμπλήρωσε.

Η μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα

Ο κ. Καραγιάννης έκανε λόγο για τη μεγαλύτερη υπόγεια αστική σήραγγα, που θα «πέσει» στην Αττική Οδό. Θα αποσυμφορρηθεί ο κόμβος της Μεταμόρφωσης και η έξοδος προς τη Λαμία και τον Πειραιά. «Το έργο της Λεωφόρου Κύμης είναι  3,8 χιλιόμετρα και προϋπολογισμού 370 εκατομμύριων». Το έργο θα προκηρυχθεί μέχρι τέλος του 2021. Εκτιμούμε ότι πάνω από 30.000 οχήματα θα περνούν από αυτόν τον δρόμο. Έχουν προβλεφθεί και “έργα ανάπλασης και πρασίνου περίπου 30 στρεμμάτων, σε συνδυασμό με τα αντιπλημμυρικά έργα».

Επεκτάσεις Αττικής Οδού προς Λαύριο και Ραφήνα

Η Αττική Οδός επεκτείνεται προς τα λιμάνια της Ραφήνας και του Λαυρίου. Με παράλληλες σιδηροδρομικές συνδέσεις και στα δύο λιμάνια. «Ουσιαστικά θα επεκτείνουμε τον προαστιακό της Αττικής, ώστε να αναβαθμίσουμε και τα δύο λιμάνια και του Λαυρίου και της Ραφήνας, να εξυπηρετείται ο κόσμος». Στο λιμάνι της Ραφήνας  η σιδηροδρομική σύνδεση θα είναι υπόγεια. Θα βγαίνουμε ουσιαστικά κοντά στο λιμάνι, όπου θα κάνουμε έναν μικρό σταθμό, για τους χρήστες του λιμανιού. Υπάρχει χάραξη, υπάρχει διαβούλευση με τους δήμους της περιοχής και υπάρχει  η πρόθεση να γίνει» εξήγησε.

Υπογειοποίηση Ηλιουπόλεως για το Ελληνικό

Στην αστική ανάπλαση του Ελληνικού, σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, θα συμβάλει και η υπογειοποίηση της Ηλιουπόλεως μέχρι τη λεωφόρο Βουλιαγμένης. «Το 2022 θα είμαστε έτοιμοι να ανακοινώσουμε τι ακριβώς θα κάνουμε με τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού» ανέφερε

 

ΒΟΑΚ: Έναρξη το 2022

Ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης (ΒΟΑΚ) ξεκινά το 2022. Θα υλοποιηθεί με τρεις διαφορετικούς τρόπους. Το τμήμα Χανιά – Ηράκλειο θα υλοποιηθεί μέσω σύμβασης παραχώρησης και έχει μήκος 150 χλμ.. Ανατολικότερα μετά τη παράκαμψη Ηρακλείου ως τη Νεάπολη με ΣΔΙΤ και μήκος 22,5 χλμ. και ανατολικότερα ως δημόσιο έργο. Τα εργοτάξια θα ξεκινήσουν από το 2022 για το δημόσιο έργο και για τη ΣΔΙΤ. Για την παραχώρηση θα ξεκινήσουν τέλη του 2023, είπε.

Φέτος ο αυτοκινητόδρομος Πάτρα- Πύργος

Ο κ. Καραγιάννης απαντώντας για τον οδικό άξονα Πάτρα – Πύργος είπε ότι βρίσκεται στο τελικό στάδιο. Το φθινόπωρο θα υπάρχει και η τελική έγκριση από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού. «Εκτιμούμε ότι μέχρι τα τέλη του χρόνου θα έχουν στηθεί τα εργοτάξια για να ξεκινήσουμε να δουλεύουμε». Πρόκειται για έργο 74 χλμ. που θα είναι έτοιμο σε τρία χρόνια ως επέκταση της Ολυμπίας Οδού.

Παράκαμψη Χαλκίδας

Σύμφωνα με τον κ. Καραγιάννη, τέλη του 2021 θα είναι έτοιμος ο διαγωνισμός για να γίνει η παράκαμψη Χαλκίδας και Ψαχνών.

Εντός τριετίας ο Ε65

Τα πρώτα 14 χιλιόμετρα μόλις παρεδόθησαν. “Το αμέσως επόμενο διάστημα θα καταφέρουμε να τελειώσουμε και το κομμάτι Λαμία προς Ξυνιάδα. Παράλληλα ξεκινούν εργοτάξια για το Βόρειο τμήμα, μέσα στο καλοκαίρι και εντός μίας 3ετίας θα είναι ολοκληρωμένος όλος ο Ε65» ανέφερε

Μετρό προς Ίλιον

Η επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον σχεδιάζεται για το 2022. Επίσης σχεδιάζεται και η επέκταση του προαστιακού μέχρι τα Μέγαρα, μήκους 36 χιλιομέτρων. Θα λειτουργεί ως προαστιακός.

Ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος

Από τη Λεωφόρο Σχιστού θα δημιουργηθεί νέος δρόμος ως το Πέραμα. Από εκεί θα συνδεθεί με μια υπόγεια σήραγγα 1,5 χιλιομέτρου με το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και από εκεί στη Σαλαμίνα.

 

Διαφήμιση