Αρχική Επιλεγμένα Το τρίπτυχο για λιγότερο άγχος και συγκρούσεις στο χώρο εργασίας

Το τρίπτυχο για λιγότερο άγχος και συγκρούσεις στο χώρο εργασίας

0
χώρος εργασίας
Διαφήμιση

Πολλές φορές στον χώρο εργασίας δημιουργούνται συγκρούσεις και αρνητικά συναισθήματα. Καταστάσεις που κανένας εργαζόμενος δεν θέλει να βιώνει μιας και ο χώρος εργασίας είναι ένα σημαντικό κομμάτι της ζωής των ανθρώπων. Ωστόσο, αν θέλετε λιγότερες συγκρούσεις και έναν πιο ευχάριστο, παραγωγικό χώρο εργασίας, θα πρέπει να καταλάβετε τον δικό σας ρόλο σε αυτό και τι μπορείτε να κάνετε για να σπάσετε έναν φαύλο κύκλο που ξεκινά με απογοήτευση και άγχος και έτσι να βάλετε ένα τέλος στις δυσχερείς καταστάσεις. 

Πώς οδηγούμαστε στο άγχος και τις συγκρούσεις

Πολύ συχνά δεν είμαστε ευχαριστημένοι ή νιώθουμε έντονη απογοήτευση με την εργασία μας, ωθώντας τον εαυτό μας σε έναν φαύλο κύκλο, αρνητικών συναισθημάτων, που σαν αποτέλεσμα έχουν την αύξηση τους άγχους.

Τα τοξικά συναισθήματα είναι αγχωτικά και η χρόνια απογοήτευση μεταμορφώνεται συχνά σε φόβο και θυμό, που τροφοδοτούν τις συγκρούσεις.

Πιο αναλυτικά:

Οι συνεχείς προκλήσεις δημιουργούν απογοήτευση

Μια υγιής δόση απογοήτευσης μπορεί να είναι καλή, οδηγώντας σε αποφασιστικότητα και δημιουργικότητα. Ωστόσο, Δυστυχώς, πολλές φορές οδηγούμαστε σε μία χρόνια απογοήτευση που όχι μόνο δεν είναι παραγωγή, αλλά μας κάνει να αισθανόμαστε ότι για όλα ευθύνεται το εργασιακό περιβάλλον, χωρίς να κάνουμε πρώτα και μια εσωτερική ενδοσκόπηση.

Τα τοξικά συναισθήματα είναι αγχωτικά

Η χρόνια απογοήτευση μεταμορφώνεται συχνά σε φόβο και θυμό, συναισθήματα πολύ καταστροφικά, τα οποία όμως χρησιμεύουν ως σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης ότι κινδυνεύουμε.

Όταν χτυπά ο συναγερμός, το σώμα μας μπαίνει σε υψηλή προειδοποίηση, η αδρεναλίνη και οι ορμόνες περνούν μέσα από τις φλέβες μας, οι μύες σφίγγονται έτσι ώστε να μπορούμε να κινούμαστε γρήγορα, ο ιδρώτας των χεριών, η αναπνοή και οι καρδιακοί ρυθμοί επιταχύνονται.

Όλα αυτά θα ήταν καλά μόνο αν συνέβαιναν σπάνια και μας έσωζαν από τον πραγματικό κίνδυνο. Δυστυχώς όμως, η απογοήτευση, ο φόβος  και ακόμη και η οργή είναι γνωστοί σύντροφοι στην εργασία. Πολλοί από εμάς είμαστε υπεραισθητοποιημένοι συνεχώς, με αποτέλεσμα να είμαστε δυσαρεστημένοι στη δουλειά και οι εγκέφαλοί μας να μην λειτουργούν σωστά.

Το άγχος τροφοδοτεί τη σύγκρουση

Το άγχος τροφοδοτεί τη σύγκρουση και η σύγκρουση δημιουργεί θυμό, δυσαρέσκεια και δυστυχία.

Πολλές φορές το άγχος και η πίεση μπορεί να είναι παραγωγικά, αλλά όταν είμαστε υπό την επήρεια χρόνιου άγχους τότε η ικανότητά μας να επεξεργαζόμαστε και να χρησιμοποιούμε πληροφορίες διακυβεύεται, όπως και η κρίση μας.

Έχουμε μεγαλύτερη δυσκολία στο να είμαστε ευέλικτοι ή ανοιχτοί σε νέες ιδέες, αντιδρούμε υπερβολικά και όλα και όλοι αρχίζουν να μοιάζουν με απειλή. Σε αυτήν την κατάσταση, είναι πιο πιθανό να προκαλέσουμε προβλήματα παρά να τα λύσουμε.

Λύνοντας το πρόβλημα

Για να λύσουμε το πρόβλημα του φαύλου κύκλου, που οδηγεί σε άγχος και συγκρούσεις στον εργασιακό χώρο, υπάρχουν 3 βήματα που αν ακολουθήσουμε, μπορούν να είναι πολύ βοηθητικά.

Βήμα 1: Ανάπτυξη αυτογνωσίας

Για να διακοπεί ο φαύλος κύκλος απογοήτευσης-άγχους-συγκρούσεων, το πρώτο βήμα είναι η αναγνώριση του γεγονότος που προκαλεί άγχος, αναστάτωση και φόβο.

Αυτό μπορεί να ακούγεται εύκολο, αλλά συνήθως δικαιολογίες, όπως η έλλειψη χρόνου, δεν επιτρέπουν τον εντοπισμό της πηγής του προβλήματος.

Έχει πολύ μεγάλη σημασία να εντοπιστούν οι καταστάσεις και οι άνθρωποι που προκαλούν τα αρνητικά συναισθήματα. Όσο περισσότερα γνωρίζει κάνει τόσο πιο εύκολο είναι να ελέγξει τα συναισθήματά του.

Βήμα 2: Συναισθηματικός αυτοέλεγχος

Μετά τον εντοπισμό των καταστάσεων που οδηγούν σε αρνητικά συναισθήματα το επόμενο και πολύ χρήσιμο βήμα, είναι η ικανότητα συναισθηματικής νοημοσύνης, ο συναισθηματικός αυτοέλεγχος. Αυτό δίνει τη δυνατότητα ελέγχου και διοχέτευσης των συναισθήματά. Είναι η ικανότητα διαχείρισης των αρνητικών συναισθημάτων για να σταματήσουν τα αισθήματα άγχους και η αίσθηση απειλής.

Βήμα 3: Φίλοι από τον χώρο εργασίας

Για να ελαχιστοποιηθεί το άγχος και οι συγκρούσεις στον χώρο εργασίας, πρέπει να αντικατασταθεί το «Εγώ, εγώ, το δικό μου» με το «Εμείς, εμείς, το δικό μας».

Πρέπει να σταματήσει η σκέψη του τι μπορεί να πάρει ο ένας από τον άλλο και να αρχίσει η σκέψη για το τι μπορεί να δώσει ο ένας στον άλλον.

Αυτή η αλλαγή θα είχε ως αποτέλεσμα μικρότερο άγχος και λιγότερα αρνητικά συναισθήματα, ενώ θα οδηγούσε και σε πιο φιλικές σχέσεις μεταξύ των συναδέλφων, κάτι που οι περισσότεροι άνθρωποι χρειάζονται και θέλουν στη δουλειά.

Πηγή: hbr-org.cdn.ampproject.org

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here