Αρχική Επιλεγμένα Οι πράσινες πρωτοβουλίες της ΕΕ και οι εσωτερικές τους αντιφάσεις

Οι πράσινες πρωτοβουλίες της ΕΕ και οι εσωτερικές τους αντιφάσεις

0
Πλαστικά μιας χρήσης
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Το κορυφαίο όχημα της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την κλιματική πολιτική, η Πράσινη Συμφωνία, έκανε ένα ακόμη σημαντικό βήμα προς τα εμπρός τον Δεκέμβριο.

Με έναν νέο δεσμευτικό στόχο για μείωση κατά 55% των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου έως το 2030.

Ωστόσο, λίγο περισσότερο από ένα χρόνο μετά την πρώτη συμφωνία, η Πράσινη Συμφωνία κατηγορείται ήδη ότι δεν εξασφάλισε ότι κανένας δεν «μένει πίσω».

Ταυτόχρονα, η συζήτηση για βασικούς πυλώνες των περιβαλλοντικών προσπαθειών της ΕΕ συνεχίζει να διεξάγεται εντός των ευρωπαϊκών θεσμικών οργάνων. Mε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο να συνεχίζει να αναπτύσσει την απάντηση του στο Σχέδιο Δράσης για την Κυκλική Οικονομία της Επιτροπής. Και περιβαλλοντικές ομάδες να πιέζουν για όλο και πιο αυστηρούς κανόνες.

Η προσπάθεια της Ευρώπης για ουδετερότητα και βιωσιμότητα του άνθρακα θα αφήσει αναπόφευκτα τουλάχιστον μερικές επιχειρήσεις εκτός. Ο κατάλογος των βιομηχανιών που επηρεάζονται επί του παρόντος από τις περιβαλλοντικές πρωτοβουλίες της ΕΕ περιλαμβάνει εκείνους με βιώσιμα συμφέροντα.

Παράλληλα με τους νέους και πιο φιλόδοξους στόχους της, θα είναι σε θέση η Επιτροπή να διασφαλίσει ότι θα κατανείμει δίκαια την οικονομική υποστήριξη και την τεχνική βοήθεια που προσφέρει σε αυτούς που επηρεάζονται περισσότερο από τις κινήσεις της προς μια πράσινη ΕΕ;

ηλεκτρικά αυτοκίνητα

Επαναφόρτιση στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας

Η βιώσιμη κινητικότητα είναι ένας τομέας που υπογραμμίζεται για επενδύσεις από την ΕΚ. Ειδικά επειδή η βιομηχανία μεταφορών θα πρέπει να μειώσει τις εκπομπές κατά 90% για να επιτύχει τους στόχους της Πράσινης Συμφωνίας.

Η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων (EV) του μπλοκ αναπτύσσεται ραγδαία, με 500.000 οχήματα να πωλούνται το 2020.

Τον Νοέμβριο, αυτά τα οχήματα αντιπροσώπευαν πλήρως το 80% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων στη Νορβηγία.

Στη Γερμανία, η αρχή μεταφοράς μηχανοκίνητων οχημάτων Kraftfahrt-Bundesamt (KBA) διαπίστωσε ότι οι ετήσιες πωλήσεις EV πέρυσι αυξήθηκαν τρίτες φορές.

Ενώ η βιομηχανία EV σημείωσε αύξηση 110%, η διάθεση των σταθμών ηλεκτρικής φόρτισης καθυστερεί με μόλις 58% αύξηση.

Ακόμη χειρότερα, βιώσιμοι ανεξάρτητοι σταθμοί ηλεκτρικής φόρτισης, οι οποίοι τροφοδοτούν αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ηλιακή ενέργεια και αιολική ενέργεια, ευθυγραμμίζονται υπέρ των σταθμών EV που προσφέρονται από εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου κατά μήκος ευρωπαϊκών αυτοκινητοδρόμων.

Το Βερολίνο έχει διαθέσει 2,8 δισεκατομμύρια δολάρια για την υποδομή φόρτισης και θα υποχρεώσει όλους τους σταθμούς καυσίμων να διαθέτουν σημείο φόρτισης EV.

Άνισο πεδίο ανταγωνισμού

Όμως ανεξάρτητες εταιρείες όπως η Ionity και η Fastned υποφέρουν από αθέμιτα συστήματα που ευνοούν τις «συσσωρευμένες» προσφορές. Έτσι ώστε κάθε υποψήφιος να προτείνει αντλίες πετρελαίου και φυσικού αερίου καθώς και εγκαταστάσεις εξυπηρέτησης.

Στα νέα χαρτοφυλάκια ενέργειας, οι νεότεροι και πιο βιώσιμοι Ευρωπαίοι συμμετέχοντες δεν μπορούν να ανταγωνιστούν δίκαια.

Αυτό το άνισο πεδίο ανταγωνισμού βλάπτει τους μικρότερους, οικολογικά καινοτόμους Ευρωπαίους παίκτες.

Και απομένει να δούμε αν η οδηγία για την Εναλλακτική Καύσιμα Εναλλακτικών Καυσίμων της ΕΕ, η οποία θα εκδοθεί αργότερα φέτος, θα την αντιμετωπίσει αποτελεσματικά.

τρόφιμα συσκευασίες

Ο αγώνας για τη συσκευασία τροφίμων και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις συνεχίζονται

Οι πολιτικές αειφορίας που επιλέγονται επηρεάζουν επίσης μία από τις μεγαλύτερες βιομηχανίες παραγωγής στο μπλοκ.

Την βιομηχανία τροφίμων και ποτών, η οποία απασχολεί 4,82 εκατομμύρια άτομα. Και δημιουργεί κύκλο εργασιών 1,2 τρισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως.

Με τα εστιατόρια κλειστά, η βιομηχανία τροφίμων έχει σημειώσει τεράστια επιτυχία κατά τη διάρκεια της πανδημίας.
Οι υπηρεσίες παράδοσης αποδείχτηκαν σωτηρία για τα εστιατόρια που αγωνίζονται να ανταποκριθούν στα κέρδη.

Η μικρή αυτή ασημένια επένδυση επιχειρηματιών του κλάδου, “τινάζεται στον αέρα.” Το τρέχον σχέδιο κατευθυντήριων γραμμών της Οδηγίας για την Πλαστική Ενιαία Χρήση (SUPD) της ΕΕ, ένα σημαντικό στοιχείο του Σχεδίου Δράσης για την Κυκλική Οικονομία, βρίσκεται στη διαδικασία οριστικοποίησης από τα κράτη μέλη καθώς και από την επιτροπή περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου (ENVI).

Όπως ισχύουν σήμερα, οι κατευθυντήριες γραμμές τοποθετούν προϊόντα με βάση ίνες με μόνωση από πολυμερές (όπως χάρτινα κύπελλα και δοχεία) στη μαύρη λίστα τους.

Δηλώνοντας ότι “πλαστικά προϊόντα μίας χρήσης εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του. Όπως επίσης εάν κατασκευάζονται εν μέρει από πλαστικό. Ανεξάρτητα από την ποσότητα του πλαστικού που περιέχεται”.

Ο ριζικά ευρεία ορισμός του “πλαστικού” περιλαμβάνει πολλά μη πλαστικά προϊόντα με μια μικρή ποσότητα πλαστικής επένδυσης.

Παραβλέπει επίσης τα πλεονεκτήματα που μπορούν να φέρουν στο τραπέζι χαρτικά μιας χρήσης, όπως ποτήρια και μαχαιροπήρουνα.

Μια πρόσφατα δημοσιευμένη αξιολόγηση κύκλου ζωής (ΑΚΖ) συσκευασίας μίας χρήσης που ανατέθηκε από την European Alliance Packaging Alliance (EPPA) ποσοτικοποιεί την απόκλιση μεταξύ της προσέγγισης της Επιτροπής και του συγκεκριμένου αντίκτυπου της συσκευασίας χαρτιού τροφίμων και ποτών μίας χρήσης που χρησιμοποιείται σε ευρωπαϊκά εστιατόρια.

Δείχνοντας σαφώς πώς το χαρτί μπορεί να είναι καλύτερο για το περιβάλλον από τα επαναχρησιμοποιήσιμα επιτραπέζια σκεύη.

επαναχρησιμοποιήσιμα πλαστικά

Η κατανάλωση ενέργειας στη χρήση επαναχρησιμοποιήσιμων πλαστικών

Η αξιολόγηση από την Ramboll, καταδεικνύει ότι η κατανάλωση ενέργειας στη φάση χρήσης επαναχρησιμοποιήσιμων πλαστικών και παραδοσιακών επιτραπέζιων σκευών (κατά το πλύσιμο και το στέγνωμα) στην πραγματικότητα αντισταθμίζει τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις ενός χαρτιού μιας χρήσης εναλλακτικές λύσεις.

Ως εκ τούτου, η υπηρεσία τροφίμων που βασίζεται σε επαναχρησιμοποιήσιμα προϊόντα βρέθηκε να χρησιμοποιεί 267% περισσότερο γλυκό νερό και 238% περισσότερους πόρους ορυκτών καυσίμων σε σύγκριση με τα χαρτικά μιας χρήσης.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα 177% υψηλότερο αποτύπωμα άνθρακα συνολικά. Ανεξάρτητα από το υλικό της επαναχρησιμοποιήσιμης συσκευασίας και τις επιλογές πλύσης εντός ή εκτός καταστημάτων που εξετάστηκαν.

Μόλυνση, εργοστάσια, φουγάρα

Η Γερμανία εξακολουθεί να συνδέεται με τα ορυκτά καύσιμα

Τα ευρήματα αυτά δείχνουν πώς, στην επιδίωξη της καταπολέμησης της πλαστικής ρύπανσης, το SUPD απλώς απειλεί να απαγορεύσει ή να περιορίσει τη χρήση πολλών προϊόντων με βάση το χαρτί συνολικά. Υπονομεύοντας τους δικούς του στόχους της αειφορίας και της ανακυκλωσιμότητας.

Τα αποτελέσματα της Ramboll σχετικά με την αυξημένη χρήση ορυκτών καυσίμων, επισημαίνουν ένα ευρύτερο ζήτημα που υπονομεύει τις περιβαλλοντικές πολιτικές σε ολόκληρη την ΕΕ.

Για παράδειγμα τη Γερμανία, που δεσμεύτηκε να μειώσει τον άνθρακα έως το 2038. Το Βερολίνο διαλύει τους πυρηνικούς σταθμούς γρήγορα παράλληλα.

Δέκα χρόνια σε αυτήν την πολιτική, η ισχύς που έλαβε η Γερμανία από την πυρηνική ενέργεια αντικαταστάθηκε παραδόξως κυρίως από τον άνθρακα. Ακόμη και όταν το Εθνικό Γραφείο Οικονομικής Έρευνας εκτιμά ότι η Γερμανία επιβαρύνεται με κόστος σχεδόν 10 δισεκατομμυρίων ευρώ κάθε χρόνο από τη πυρηνική φάση της.

Οι εταιρείες αιολικής και ηλιακής ενέργειας απογοητεύτηκαν περαιτέρω μετά τη μεταρρύθμιση του νόμου για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας της Γερμανίας στις αρχές Δεκεμβρίου. Που έκοψε τη βιομηχανία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας από τις επιδοτήσεις μετά από μόλις 20 χρόνια.

ηλιακή ενέργεια

Τι πρέπει να κάνει η ΕΕ

Η νομοθεσία της ΕΕ για το κλίμα θα μπορούσε να εμποδίσει παρόμοιες ενέργειες. Με τον καθορισμό μεμονωμένων προθεσμιών για τη σταδιακή κατάργηση των ορυκτών καυσίμων. Την απαγόρευση των επιδοτήσεων στα ορυκτά καύσιμα. Καθώς και τη χρηματοδοτική στήριξη στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Οι συνολικοί πράσινοι στόχοι της ΕΕ είναι ζωτικής σημασίας. Και οι ενδιαφερόμενοι από όλες τις πλευρές πιστεύουν ότι οι σημαντικές πολιτικές, πρέπει να επανεξεταστούν.

Η Greenpeace υποστηρίζει για παράδειγμα εδώ και καιρό πως “οι πολιτικές της Επιτροπής πρέπει να καθοδηγούνται από μια πραγματική αλλαγή παραδείγματος σε αυτά τα συστήματα”.

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here