Αρχική COVID-19 Α. Λινού: Δύο με τρεις μέρες περιθώριο – Μονόδρομος το καθολικό lockdown

Α. Λινού: Δύο με τρεις μέρες περιθώριο – Μονόδρομος το καθολικό lockdown

0
ΑΘΗΝΑ ΛΙΝΟΥ ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ INTIME NEWS
ΑΘΗΝΑ ΛΙΝΟΥ /ΜΠΑΜΠΟΥΚΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ INTIME NEWS
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Δύο – τρεις μέρες περιθώριο δίνει η καθηγήτρια Επιδημιολογίας της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών Αθηνά Λινού, για να τηρηθούν σωστά τα μέτρα και να εντατικοποιηθούν οι έλεγχοι και τα τεστ κορονοϊού, προκειμένου να “γλυτώσουμε” το καθολικό lockdown, το οποίο εκτιμά ότι θα καταστεί μονόδρομος. Ωστόσο, δεδομένων και των δηλώσεων του Υπουργού Υγείας, Β. Κικίλια, νωρίτερα την Τρίτη, αλλά και της έκτακτης σύσκεψης στο Μαξίμου, ενδέχεται η ανακοίνωσή του, να είναι πλέον θέμα ωρών.

ΣΥΣΚΕΨΗ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)
ΣΥΣΚΕΨΗ ΥΠΟ ΤΟΝ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΚΥΡ. ΜΗΤΣΟΤΑΚΗ ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΑΞΙΟΛΟΓΗΘΕΙ Η ΕΠΙΔΗΜΙΟΛΟΓΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ (EUROKINISSI/ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΥ/ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΠΑΠΑΜΗΤΣΟΣ)

“Εάν δεν εφαρμοστούν επιπλέον μέτρα, κεντρικά, με την έννοια να γίνουν σε όλες τις ευαίσθητες ομάδες και τους εργαζόμενους -περιλαμβανομένων όλων των εκπαιδευτικών- συστηματικά τεστ, και αν δεν μεγιστοποιηθεί η εξ αποστάσεως εργασία, και δεν λυθεί το θέμα του συνωστισμού στα μέσα μαζικής μεταφοράς, τότε θα γίνει μονόδρομος το καθολικό lockdown. Αλλά πρέπει να προηγηθούν αυτά μήπως και το αποφύγουμε” δήλωσε συγκεκριμένα η καθηγήτρια στο CNN Greece και υπό το πρίσμα της αύξησης των κρουσμάτων και της πίεσης που δέχεται το σύστημα Υγείας.

Η καθηγήτρια επίσης προτείνει πέρα από την τήρηση των μέτρων και την τεράστια αύξηση των τεστ ιδιαίτερα σε εκπαιδευτικούς και εν γένει εργαζόμενους που έρχονται σε επαφή με κόσμο, γενίκευση της εξ αποστάσεως εργασίας κυρίως στο Δημόσιο και τους ΟΤΑ και ευαισθητοποίηση σε ομάδες κοινωνικο-οικονομικά υψηλού κινδύνου, όπως είναι οι Ρομά, οι πρόσφυγες, οι κρατούμενοι και οι άστεγοι.

Παράλληλα, η ίδια δήλωσε και σχετικά με το αν προλαβαίνουμε, ότι “το πόσο γρήγορα μπορούν να γίνουν εξαρτάται από την Πολιτεία -αν η Πολιτεία αποφασίσει ότι θέλει να επενδύσει σε αυτά και το κάνει μέσα σε δύο ή τρεις ημέρες, τότε προλαβαίνουμε”

Ενώ, τόνισε ότι “Αν δεν μπορεί η Πολιτεία για οποιονδήποτε λόγο να κάνει εύκολη την τήρηση των μέτρων και να πολλαπλασιάσει και συστηματικοποιήσει τα τεστ, τότε πρέπει να πάμε στο lockdown, αυτή είναι η μόνη εναλλακτική λύση”.

Τι πρέπει να γίνει με τα σχολεία

Σχετικά με τηλειτουργία των σχολείων, η κ. Λινού υπογραμμίζει στο CNN Greece ότι δεν πρέπει να κλείσουν, αλλά να διασφαλιστεί η ασφαλής λειτουργία τους με εβδομαδιαία τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς -να γίνονται, δηλαδή, κάθε Σαββατοκύριακο τεστ ώστε να αποκλείεται η μετάδοση από τους εκπαιδευτικούς προς τα παιδιά, και να μπορέσει παράλληλα το υπουργείο Παιδείας να προσλάβει εκτάκτως επιπλέον εκπαιδευτικούς για για να μοιράσει τα σχολικά τμήματα πρωί-απόγευμα.

“Δε θα τα βγάλουμε πέρα στις ΜΕΘ”

Η Α. Λινού τόνισε παράλληλα ότι καθώς οι μεταλλάξεις είναι πιο μεταδοτικές, θα αυξηθούν τα κρούσματα αν δε τηρήσουμε τα μέτρα και εάν όμως γεμίσουν οι ΜΕΘ, δε θα μπορέσουμε να τα βγάλουμε πέρα.

“Το γεγονός αυτό σημαίνει ότι είναι πολύ περισσότερα τα κρούσματα. Επομένως, είτε κάνουμε lockdown, είτε δεν κάνουμε, τα επιπλέον μέτρα που προτείνω είναι εντελώς απαραίτητα γιατί διαφορετικά και μετά το lockdown θα έχουμε κρίση” επισήμανε.

Δεν υπάρχει ένδειξη ότι οι μεταλλάξεις είναι πιο θανατηφόρες

Ως προς το εάν πέραν της μεγαλύτερης μεταδοτικότητας, οι μεταλλάξεις του κορωνοϊού είναι και πιο θανατηφόρες, η κ. Λινού επισημαίνει ότι δεν υπάρχει σχετική ένδειξη αυτή τη στιγμή περί υψηλότερης θνητότητας. Για τη μετάλλαξη της Νοτίου Αφρικής υπήρχαν κάποιες ενδείξεις ότι προσβάλει άτομα νεότερης ηλικίας, συμπλήρωσε. “Είναι λογικό να επικρατήσουν αυτές οι μεταλλάξεις, θα υπάρχουν και άλλες όσο διαδίδεται ο ιός παντού”.

Ενώ, το περιθώριο για οποιαδήποτε δράση ανάσχεσης με λήψη αυστηρότερων μέτρων τόνισε ότι είναι δύο με τρεις ημέρες.

Οι τελευταίες εξελίξεις:

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here