Αρχική Προτάσεις Έρευνα καταδικάζει εκ νέου τα τηγανητά τρόφιμα – Τι προκαλούν

Έρευνα καταδικάζει εκ νέου τα τηγανητά τρόφιμα – Τι προκαλούν

0
Τηγανητές πατάτες
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Προς απογοήτευση αυτών που λατρεύουν τα τηγανητά, νέα έρευνα επιβεβαιώνει πως η τακτική τους απόλαυση και σε μεγάλες ποσότητες δημιουργεί σοβαρά προβλήματα στην υγεία, αυξάνοντας τον κίνδυνο της καρδιοπάθειας και του εγκεφαλικού επεισοδίου.

Ερευνητές ανέλυσαν στοιχεία από 17 έρευνες, όπου συμμετείχαν περισσότεροι από 562.445 άτομα, εκ των οποίων οι 36.727 είχαν παρουσιάσει σημαντικά καρδιαγγειακά προβλήματα, όπως καρδιακή προσβολή ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Παράλληλα, εξέτασαν στοιχεία από 6 μελέτες με 754.873 συμμετέχοντες και 85.906 θανάτους, οι οποίες διενεργήθηκαν σε μία περίοδο 9,5 ετών, προκειμένου να αξιολογήσουν την πιθανή σχέση μεταξύ τηγανητών και θανάτων.

Απόλαυση που επιβαρύνει την υγεία

Τα ευρήματα της μελέτης έδειξαν ότι η αυξημένη κατανάλωση τηγανητών είναι καταστροφική για την υγεία. Σε σύγκριση με εκείνους που έτρωγαν τη μικρότερη ποσότητα τηγανισμένης τροφής την εβδομάδα, εκείνοι που έτρωγαν περισσότερο είχαν 28% μεγαλύτερο κίνδυνο σοβαρών καρδιαγγειακών επεισοδίων, 22% υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και 37% υψηλότερο κίνδυνο για συγκοπή.

Ο κίνδυνος αυξάνει με κάθε επιπλέον μερίδα 114 γρ. την εβδομάδα.

Τηγανητό κοτόπουλο

Τα τηγανητά ενισχύουν την πρόσληψη ενέργειας λόγω του περιεχομένου τους σε λιπαρά και δημιουργούν βλαβερά τρανς λιπαρά οξέα από υδρογονωμένα φυτικά έλαια, που συχνά χρησιμοποιούνται για τη μαγειρική τους. 

Το τηγάνισμα επίσης, ενισχύει την παραγωγή χημικών υποπροϊόντων που εμπλέκονται στη φλεγμονώδη απόκριση του οργανισμού, ενώ τροφές όπως τηγανητό κοτόπουλο και πατάτες, συνήθως έχουν πολύ αλάτι και συχνά συνοδεύονται από σακχαρούχο ροφήματα, που ως γνωστό πρόκειται για συνδυασμό που προκαλεί παχυσαρκία

Μπορεί η μεσογειακή δίαιτα να προστατεύσει την Υγεία;

Ελληνική σαλάταΣήμερα, υπάρχουν ολοένα και περισσότερα επιστημονικά δεδομένα σχετικά με την προστατευτική δράση που έχει μια δίαιτα πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά και η οποία περιλαμβάνει ψάρια, καρύδια και γαλακτοκομικά χαμηλά σε λιπαρά, στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων και καρκίνου.

Η παραδοσιακή μεσογειακή δίαιτα, της οποίας η κύρια πηγή διαιτητικών λιπών είναι το ελαιόλαδο, συμπεριλαμβάνει όλα τα παραπάνω διαιτητικά χαρακτηριστικά. 

Πώς όμως δρα η μεσογειακή δίαιτα;

Η μεσογειακή δίαιτα είναι χαμηλή σε κορεσμένα λιπαρά οξέα (ζωικό λίπος), υψηλή σε μονοακόρεστα, κυρίως λόγω της υψηλής κατανάλωσης ελαιόλαδου, υψηλή σε σύνθετους υδατάνθρακες από όσπρια και  υψηλή σε φυτικές ίνες κυρίως από λαχανικά και φρούτα. Η υψηλή επίσης περιεκτικότητα λαχανικών, φρέσκων φρούτων, δημητριακών και ελαιολάδου, εξασφαλίζει υψηλή πρόσληψη από β-καροτένιο, βιταμίνη C και Ε, πολυφαινόλες και διάφορα μέταλλα. 

Αυτά τα σημαντικά στοιχεία θεωρούνται ότι ευθύνονται για την ευεργετική δράση της δίαιτας αυτής στην υγεία και ειδικά στα καρδιαγγειακά νοσήματα, μέσω βελτίωσης του λιπιδαιμικού προφίλ (ειδικά την LDL χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια), της μείωση του κινδύνου από θρομβώσεις, της βελτίωση της βελτίωσης της λειτουργίας των αγγείων, της καλύτερης ρύθμισης του σακχάρου και της πρόληψης εμφάνισης καρδιακών αρρυθμιών. 

Με πληροφορίες από consumer.healthday ,hcs

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here