Αρχική Μεταφορές Ανοδική τάση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

Ανοδική τάση στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης

0
λεωφορεία/Θεσσαλονίκη
Διαφήμιση

Εντυπωσιακή είναι η αύξηση των συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης παρά τις δυσκολίες που αντιμετώπισε την περσινή χρονιά το συγκοινωνιακό δίκτυο της συμπρωτεύουσας, όπως η μείωση επιβατών και συνεπώς εσόδων καθώς και η πανδημία του κορονοϊού.

Συγκεκριμένα, μετά τα σοβαρά προβλήματα και τις ελλείψεις που εμφάνισε τα τελευταία 4 χρόνια ο κεντρικός πάροχος (ΟΑΣΘ), το παραχθέν έργο αστικής συγκοινωνίας στη Θεσσαλονίκη παρέμεινε σταθερό κατά τα έτη 2019 και 2020.

Χαρακτηριστικά:

  • Χάρις τις έγκαιρες προβλέψεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τη δυνατότητα μίσθωσης οχημάτων από τον ΟΑΣΘ ήδη κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 90 από αυτά, με στόχο την αύξησε σε 170 – 180
  • Χάρις τη σύμπραξη του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ) με τα ΚΤΕΛ μέσω σύμβασης, κυκλοφορούν σταθερά περίπου 130 – 135 οχήματα ΚΤΕΛ κάθε μέρα, με θετικότατη ανταπόκριση
  • Χάρις τη δωρεά 50 οχημάτων από τον Δήμο Θεσσαλονίκης, κυκλοφορούν περίπου 15 ως τώρα

Τα οχημτοχιλιόμετρα που διανύθηκαν στη Θεσσαλονίκη το 2019-2020

Έτσι, το 2019 εκτιμήθηκε ότι διανύθηκαν περίπου 27.800.000 οχηματοχιλιόμετρα στην Περιφερειακή Ενότητα Θεσσαλονίκης, ενώ και το 2020 διανύθηκαν πάνω από 27.700.000 οχηματοχιλιόμετρα, αριθμός που θα ήταν αρκετά μεγαλύτερος εάν δεν υπήρχε περιορισμός μετακινήσεων και, εξαιτίας αυτού, αναστολή εκτέλεσης τμήματος των προγραμματισμένων δρομολογίων των παρόχων.

Μείωση 62,5% στις επικυρώσεις εισιτήριων

Ωστόσο, σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Οργανισμού Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης, το 2020 οι επικυρώσεις των εισιτηρίων μειώθηκαν σε σχέση με το 2019, σε ποσοστό 62,5%! Συγκεκριμένα, το 2019 επικυρώθηκαν 22.352.022 εισιτήρια, ενώ το 2020 ο αριθμός των εισιτηρίων που επικυρώθηκαν έπεσε στα μόλις 8.374.402.

Μείωση «οικονομικών επιβατών» του ΟΑΣΘ

Εξίσου δραματική είναι και η μείωση των λεγόμενων «οικονομικών επιβατών» του ΟΑΣΘ, δηλαδή αυτών που χρησιμοποιούν τα επικυρωτικά, εκδοτικά, αλλά και τις κάρτες απεριορίστων διαδρομών. Ενώ το 2019 οι οικονομικοί επιβάτες ήταν 102.612.781, το 2020 ο αριθμός τους «έπεσε» σε 39.633.997 εκτιμηθέντες, 61,4% σε ποσοστό.

Ο Μάρτιος του 2019 με 9,9 εκατ. επιβάτες

Ενδεικτικά, όσον αφορά την επιβατική κίνηση, ο καλύτερος μήνας του 2019 ήταν ο Μάρτιος, με περίπου 9,9 εκατομμύρια επιβάτες, ενώ για το 2020 ήταν ο Ιανουάριος με 6,3 εκατομμύρια επιβάτες. Αναμενόμενα βέβαια, ο Απρίλιος, ο Νοέμβριος και ο Δεκέμβριος του 2020, με τα lockdown, ήταν «καταστροφικοί», με αριθμό επιβατών τους μήνες αυτούς κοντά στους 1.256.000 για τον Απρίλιο, 1.980.000 για τον Νοέμβριο και κάτω από 1 εκατομμύριο τον τελευταίο μήνα του 2020.

Επισημαίνεται και η πολυετής αδυναμία ελέγχου κομίστρου και εισιτηριοδιαφυγής, που κυμαίνεται σε υψηλότατα ποσοστά. Τα έσοδα του παρόχου από 27,5 εκατομμύρια ευρώ το 2019, έπεσαν στα μόλις 11,5 εκατομμύρια ευρώ το 2020.

Ο ΟΑΣΘ αποφασισμένος να συμβάλλει σε μέτρα προς όφελος του επιβάτη

Το 2020 αποτέλεσε σε διεθνή κλίμακα ένα καταστροφικό έτος για την αστική συγκοινωνία από πλευράς εσόδων και επιβατικής κίνησης. Η κατάσταση είναι αναστρέψιμη, πλην όμως, θα απαιτηθεί σημαντικό βάθος χρόνου.

Το δύσκολο μέρος που αφορά την Πολιτεία, τις αρχές μεταφορών και τους παρόχους είναι να επανακτηθεί, με μέτρα προς όφελος του επιβάτη, η σχέση εμπιστοσύνης στις δημόσιες συγκοινωνίες.

Πρέπει να δοθεί έμφαση σε σχέδια βιώσιμης κινητικότητας, αύξησης της παροχής ποιοτικού έργου, αγοράς νέων οχημάτων, βελτίωσης της εικόνας της πόλης και του εξοπλισμού της και αποφυγής χρήσης μηχανοκίνητων μέσων που το περιβαλλοντικό τους αποτύπωμα είναι επιβλαβές. Στους τομείς αυτούς ο ΟΣΕΘ είναι αποφασισμένος να συμβάλλει δημιουργικά και αποτελεσματικά.

Διαβάστε σχετικά:

Διαφήμιση