Αρχική Επιλεγμένα Κ. Καραμανλής: Το 2021 θα είναι η χρονιά μεγάλων έργων

Κ. Καραμανλής: Το 2021 θα είναι η χρονιά μεγάλων έργων

Τι είπε για τα ΜΜΜ, τον εμβολιασμό και το ελληνοτουρκικό
0
(EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
ΚΩΣΤΑΣ ΚΑΡΑΜΑΝΛΗΣ (EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ)
Διαφήμιση

Σύνταξη: ecozen.gr

Ολοένα αυξανόμενος παρουσιάζεται ο στόλος λεωφορείων και ο αριθμός δρομολογίων που εξυπηρετούν την Αθήνα με την αύξηση στην πρωτεύουσα να φτάνει το 50% σε σχέση με το 2019, και στη Θεσσαλονίκη κατά 55%. Ενώ, προβλέπεται ακόμα μεγαλύτερη αύξηση δρομολογίων με την εκμίσθωση λεωφορείων των ΚΤΕΛ, αλλά και φωτεινότερο μέλλον για το περιβάλλον, με πλάνα για χρήση ηλεκτρικών λεωφορείων.

Για τα παραπάνω, αλλά και για τη γενικότερη ενίσχυση των ΜΜΜ και των έργων υποδομής, τη σημασία του εμβολιασμού κατά του κορονοϊού και τα ελληνοτουρκικά, τοποθετήθηκε σχετικά ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, κ. Κώστας Καραμανλής, μέσω συνεντεύξεων στην εκπομπή «Evening Report» την Τρίτη, με τον κ. Γιώργο Κουβαρά, αλλά και στην εκπομπή «Σήμερα» του ΣΚΑΪ την Τετάρτη, με τον κ. Δημήτρη Οικονόμου.

«Σήμερα έχουμε στους δρόμους της Αθήνας 1.270 λεωφορεία»

«Βήμα – βήμα εφαρμόζουμε ένα σχέδιο δράσης για καλύτερες, πιο αξιόπιστες και πιο ανθρώπινες συγκοινωνίες», τόνισε ο κ. Καραμανλής (ΣΚΑΪ), αναφέροντας ότι σήμερα κυκλοφορούν στους δρόμους της Αθήνας από 850 που παραλήφθηκαν το 2019, 1.270 λεωφορεία, ενώ στη Θεσσαλονίκη κυκλοφορούν 400 λεωφορεία όταν το 2019 κυκλοφορούσαν 230. Είχαμε, δηλαδή, αύξηση στόλου σχεδόν 50% στην Αθήνα και ακόμη μεγαλύτερη στη Θεσσαλονίκη.

Στόχος είναι, πρόσθεσε, μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 να έρθουν και 300 επιπλέον λεωφορεία με leasing, ενώ προχωρούν οι προσλήψεις και υπενθύμισε ότι επί 10 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε μία πρόσληψη και επί 11 χρόνια δεν είχε αγοραστεί ούτε ένα λεωφορείο. Ενώ, υπογράμμισε ότι προχωρά η συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα, με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και τη διαδικασία εκμίσθωσης οχημάτων στο ελληνικό δημόσιο, αλλά πάντα με σεβασμό στο δημόσιο χαρακτήρα των αστικών συγκοινωνιών.

«Θα μου πείτε, αυτή η εικόνα είναι ιδανική; Θα σας πω με πάσα ειλικρίνεια ότι δεν είναι ιδανική, αλλά βελτιωνόμαστε, προσπαθούμε μέρα με την ημέρα να αντιμετωπίσουμε τα πολλά προβλήματα, κάνουμε προσλήψεις, συνεργαζόμαστε να τον ιδιωτικό τομέα – είτε αυτό αφορά το leasing είτε αφορά τα ΚΤΕΛ – και σπάμε ένα φαύλο κύκλο υποεπένδυσης, ο οποίος ισχύει για τα τελευταία 10 χρόνια. Επομένως, πολύ σύντομα θα βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση», είπε επίσης (Action24).

Περαιτέρω ενίσχυση με ηλεκτρικά λεωφορεία

Σημείωσε ότι για το μεγάλο διαγωνισμό αγοράς λεωφορείων, έχει εξασφαλιστεί η χρηματοδότηση και σχολίασε: «Ξέρετε, είναι πολύ εύκολο για μας τους πολιτικούς να λέμε τα μεγάλα ‘‘θα’’, να λέμε ότι θα κάνουμε ένα διαγωνισμό, θα δημοπρατήσουμε ένα έργο, θα φέρουμε λεωφορεία, Όμως όταν δεν έχεις εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, τότε κοροϊδεύεις τον κόσμο» και πρόσθεσε ότι σιγά σιγά θα ενισχυθεί ο στόλος με νέα λεωφορεία, μεταξύ των οποίων ηλεκτρικά και CNG λεωφορεία νέας τεχνολογίας.

Εντυπωσιακή η αύξηση στη Θεσσαλονίκη

IMG 8651Κατά περίπου 55% αυξήθηκε, σε σχέση με πέρσι, τέτοια εποχή, ο αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη. Μάλιστα, η αύξηση συνεχίζεται και αναμένεται να μεγιστοποιηθεί στο τέλος Ιανουαρίου. 

Συγκεκριμένα, πέρσι, τέτοιες μέρες, κυκλοφορούσαν περίπου 270 – 280 οχήματα ΟΑΣΘ, πολλά εκ των οποίων ήταν απαρχαιωμένα, ηλικίας σχεδόν 23 ετών

Σήμερα, με τις νομοθετικές ρυθμίσεις και έκτακτες επιχορηγήσεις του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, τις δυνατότητες για μίσθωση μεταχειρισμένων και συνεργασίας με νέους παρόχους (ΚΤΕΛ), τις «ενέσεις» στήριξης με επιπλέον οχήματα με προσωπικές ενέργειες του Δημάρχου Θεσσαλονίκης, κυκλοφορούν καθημερινά περίπου 420 οχήματα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης.

Ο Πρόεδρος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Καλογερούδης, ανέφερε σχετικά «Η αύξηση του στόλου των οχημάτων της αστικής συγκοινωνίας που κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη, σε σχέση με τον περασμένο χρόνο, είναι εντυπωσιακή. Σήμερα κυκλοφορούν περί τα 200 – 205 οχήματα του ΟΑΣΘ, άλλα 80 μισθωμένα, αλλά και περίπου 10, ως τώρα, του χρησιδανείου του Δήμου Θεσσαλονίκης. Στα παραπάνω προσθέτουμε τα περίπου 135 οχήματα των ΚΤΕΛ Θεσσαλονίκης, Σερρών, Κιλκίς και Χαλκιδικής, που ασταμάτητα εκτελούν έργο υψηλών προδιαγραφών σε περιαστικές και αστικές γραμμές».

Μείωση εσόδων 80% για τη Θεσσαλονίκη

«Το πρόσημο είναι θετικό και συνεχίζει να αυξάνεται, μολονότι τα έσοδα μειώθηκαν μεσοσταθμικά σε ποσοστό 80%, εξαιτίας της πανδημίας και των περιορισμών. Υπολογίζουμε ότι στα τέλη Ιανουαρίου θα κυκλοφορούν στη Θεσσαλονίκη καθημερινά περίπου 500 λεωφορεία. Τόσο μεγάλο αριθμό κυκλοφορούντων οχημάτων, δεν είχε ποτέ η Θεσσαλονίκη», τονίζει ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕΘ, Γιάννης Τόσκας.  

Όπως εξηγεί ο κ. Τόσκας, η αύξηση του στόλου θα δώσει την ευκαιρία να ενισχυθούν γραμμές με περισσότερα οχήματα, βελτιώνοντας σημαντικά τους χρόνους διέλευσης των λεωφορείων, μειώνοντας το συνωστισμό και αυξάνοντας το επίπεδο εξυπηρέτησης του επιβατικού κοινού. 

«Το 2021 θα είναι η χρονιά των μεγάλων έργων»

Επιπρόσθετα, με το ζήτημα του στόλου των λεωφορείων, ο κ. Καραμανλής, αναφέρθηκε στο ΣΚΑΪ και για το ξεμπλοκάρισμα εμβληματικών έργων όπως η γραμμή 4 του Μετρό και το Πάτρα – Πύργος, για το οποίο έχει δοθεί η πρώτη πολύ σημαντική έγκριση της Κομισιόν, ενώ εν τω μεταξύ το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επενδύει 30 εκατομμύρια ευρώ για βελτιώσεις στα σημεία όπου υπάρχουν θέματα οδικής ασφαλείας. Αναφέρθηκε επίσης στο μεγάλο εργαλείο, που είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και στάθηκε ιδιαίτερα στα σιδηροδρομικά και αντιπλημμυρικά έργα, σημειώνοντας ότι το 2021 θα είναι «η χρονιά των μεγάλων έργων».

Αρχή του τέλους το εμβόλιο κατά του covid-19

Κορονοϊός
ΜΕ ΜΑΣΚΕΣ ΟΙ ΕΠΙΒΑΤΕΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ

O Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών μεταξύ άλλων, αναφέρθηκε και στο ζήτημα της πανδημίας, στεκόμενος στο γεγονός ότι το εμβόλιο συμβολίζει την αρχή του τέλους του κορονοϊού και ότι όλη η πολιτική ηγεσία έστειλε ένα μήνυμα, που όπως επισήμανε δεν ήταν καθόλου αυτονόητο για τα ελληνικά πολιτικά ήθη. Σχολίασε επίσης (ΣΚΑΪ) ότι είναι τουλάχιστον κωμικό από τη μία ο κ. Τσίπρας να εμβολιάζεται και από την άλλη να ασκεί κριτική και έκανε λόγο για μιζέρια του ΣΥΡΙΖΑ, την ώρα που έρχεται η ελπίδα. Υπενθύμισε εξάλλου ότι στις 2 Νοεμβρίου ο κ. Τσίπρας αμφισβητούσε την εξασφάλιση των εμβολίων, ενώ ζήτησε να σταματήσει η σπέκουλα με το θέμα.

«Δεν  πρόκειται να βάλουμε όλα τα θέματα πάνω στο τραπέζι όπως θέλει η Τουρκία»

Όσον αφορά στις συνεχιζόμενες προκλήσεις της Τουρκίας, ο κ. Καραμανλής επισήμανε (ΣΚΑΪ) ότι υπάρχει μία τάση από συγκεκριμένα πολιτικά στελέχη της κυβέρνησης Ερντογάν να φέρουν στην επιφάνεια θέμα αναθεώρησης της συνθήκης της Λωζάννης. Υπενθύμισε ότι αυτό έχει ξεκινήσει από τις δεκαετίες του ‘70 και του ‘80 και κορυφώθηκε στα Ίμια το 1996 και σχολίασε ότι η Τουρκία σε επίπεδο ρητορικής προσπαθεί να αμφισβητήσει το εδαφικό status quo, παρότι το Oruc Reis έχει αποχωρήσει.

«Βλέπουμε ένα πανικό στην Τουρκία» εκτίμησε ο κ. Καραμανλής, κάνοντας λόγο για κινήσεις εσωτερικής κατανάλωσης της κυβέρνησης της γειτονικής χώρας, ενώ επισήμανε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη κατάφερε να μετατρέψει σε ευρωτουρκική διαφορά τα θέματα με την Τουρκία, κάτι που ήταν πάγια θέση της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής από την εποχή του Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Θυμηθείτε πόσο απομονωμένη ήταν η Ελλάδα το 1996 στα Ίμια

Υπογράμμισε άλλωστε ότι για πρώτη φορά το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο δήλωσε ότι η μόνη ελληνοτουρκική διαφορά προς συζήτηση αφορά στην υφαλοκρηπίδα, τόνισε ότι όλοι οι διεθνείς αναλυτές λένε ότι πλέον η διαδικασία αυτή τίθεται και υπό τη σκοπιά των ευρωτουρκικών σχέσεων και πρόσθεσε: «Θυμηθείτε πόσο απομονωμένη ήταν η Ελλάδα το 1996 στα Ίμια και συγκρίνετε».

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών τόνισε ότι εάν σταματήσουν οι προκλητικές ενέργειες και ρητορική της Τουρκίας, η Ελλάδα δεν είναι αντίθετη να καθίσει σε ένα τραπέζι για διερευνητικές επαφές. Αλλά τόνισε ότι όπως έχει πει επανειλημμένως ο Πρωθυπουργός και ο Υπουργός Εξωτερικών: «Η χώρα μας δεν πρόκειται να ανοίξει τη βεντάλια των θεμάτων που θέτει η Τουρκία. Δεν πρόκειται να τα βάλουμε όλα πάνω στο τραπέζι όπως θέλει η Τουρκία. Γιατί αυτά που φέρνει η Τουρκία είναι ζητήματα κυριαρχικά, θέματα τα οποία καμία κυβέρνηση με εθνική συνείδηση δεν θα έμπαινε στον πειρασμό να τα συζητήσει και να τα βάλει στο τραπέζι του διαλόγου».

Ο κ. Καραμανλής υπενθύμισε επίσης (Action24) ότι το 1976 υπεγράφη όντως συνυποσχετικό μεταξύ Ελλάδας και Τουρκίας, αλλά η γειτονική χώρα δεν δέχθηκε τελικά την προσφυγή στο Διεθνές Δικαστήριο και σημείωσε: «Η Τουρκία του 1976, δεν έχει καμία σχέση με την Τουρκία του 2021», ενώ υπογράμμισε ότι «από τη μία έχουμε την ελληνική Κυβέρνηση που δείχνει αποφασιστικότητα και δημιουργεί συμμαχίες στην Ανατολική Μεσόγειο και από την άλλη έχουμε μία Τουρκία που είναι η αλλοπρόσαλλη και είναι ο ταραξίας της ανατολικής Μεσογείου».

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here