Αρχική Επιλεγμένα Πως η έλλειψη ύπνου δεν μας αφήνει να διώξουμε τις κακές σκέψεις

Πως η έλλειψη ύπνου δεν μας αφήνει να διώξουμε τις κακές σκέψεις

0
ύπνος

Η έλλειψη ύπνου επηρεάζει σημαντικά την ικανότητά μας να σταματήσουμε να εισέρχονται στο μυαλό μας ανεπιθύμητες και δυσάρεστες σκέψεις.

Αυτό αποκαλύπτει μια νέα μελέτη, από το Πανεπιστήμιο του Γιόρκ. Οι ερευνητές δοκίμασαν την ικανότητα των συμμετεχόντων να καταστέλλουν τις ενοχλητικές σκέψεις. Είτε είχαν έλλειψη ύπνου είτε ήταν ξεκούραστοι.

Οι συμμετέχοντες που στερήθηκαν τον ύπνο υπέστη αύξηση των ανεπιθύμητων σκέψεων κατά περίπου 50%, σε σύγκριση με εκείνους που είχαν έναν καλό ύπνο.

Οι συγγραφείς της μελέτης λένε ότι τα ευρήματα θα μπορούσαν να έχουν επιπτώσεις σε άτομα που πάσχουν από ψυχιατρικές καταστάσεις. Οι οποίες σχετίζονται με ανεπιθύμητες σκέψεις. Όπως διαταραχή μετατραυματικού στρες, κατάθλιψη και σχιζοφρένεια.

Οι κακές σκέψεις

“Στην καθημερινή ζωή, οι καθημερινές συναντήσεις μπορούν να μας θυμίσουν δυσάρεστες εμπειρίες.

Αυτό επισημαίνει ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, ο Δρ Μάρκους Χάρινγκτον, από το Τμήμα Ψυχολογίας του Πανεπιστημίου της Υόρκης

Για παράδειγμα, ένα αυτοκίνητο που οδηγεί πολύ γρήγορα στον αυτοκινητόδρομο μπορεί να μας αναγκάσει να ανακτήσουμε ανεπιθύμητες αναμνήσεις, από ένα αυτοκινητιστικό ατύχημα πριν από πολλά χρόνια.

Για τους περισσότερους ανθρώπους, οι παρεμβατικές σκέψεις περνούν γρήγορα. Αλλά για όσους υποφέρουν με ψυχιατρικές παθήσεις όπως η μετατραυματική διαταραχή στρες, μπορεί να είναι επαναλαμβανόμενες, ανεξέλεγκτες και ενοχλητικές.

Είναι σαφές ότι η ικανότητα καταστολής ανεπιθύμητων σκέψεων ποικίλλει δραματικά μεταξύ των ατόμων.

Αλλά μέχρι τώρα οι παράγοντες που οδηγούν αυτήν την μεταβλητότητα ήταν μυστηριώδεις.

Η μελέτη μας δείχνει ότι η απώλεια ύπνου έχει σημαντικό αντίκτυπο στην ικανότητα μας να κρατήσουμε τις ανεπιθύμητες σκέψεις μακριά από το μυαλό μας”.

Τα ευρήματά αυξάνουν την πιθανότητα ότι η στέρηση ύπνου διαταράσσει τον προμετωπιαίο έλεγχο των δομών του μεσαίου κροταφικού λοβού. Που υποστηρίζουν τη μνήμη και το συναίσθημα.

Αυτά τα δεδομένα δείχνουν σημαντικό ρόλο της διαταραχής του ύπνου στη διατήρηση και την επιδείνωση των ψυχιατρικών καταστάσεων που χαρακτηρίζονται από επίμονες, ανεπιθύμητες σκέψεις.

Για τη μελέτη, 60 υγιείς συμμετέχοντες έμαθαν να συσχετίζουν πρόσωπα με φωτογραφίες συναισθηματικά αρνητικών σκηνών.
Όπως μια εικόνα από μια πολεμική ζώνη. Ή ουδέτερες σκηνές, όπως μια εικόνα ενός αστικού τοπίου.

Το επόμενο πρωί, μετά από μια νύχτα είτε ύπνου είτε από πλήρη στέρηση ύπνου, στους συμμετέχοντες εμφανίστηκαν τα πρόσωπα. Και τους ζητήθηκε να προσπαθήσουν να καταστείλουν τις σκέψεις που σχετίζονται με τις σκηνές με τις οποίες ζευγαρώθηκαν.

Οι συμμετέχοντες που κοιμήθηκαν είχαν πολύ μεγαλύτερη δυσκολία να κρατήσουν από το μυαλό τους ανεπιθύμητες σκέψεις για τις συναισθηματικά αρνητικές και ουδέτερες σκηνές.
Το αντίθετο αποτέλεσμα είχαν όσοι δεν κοιμήθηκαν. Οι “εισβολές” κακών σκέψεων παρέμειναν σταθερά υψηλές.

Η επιτυχία της ομάδας ύπνου στην καταστολή ανεπιθύμητων σκέψεων τους έκανε να βλέπουν τις αρνητικές σκηνές θετικότερα μετά την εργασία καταστολής. Και έδειξαν επίσης μειωμένη απόκριση ιδρώτα όταν παρουσιάστηκαν οι αρνητικές σκηνές.

 

 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here