Αρχική Επιλεγμένα Νέες διαδρομές ποδηλάτου και “μπόνους” για ηλεκτρικά οχήματα

Νέες διαδρομές ποδηλάτου και “μπόνους” για ηλεκτρικά οχήματα

0
υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης με ποδήλατο

Φαίνεται ότι το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας δεν θα …ησυχάσει αν δεν βάλει το ποδήλατο για τα καλά στη ζωή των Αθηναίων. Όπως έγραψε ήδη το ecozen, ανήμερα της Παγκόσμιας Ημέρας Ποδηλάτου, ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, ανακοίνωσε την κατασκευή δύο μεγάλων ποδηλατοδρόμων στην Αθήνα:

  1. Τον ποδηλατόδρομο Γκάζι-Κηφισιά (τμήμα του μεγαλύτερου ποδηλατόδρομου Φάληρο-Κηφισιά) και
  2. τον ποδηλατόδρομο Κατεχάκη-Ευαγγελισμός μέσω της Πανεπιστημιούπολης και της Πολυτεχνειούπολης.

Ο υπουργός, υπογραμμίζοντας τη σπουδαιότητα των «πράσινων» μετακινήσεων για την Κυβέρνηση, υπενθύμισε ότι την Παρασκευή 5 Ιουνίου -Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος- ο Πρωθυπουργός θα παρουσιάσει το κυβερνητικό σχέδιο της μετάβασης στην Ηλεκτροκίνηση με οικολογικό μπόνους για τους αγοραστές ηλεκτρικών ποδηλάτων.

Το Οικολογικό μπόνους

Ηλεκτροκίνηση, σταθμός φόρτισης

“Το ποδήλατο είναι το πιο οικολογικό μέσο μετακινήσεων και γι’ αυτό η Κυβέρνηση δεν μένει στα λόγια, προχωρεί με έργα. Πρώτα απ’ όλα την Παρασκευή ο ίδιος ο Πρωθυπουργός θα εξαγγείλει την πολιτική μας για την ηλεκτροκίνηση” συμπλήρωσε ο κ. Χατζηδάκης. “Στην πολιτική αυτή περιλαμβάνεται ένα οικολογικό μπόνους για όσους αγοράζουν ηλεκτρικά οχήματα. Αυτό θα είναι πολύ ισχυρότερο για όσους αγοράσουν ηλεκτρικά ποδήλατα, γιατί θέλουμε να κάνουμε επί της ουσίας ένα άνοιγμα στα ποδήλατα”.

Ποδηλατόδρομος #1

Νέες διαδρομές ποδηλάτου και

Φάληρο-Γκάζι-Κηφισιά: Ο συγκεκριμένος ποδηλατόδρομος ανήκει σε ένα ολοκληρωμένο δίκτυο διαδρομών ποδηλάτου, από τον Φαληρικό Όρμο έως και την Κηφισιά. Το έργο κρίνεται ουσιαστικής σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής και αποτελεί μια από τις βασικές κατευθύνεις του Ρυθμιστικού Σχεδίου Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014 και έχει μείνει ημιτελές αφού κατασκευάστηκε μόνο το νότιο τμήμα με μήκος διαδρομής 10 χλμ., δηλαδή το σκέλος «Φάληρο-Γκάζι».

Το Βόρειο Τμήμα «Γκάζι-Κηφισιά», ενώ διαθέτει ολοκληρωμένη μελέτη εφαρμογής -με τεύχη δημοπράτησης- έχει εξαγγελθεί πολλές φορές αλλά δεν εντάχθηκε σε κάποιο πρόγραμμα χρηματοδότησης. Σήμερα, πλέον, ενταγμένο σε πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου με προϋπολογισμό 7.000.000 €, βαίνει προς άμεση δημοπράτησή του με ολοκλήρωση -έκτοτε- σε 18-20 μήνες.

Ποδηλατόδρομος #2

Νέες διαδρομές ποδηλάτου και

Μετρό Κατεχάκη-Πολυτεχνειούπολη/Πανεπιστημιούπολη-Ευαγγελισμός: Αφορά  διαδρομή μορφής «πετάλου» που ξεκινάει από τον σταθμό Μετρό Κατεχάκη και διατρέχει το Πάρκο Γουδή, την Πολυτεχνειούπολη, την Πανεπιστημιούπολη, το Πάρκο Ιλισίων και καταλήγει στο Σταθμό Μετρό Ευαγγελισμός. Το μήκος του ποδηλατοδρόμου είναι περίπου 10 χλμ., Με αυτόν τον σχεδιασμό  αξιοποιείται και συνδέεται και ο υφιστάμενος ποδηλατόδρομος της Πολυτεχνειούπολης, μήκους περίπου 4 χλμ.

Και αυτός ο ποδηλατόδρομος αποτελεί έργο ουσιαστικής σημασίας για το λεκανοπέδιο Αττικής καθώς προβλέπεται στο Ρυθμιστικό Σχέδιο της Αθήνας που θεσμοθετήθηκε το 2014. Από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας είναι πλέον ενταγμένο έργο σε Πρόγραμμα του Πράσινου Ταμείου, με προϋπολογισμό 3.000.000€ και μετά τη δημοπράτησή του μπορεί να ολοκληρωθεί μέσα σε 15-18 μήνες.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here