Μόνο με e-pass
Με το νέο σύστημα οι οδηγοί θα χρεώνονται το προβλεπόμενο αντίτιμο, αλλά εξερχόμενοι από τον κόμβο της επιλογής τους θα γίνεται υπολογισμός και θα αφαιρούνται τα χιλιόμετρα που δεν έχουν διανύσει μέχρι τον επόμενο σταθμό διοδίων. Βάσει των χιλιομέτρων αυτών θα υπολογίζεται και αντίστοιχο αντίτιμο και θα αφαιρείται η διαφορά, η οποία θα «επαναφορτίζεται» στον λογαριασμό του χρήστη.
Σημείο αναφοράς
Το συγκεκριμένο σύστημα, όπως επισημαίνεται στην περιγραφή του έργου, θα βελτιώσει το υφιστάμενο ζωνικό σύστημα με τους συμβατικούς σταθμούς διοδίων προσθέτοντας «ηλεκτρονικές πύλες» σε στρατηγικά επιλεγμένα σημεία, ενώ αναμένεται να αποτελέσει σημείο αναφοράς και για άλλους αυτοκινητοδρόμους.
Τεχνολογικός εξοπλισμός
Προβλέπεται η εγκατάσταση του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού: αισθητήρες, κάμερες και κεραίες τεχνολογίας DSRC για την ανάγνωση των πομποδεκτών. Θα υπάρχουν κάμερες καταγραφής της πινακίδας του οχήματος για την ταυτοποίηση του χρήστη σε περίπτωση μη ανάγνωσης πομποδέκτη και μη παροχής πίστωσης αλλά και κάμερες βίντεο γενικού πλάνου ως εφεδρεία σε περίπτωση που δεν είναι δυνατή η ταυτοποίηση κάποιου οχήματος.
Οι κόμβοι
Ο εξοπλισμός θα τοποθετηθεί στις εισόδους και εξόδους 13 ανισόπεδων κόμβων της Ολυμπίας Οδού:
- Α/Κ Νέας Περάμου.
- Α/Κ Μεγάρων.
- Α/Κ Πάχης.
- Α/Κ Αγίων Θεοδώρων.
- Α/Κ Λουτρακίου.
- Α/Κ Επιδαύρου.
- Α/Κ Ζευγολατιού.
- Α/Κ Κιάτου.
- Α/Κ Δερβενίου.
- Α/Κ Ακράτας.
- Α/Κ Καλαβρύτων.
- Α/Κ Σελιανίτικων.
- Α/Κ Δρεπάνου.
Πάντως και το υπουργείο Υποδομών αναμένεται να επανέλθει με νέο διαγωνισμό για ηλεκτρονικά διόδια εντός του προσεχούς εξαμήνου, όπως δήλωσε προ ημερών ο υπουργός, Κώστας Καραμανλής. Ο διαγωνισμός θα έχει μικρότερο προϋπολογισμό από τα 400 εκατομμύρια ευρώ του ακυρωθέντος, ενώ εξετάζεται η εγκατάσταση δορυφορικού συστήματος μόνο για τα φορτηγά και «βινιέτας» για τα Ι.Χ.
Πηγή: Έθνος