Αρχική Μεταφορές Άμεση προτεραιότητα ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Το έργο θα σπάσει...

Άμεση προτεραιότητα ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης – Το έργο θα σπάσει σε δύο κομμάτια

0
BOAK5
Διαφήμιση

Το μέλλον του ΒΟΑΚ, του Βόρειου Οδικού Άξονα Κρήτης, τέθηκε για μία ακόμη φορά κατά την κοινή συνεδρίαση του Περιφερειάρχη Κρήτης Σταύρου Αρναουτάκη με τον Σύνδεσμο Ξενοδόχων της Κρήτης με επίκεντρο τις υποδομές του νησιού.

Υπουργός: Σε δύο κομμάτια θα γίνει το έργο

Για το θέμα τοποθετήθηκε όμως πρόσφατα και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής σε συνέντευξή του στον ραδιοφωνικό σταθμό Real FM, όπου ανακοίνωσε ότι το έργο θα σπάσει σε δύο κομμάτια. Διευκρίνισε επίσης ότι υπάρχει η δέσμευση του πρωθυπουργού, αλλά και η δική του, ότι θα προχωρήσει άμεσα. “Μάλιστα, προσπαθούμε να βρούμε χρήματα από άλλες παραχωρήσεις για να τα ρίξουμε πάνω στον ΒΟΑΚ”, ανέφερε χαρακτηριστικά.

Στήριξη στον τουρισμό

BOAK4

Για τον κ. Αρναουτάκη ο ΒΟΑΚ “αποτελεί την πρώτη προτεραιότητα για την Κρήτη και στηρίζει τον τουρισμό της”. Ο Περιφερειάρχης Κρήτης υποστήριξε ότι πρέπει να υπάρξει η πρωτοβουλία από την κεντρική εξουσία γιατί πρόκειται για ένα έργο που συζητείται πολλά χρόνια και πρέπει να προχωρήσει.

Ο κ. Αρναουτάκης ενημέρωσε τους εκπροσώπους του Συνδέσμου ότι κατά την πρόσφατη συνάντησή του με τον πρωθυπουργό στο Μαξίμου, έθεσε ως πρώτο θέμα της Κρήτης τον  αυτοκινητόδρομο και επισήμανε: “Περιμένουμε τις απαντήσεις και παράλληλα χρειάζεται να υπάρχει και υπάρχει συνεργασία των τοπικών φορέων και να κάνουμε καθένας από την πλευρά του πράξη το καλύτερο”.

Ανάγκη εκσυγχρονισμού

«Το βασικό που πρέπει να δούμε για τον τουρισμό είναι οι υποδομές», τόνισε ο κ. Αρναουτάκης. Παράλληλα επισήμανε ότι το 49% του ΑΕΠ του νησιού προκαλεί την αναγκαιότητα να υπάρχουν σύγχρονοι αυτοκινητόδρομοι, να υπάρξει αισθητική και λειτουργική αναβάθμιση του αεροδρομίου Ηρακλείου και να προχωρήσει το νέο αεροδρόμιο στο Καστέλι.

Ο ΒΟΑΚ

BOAK1

Ο Αυτοκινητόδρομος 90 (Α90), γνωστός και ως Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης, (ΒΟΑΚ) είναι (στο μεγαλύτερο μέρος του) υπό σχεδιασμό αυτοκινητόδρομος στην Ελλάδα που αποτελεί τμήμα του Πρωτεύοντος Εθνικού οδικού δικτύου κατά το μεγαλύτερο μέρος του. Ξεκίνησε να κατασκευάζεται ως αυτοκινητόδρομος μεταξύ 1992 και 1994 και μεγάλο μέρος του που είναι επί του παρόντος σε μορφή οδού ταχείας κυκλοφορίας.

Στις 22 Μαρτίου 2019 εγκρίθηκε η υφιστάμενη χάραξη του ΒΟΑΚ από τα Χανιά έως τον Άγιο Νικόλαο με παραλλαγές στα τμήματα Άπτερα-Αρμένοι, Βρύσες-Ατσιπόπουλο, Πάνορμο-Μπαλί, Σίσες και Μάλλια-Νεάπολη. Το χρονοδιάγραμμα είχε ως εξής:

  • Α’ Εξάμηνο 2019: Δημοπράτηση Νεάπολη – Άγιος Νικόλαος.
  • Ιούνιος 2019: Επιλογή προσωρινού αναδόχου για το Χανιά – Χερσόνησος.
  • Ιούνίος 2019: Κατάθεση Δεσμευτικών Προσφορών και Υπογραφή Σύμβασης. 

Μετά την εκλογή της νέας κυβέρνησης, ωστόσο, το Υπουργείο Μεταφορών χαρακτήρισε το έργο “τελείως στον αέρα, δεν είναι επαρκώς μελετημένο, δεν έχει καν οριστική χάραξη, ούτε βέβαια απαλλοτριώσεις”. Λίγο αργότερα, ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης δήλωσε ότι το έργο θα προχωρήσει με νέα αρχιτεκτονική.

Ο αυτοκινητόδρομος 90, όταν κάποια στιγμή περατωθεί, αντικαθιστώντας την υφιστάμενη Εθνική Οδό 90, θα διασχίζει τη Βόρεια Κρήτη ξεκινώντας από το Καστέλι Κισσάμου και καταλήγοντας στην Σητεία.

Διαφήμιση