Αρχική Τουρισμός Στις πρώτες θέσεις της Νότιας Ευρώπης φέρουν οι τουρίστες το brand...

Στις πρώτες θέσεις της Νότιας Ευρώπης φέρουν οι τουρίστες το brand «Ελλάδα». Πού υστερεί;

0
greece tourism
Διαφήμιση

Η  φιλόξενη και φιλική προς τους ξένους ιδιοσυγκρασία των κατοίκων, η διαμονή, η αίσθηση ασφάλειας, η γαστρονομία και η ομορφιά των τοπίων , είναι  τα «Τop-5 κριτήρια ικανοποίησης» των τουριστών που επισκέπτονται τη Νότια Ευρώπη και συγκεκριμένα  Ελλάδα, Ισπανία, Πορτογαλία, Ιταλία, Μάλτα, Τουρκία και Κροατία.

1

Η Ελλάδα αποσπά καλύτερη βαθμολογία  από τον μέσο όρο στις χώρες της νότιας Μεσογείου  καθώς προσφέρει «πολύ υψηλή ικανοποίηση» στη συνολική εκπλήρωση των προσδοκιών διατηρώντας ψηλά  τις καλές  εντυπώσεις για τις παραλίες της , την προθυμία του  ανθρώπινου δυναμικού στα καταλύματα, στα καταστήματα εστίασης, στα μουσεία, στις δημόσιες μεταφορές να εξυπηρετήσουν τους επισκέπτες μας , το καλό φαγητό αλλά και την  αίσθηση ασφάλειας. Εκτιμητέα είναι επίσης η  καλή σχέση ποιότητας – τιμής . 

Ωστόσο υστερεί σημαντικά έναντι των ανταγωνιστριών χωρών σε άλλα υλικές  και άυλες παραμέτρους   της τουριστικής εμπειρίας, όπως είναι η καθαριότητα των επιμέρους προορισμών, η πληροφόρηση, η άναρχη πολεοδομία, η ευκολία πρόσβασης στα αεροδρόμια (ΜΜΜ), οι οδικές υποδομές και την προσφερόμενη εμπειρία στους αρχαιολογικούς χώρους.

Τα παραπάνω περιλαμβάνει  μελέτης του ΙΝΣΕΤΕ με τίτλο «Αξιολόγηση του brand “Ελλάδα” και σύγκριση με τον ανταγωνισμό στη Νότια Ευρώπη βάσει της εμπειρίας των τουριστών», που παρουσιάστηκε από τον γενικό διευθυντή του Ινστιτούτου, Ηλία Κικίλια, και τον επιστημονικό διευθυντή του, Άρη Ίκκο.

222213133

Ασυναγώνιστες και πολύ πάνω από τον μέσο όρο παραμένουν οι παραλίες της χώρας μας σε ομορφιά ποικιλία και ασφάλεια ενώ κοντά στον μέσο όρο είναι η ικανοποίηση που εκφράζεται για τις θαλάσσιες δραστηριότητες . Κάτω από τον μέσο όρο δυστυχώς τοποθετεί η κρίση των επισκεπτών  τη χώρα μας, ειδικά για το θέμα της καθαριότητας στις παραλίες. 

4443

Γαστρονομία 

Ειδικά για τους τουρίστες που αποδίδουν ιδιαίτερη σημασία στη γαστρονομία (foodies), η Ελλάδα προσφέρει άκρως ανταγωνιστικές εμπειρίες τόσο σε επίπεδο ποικιλίας και επιλογής φαγητού όσο και στους περισσότερους άλλους παράγοντες που ενδιαφέρουν τη συγκεκριμένη κατηγορία επισκεπτών, όπως είναι η ψυχαγωγία, η μετακίνηση, η αίσθηση ασφάλειας κ.ά.

Η  αίσθηση ασφάλειας και η καλή σχέση ποιότητας – τιμής, είναι οι βασικοί άυλοι παράγοντες που καθιστούν τη χώρα μας εξαιρετικά ανταγωνιστική ως τουριστικό προορισμό. Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης σχετικά με τη διαμονή και την ποιότητα του φαγητού, διαδραματίζουν καθοριστικό ρόλο στη διαμόρφωση της εμπειρίας των επισκεπτών.

Σε ότι αφορά τα  μέσα μαζικής μεταφοράς, η Ελλάδα κινείται  σε αποδεκτά επίπεδα, λίγο υψηλότερα από τον ανταγωνισμό  ιδιαίτερα για το κόστος εισιτηρίων.

Όσον αφορά τους «πολιτιστικούς πόρους», η Ελλάδα βαθμολογείται θετικά στο «κλασσικό προϊόν» (ιστορικά μνημεία, αξιοθέατα, κ.λπ.), ωστόσο. καταγράφεται η αναγκαιότητα για ανάπτυξη μιας ευρύτερης ποικιλομορφίας (σε επίπεδο προϊόντος, όχι πόρων) -π.χ.: βυζαντινός, νεότερος και σύγχρονος ελληνικός πολιτισμός- αλλά και αναβάθμιση της παρουσίασης των πολιτιστικών πόρων με περισσότερο ενδιαφέροντες τρόπους για τον επισκέπτη (story telling) πέρα από τη βασική τεκμηρίωση που προσφέρεται.

Αρνητική είναι και η εικόνα για άλλους παράγοντες που είναι εξίσου σημαντικοί για τους τουρίστες με ενδιαφέρον στον πολιτισμό, όπως είναι η κατάσταση και η καθαριότητα εντός και εκτός των αρχαιολογικών χώρων, η εικόνα των πόλεων, αλλά και το φάσμα αγοραστικών επιλογών (shopping), οι επιλογές για ψυχαγωγικές δραστηριότητες κλπ.

Αντίστοιχα φαίνεται ότι η χώρα μειονεκτεί σημαντικά στην παροχή επαρκούς πληροφόρησης τόσο μέσω των κέντρων πληροφόρησης (info-centers) όσο και της ποιότητας των διαθέσιμων εφαρμογών κινητής τηλεφωνίας (mobile apps).

Οι περιορισμένες επιλογές και η χαμηλή σχέση ποιότητας-τιμής ως προς το shopping καταγράφεται επίσης ως παράγοντας που χρήζει βελτίωσης ειδικά στους city break προορισμούς.

Τέλος, παρά την υψηλή βαθμολογία της χώρας ως προς την ικανοποίηση των επισκεπτών και τη σχέση ποιότητας–τιμής, η Ελλάδα μειονεκτεί έναντι των ανταγωνιστριών χωρών ως προς τη διάθεση των επισκεπτών να επαναλάβουν το ταξίδι τους.

Πηγή: ΑΠΕ ΜΠΕ

Πίνακες από www.insete.gr

Διαφήμιση
Προηγούμενο άρθροΚατάψυξη σπέρματος: Μέχρι πόσα χρόνια είναι εγγυημένη; 20, 30 ή 50 χρόνια;
Επόμενο άρθροΑλλάζει το ωράριο των τραπεζών από την 1η Μαΐου

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ