Αρχική Ειδήσεις Η νέα Σαντορίνη του Αιγαίου Πελάγους ονομάζεται… Σύμη

Η νέα Σαντορίνη του Αιγαίου Πελάγους ονομάζεται… Σύμη

0
Διαφήμιση

Νέα εποχή ξημερώνει για το τουριστικό προϊόν της Σύμης που μάλιστα θα έχει προεκτάσεις και στο τουριστικό προϊόν της Ρόδου. Σε δύο μήνες από σήμερα θα ολοκληρωθεί η αναβάθμιση της μαρίνας στον οικισμό Πέδι και ταυτόχρονα πλησιάζει στο τέλος το έργο κατασκευής του νέου λιμένα στο Γυαλό.

Το νέο αγκυροβόλιο της Σύμης, λόγω θέσης, θα δώσει τη λύση για όλους τους καπετάνιους που θα φοβούνται να προσεγγίσουν τη Ρόδο, όταν στην περιοχή θα πνέουν ισχυροί νότιοι άνεμοι.

Πιο συγκεκριμένα, με προϋπολογισμό έργου ύψους 6 εκατομμυρίων ευρώ, το λιμάνι της Σύμης αποκτά όλα τα χαρακτηριστικά ενός σύγχρονου αγκυροβολίου. Σε αυτό θα μπορούν να προσεγγίζουν και να δένουν με ασφάλεια όλα τα μεγάλα πλοία (μεγέθους όσο το Blue Star), καθώς και μεσαίου μεγέθους κρουαζιερόπλοια. Βέβαια, για φέτος, αλλά και για του χρόνου η Σύμη δεν βρίσκεται στο οργανωμένο πλάνο της κρουαζιέρας, ωστόσο θεωρείται σίγουρο ότι θα πραγματοποιηθούν δεκάδες απρογραμμάτιστες προσεγγίσεις.

Λόγω θέσεως, τα πλοία όλα θα είναι ασφαλή από τους επικίνδυνους και ισχυρούς νοτιάδες. Μάλιστα, ήδη οι καπετάνιοι θεωρούν ότι με την ολοκλήρωση του λιμένα, θα μπορούν να προσεγγίζουν εκεί και να παρέχουν τη δυνατότητα στους επιβάτες τους να αποβιβαστούν, μέχρι να κοπάζουν οι άνεμοι.

Το έργο ξεκίνησε ως μελέτη το έτος 2003. Ακολούθως έγινε η δημοπράτηση και ξεκίνησε το έργο που πέρασε από χίλια δυο προβλήματα μέχρις ότου σήμερα, 12 χρόνια μετά, να έχει φτάσει στη φάση της ολοκλήρωσης. Σύμφωνα με την υποχρέωση που έχει αναλάβει η κατασκευάστρια εταιρεία, τον προσεχή Οκτώβριο θα πρέπει να γίνει η παράδοση του έργου.

Ο λιμένας της Σύμης

Το επόμενο βήμα για το λιμένα της Σύμης βρίσκεται η νέα μελέτη που ήδη εκπονείται. Πρόκειται για τη β’ φάση του έργου που προβλέπει έργα ανάπτυξης των λιμενικών υποδομών που ήδη υπάρχουν στο θαλάσσιο κόλπο του Γυαλού.

Η μελέτη βρίσκεται στη φάση της ολοκλήρωσης και μόλις είναι όλα έτοιμα, τότε θα αναζητηθούν οι κατάλληλοι πόροι για τη χρηματοδότησή του. Η τελευταία θα είναι σχετικά απλή υπόθεση, διότι το συγκεκριμένο έργο, θεωρείται ως συνοδό έργο του νέου λιμένα και θα χρηματοδοτηθεί εύκολα από το ΕΣΠΑ (που χρηματοδότησε και την υπό εξέλιξη φάση).

Μαρίνα για τη Σύμη

Ο περισσότερος κόσμος δεν το γνωρίζει, ωστόσο η πραγματικότητα είναι αδιάψευστη. Κάθε χρόνο η Σύμη δέχεται περίπου 14.000 σκάφη αναψυχής. Από αυτά καταφύγιο στο Γυαλό ή στο Πέδι, βρίσκουν μόνο τα μισά. Τα υπόλοιπα αγκυροβολούν καταμεσής των γραφικών κόλπων (Πέδι, Αγία Μαρίνα, Μαραθούντα, Νανού, Αης Γιώργης κλπ).

Μάλιστα, ορισμένα από τα σκάφη που προσεγγίζουν τη Σύμη βρίσκονται στην κατηγορία των πιο πολυτελών και των πιο ακριβών που πλέουν σε ολόκληρο τον κόσμο. Είναι χαρακτηριστικό ότι τα σκάφη αναψυχής του Ιταλού ηγέτη Μπερλουσκόνι, του διάσημου ηθοποιού Μάικλ Ντάγκλας, της οικογένειας Βαρδινογιάννη (που έχει σπίτι στο νησί) και πολλών άλλων έχουν προσεγγίσει αρκετές φορές το λιμένα του Γυαλού, εντυπωσιάζοντας με το μέγεθός τους.

Επίσης, το τουρκικό επιχειρηματικό λόμπι έχει τη Σύμη ως τον απόλυτο προορισμό διασκέδασης και σε κάθε ευκαιρία πολυτελέστατα σκάφη αποπλέουν από τη Σμύρνη και το Μαρμαρίς με προορισμό το μικρό αυτό νησί.

Όλα αυτά προκάλεσαν την ανάγκη για τη δημιουργία μιας σύγχρονης μαρίνας που θα μπορούσε να ικανοποιήσει μέρος της μεγάλης αυτής ζήτησης. Η επιλογή της θέσεως έγινε και ο οικισμός στο Πέδι (όπου ήδη υπήρχαν υποδομές), συγκέντρωσε τη θετική γνώμη των εισηγητών. Το έργο τέθηκε υπό την ομπρέλα του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, οι υπηρεσίες του οποίου ανέλαβαν ως φορείς υλοποίησής του.

Περιβαλλοντικά μονοπάτια και πρόσθετες υποδομές

Η δημοτική αρχή Σύμης έχει σχεδιάσει την ανάπτυξη ενός δικτύου διαδρομών για τους λάτρεις της φύσης. Περιβαλλοντικά μονοπάτια, με εναλλαγή πέτρας και πρασίνου, είναι ένα από τα έργα που θα άμεσα θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται. Στην προκειμένη περίπτωση η παράδοση θα «παντρευτεί» με τον τουρισμό.

Συγκεκριμένα, το σκεπτικό των «πράσινων διαδρομών» έχει τη ρίζα του στη θέληση των πιστών να περπατούν τη διαδρομή των 25 χιλιομέτρων που χωρίζουν τον Γυαλό από την Ιερά Μονή Πανορμίτη.

Η όλη απόσταση είναι γεμάτη εναλλαγές εικόνων. Άγρια πέτρα διαδέχεται καταπράσινες πλαγιές, γεμάτες ευωδιές από φασκόμηλο και ρίγανη. Όλα αυτά, συνοδεία του γαλάζιου που δεν χάνεται από τα μάτια του περιπατητή, όπως και των εκατοντάδων εκκλησιών που βρίσκονται διάσπαρτες σε όλη τη διαδρομή. Ορισμένες από τις εκκλησιές φέρουν τεράστια ιστορία, που μπορεί να ενθουσιάσει ακόμα και τον πιο αδιάφορο επισκέπτη.

Βέβαια, είναι απαραίτητο να αναπτυχθούν υποδομές που θα υποστηρίξουν την τουριστική ανάπτυξη, όπως και τις ανάγκες των κατοίκων. Το έργο της αποχέτευσης ήδη έχει σχεδιαστεί και έχει προϋπολογιστεί στα 7 εκατομμύρια ευρώ. Ισως σαν ποσό φαντάζει εξαιρετικά μεγάλο, ωστόσο τα περιβαλλοντικά και τα οικονομικά οφέλη που θα προκύψουν θα είναι ανυπολόγιστης αξίας.

Οι πληροφορίες αναφέρουν ότι η νέα περιφερειακή αρχή έχει αναγνωρίσει την αναγκαιότητα και έχει συμφωνήσει ώστε τα χρήματα να δοθούν μόλις ανοίξει ο νέος κύκλος των χρηματοδοτήσεων ΕΣΠΑ.

Αυτό εκτιμάται ότι θα γίνει τον προσεχή Σεπτέμβριο ή Οκτώβριο. Εφόσον και αυτό επιτευχθεί, τότε το σύνολο των υποδομών που θα υπάρχουν στη Σύμη θα είναι ικανό να καλύψει ολόκληρο το φάσμα των αναγκών ενός σύγχρονου τουριστικού προορισμού.

Διαφήμιση