Αρχική Ευζωία Εσείς πως κοιμηθήκατε το βράδυ; Απλά βήματα για να ξεκουραστείτε και να...

Εσείς πως κοιμηθήκατε το βράδυ; Απλά βήματα για να ξεκουραστείτε και να αναζωογονηθείτε

0

Κοιμάστε όσες ώρες πρέπει κάθε βράδυ; Ή μήπως είστε από εκείνους που γνωρίζουν ότι δεν κοιμούνται αρκετά, είτε γιατί έχουν πρόβλημα, είτε γιατί ξυπνούν στη μέση της νύχτας, ή γιατί απλά έχουν πρωινό ξύπνημα.

Το χειμώνα μπορεί να σκοτεινιάζει νωρίτερα και το λογικό είναι ότι οι άνθρωποι θα πρέπει να μπορούν να κοιμηθούν περισσότερο κι όχι λιγότερο. Ωστόσο, η πλειοψηφία των ανθρώπων δεν κοιμούνται αρκετά. Οι περισσότεροι έχουν προβλήματα ύπνου αλλά υπάρχουν και κάποιοι που απλά ξενυχτούν.

Ο βραδινός ύπνος είναι πολύ σημαντικός γιατί είναι η μοναδική στιγμή που το σώμα «αυτοεπισκευάζεται» με την συμβολή των επινεφριδίων. Η κόπωση των επινεφριδίων είναι μια εξάντληση που προέρχεται από το πολύ και συσσωρευμένο, με τα χρόνια, άγχος.

Μπορεί να τα κάνετε όλα σωστά, υγιεινή διατροφή και καθημερινή άσκηση αλλά αν δεν καταφέρνετε να κοιμηθείτε τουλάχιστον επτά ώρες κάθε βράδυ, τότε δεν κάνετε τίποτα… Μάλιστα, πολλοί άνθρωποι χρειάζονται περισσότερες από επτά ώρες ύπνου.

Ένας καλός, βαθύς ύπνος είναι το καλύτερο που μπορεί να προσφέρει κανείς στον εαυτό του, ιδιαίτερα σε μια περίοδο πίεσης και έντονου άγχους, καθώς έτσι διατηρείται το ανοσοποιητικό σύστημα ισχυρό έτοιμο να αντιμετωπίσει κάθε ασθένεια.

Απλά βήματα

Το πρώτο βήμα προς έναν καλό βραδινό ύπνο, είναι να βρει κάποιος το λόγο που δεν κοιμάται αρκετά. Πολλοί είναι εκείνοι που πάνε για ύπνο αργά γιατί ενδεχομένως θέλουν να ρίξουν τους ρυθμούς τους μετά από μια δύσκολη ημέρα, να απολαύσουν την παρέα και την φροντίδα των οικείων τους. Άλλοι πάλι είναι σε υπερένταση γιατί εργάζονται έως αργά, ή κανονίζουν πράγματα για το βράδυ.

Η προετοιμασία είναι «κλειδί» για έναν καλό ύπνο. Αναπτύξτε μια ρουτίνα χαλάρωσης πριν τον ύπνο, αυτό θα σας βοηθήσει να κοιμηθείτε βαθιά.

– Ξεκινήστε, τουλάχιστον μια ώρα πριν τον ύπνο, απενεργοποιώντας τυχόν ηλεκτρονικές συσκευές, όπως η τηλεόραση, ο υπολογιστής, το smartphone, το iPad κτλ. Το φως από τις οθόνες κρατάει τον εγκέφαλο σε εγρήγορση.

– «Εξορίστε» από το υπνοδωμάτιο την τηλεόραση ώστε να μην μπαίνετε στον πειρασμό.

– Απολαύστε χαλαρωτικές δραστηριότητες όπως ένα ζεστό και όχι καυτό μπάνιο. Όταν το νερό είναι καυτό το σώμα απορροφά τη θερμότητα και ο καρδιακός ρυθμός επιταχύνεται για να προσπαθήσει να κρυώσει.

– Επιστημονικά στοιχεία αποδεικνύουν ότι η υψηλότερη θερμοκρασία του σώματος κατά την κατάκλιση κάνει δύσκολο τον ύπνο. Για το λόγο αυτό , αποφύγετε την έντονη άσκηση μετά τις έξι το απόγευμα καθώς το σώμα χρειάζεται περίπου 4-5 ώρες για να επανέλθει στη σωστή θερμοκρασία μετά από τη γυμναστική.

Εάν τίποτα από αυτά δεν σας ταιριάζει, τότε δοκιμάστε να ακούσετε χαλαρή μουσική ή να διαβάσετε ένα βιβλίο.

Προσπαθήστε να πηγαίνετε για ύπνο την ίδια ώρα κάθε βράδυ, ακόμα και τα Σαββατοκύριακα, για να αποκτήσει το εσωτερικό σας ρολόι μια ρουτίνα. Επίσης, να έχετε μια σταθερή ώρα αφύπνισης κάθε πρωί. Η κανονικότητα υποστηρίζει την αποκατάσταση των επινεφριδίων.

Διατροφή

Έχετε κουραστεί να είστε …κουρασμένος; Η διατροφή μπορεί και να είναι ο λόγος. Υπάρχουν ορισμένα τρόφιμα και ποτά που εμποδίζουν τον ύπνο. Η πιο προφανής ουσία είναι η καφεΐνη. Πηγές πρόσληψης καφεΐνης εκτός από τον καφέ είναι τα αναψυκτικά, η σοκολάτα, η ζεστή σοκολάτα, το τσάι, ακόμη και το παγωτό με γεύση καφέ. Ακόμα και η μικρότερη ποσότητα καφεΐνης μπορεί να επηρεάσει τον κύκλο του ύπνου σας, ενώ και τα προϊόντα ντεκαφεϊνέ μπορούν να λειτουργήσουν αρνητικά.

Επίσης, τρόφιμα όπως η ζάχαρη, το αλκοόλ και οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες μπορεί να προκαλέσουν δυσκολίες στον ύπνο, καθώς ενεργοποιούν τον εγκέφαλο και δημιουργούν μια υπερένταση που θα σας κρατήσει ξύπνιους όλο το βράδυ. Δοκιμάστε να αφαιρέσετε αυτά τα τρόφιμα από τη διατροφή σας για μερικές εβδομάδες για να δείτε κατά πόσο σας επηρεάζουν.

Οι τροφές που σας …βάζουν στο κρεβάτι είναι η γαλοπούλα, το κοτόπουλο, τα αυγά και τα αμύγδαλα.

Ένας ακόμα τρόπος για να βεβαιωθείτε ότι θα πάρετε έναν καλό ύπνο είναι να έχετε λάβει άφθονη πρωτεΐνη κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Κάπως έτσι μπορείτε να προσφέρετε έναν βαθύ, ξεκούραστο ύπνο κάνοντας το καλύτερο δώρο στον εαυτό σας.

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

Please enter your comment!
Please enter your name here